/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad er msbb.exe?
Fra : ludo_102
Vist : 424 gange
20 point
Dato : 30-04-02 19:20

Jeg er ny bruger af Windows XP

Når jeg starter min computer, kører den fint, indtil der kommer en fejlmeldelse der siger at msbb.exe afsluttes, computeren kan stadig køre, men jeg synes, at det er i en lavere hastighed.

Hvad er og hvad gør msbb.exe?
Er msbb.exe vigtig eller kan jeg bare slette den uden at der sker noget?
Eller kan filen repareres?

/SP

Accepteret svar
Fra : Dysmorf

Modtaget 30 point
Dato : 30-04-02 19:35

msbb.exe er Spyware og har ikke noget med Microsoft at gøre, som man sikkert kunne tro da det hedder ms...exe. Filen stammer fra Web3000 som er er Spyware firma. Spyware er små grimme programmer som ofte bliver installeret sammen med andre sharewareprogrammer. Meningen med Spyware er ofte at hente reklamer via de sharewareprogrammer du har installeret, eller også sende information om din computer til et andet firma.
Du gør i alle tilfælde klogt i at installere Ad-aware som du kan hente hos www.lavasoft.de, dette program er i stand til at registrere og fjerne Spyware programmer fra din computer.

Håber at det var svar nok

Kommentar
Fra : Dysmorf

Dato : 30-04-02 19:38

Hvis du fornyligt har installeret NetSonic, er det derfra du har fået msbb.exe. NetSonic går for at være en såkaldt "Internet accelerator".

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-05-02 23:53

Thu, 09 May 2002 22:03:00 GMT, skrev "ludo_102"
<ludo_102.news@kandu.dk>:

>Hvad er og hvad gør msbb.exe?
>Er msbb.exe vigtig eller kan jeg bare slette den uden at der sker noget?

Det er tilsyneladende en spyware, måske fra Netsonic.

Hvis du søger på www.google.com efter msbb.exe, så er masser af
hits.

Prøv at hente Ad-aware 5.81 fra http://www.lavasoft.nu/, den kan
fjerne spyware.
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.