/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
få xp til at slukke helt
Fra : h_bmv
Vist : 390 gange
50 point
Dato : 14-03-04 22:59

Åh hvordan er det nu jeg får xp til at lukke helt ned og dermed slukke automatisk for en lidt ældre atx maskine?

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 60 point
Dato : 14-03-04 23:01

Hejsa

Se her
http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/index.htm

Nedlukningsprolemer i Xp

Mvh Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-03-04 23:10

Tillæg

Prøv lige dette først.

Gå til Kontrolpanel (klassisk visning) og åbn Strømstyring - eller Egenskaber for Skærm - Pauseskærm, knappen Strømstyring.
Hvis der findes en fane der hedder APM, kan du sætte flueben i Aktiver APM. Dette vil løse problemet på de fleste computere.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 15-03-04 11:06

Hvis du i din BIOS kan vælge "ACPI-understøttelse" kan det godt lade sig gøre!

1. Start computeren op og med det samme trykker du på "DEL"-knappen!
2. Nu er du i "BIOS"...
3. Vælg menu for strøm...
4. Vælg "Enable" for "ACPI"...
5. Gem og genstart!

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 19-03-04 07:27

Tak for rådene, jeg har fået lidt travlt, så jeg er lige nødt til at vente med at arbejde videre med dem videre til i næste uge.

Vh.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 29-03-04 22:51

hov unskyld, har stadig ikke fået arbejdet med det, har andre problemer lige nu...

Godkendelse af svar
Fra : h_bmv

Dato : 11-05-04 22:40

Tak for svaret briani OG dscoop80.