/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Fyrkilde
Fra : birtheandersen
Vist : 1209 gange
190 point
Dato : 13-03-04 17:36

Er der nogen der har kendskab til Gjertrud Jensdatter født ca 1799 i Fyrkilde.
Forældre: Jens Pedersen( Mangler el. Mengler) f.ca 1757 og Johanne Jensdatter f. ca1763.
Gjertrud Jensdatter var ugift, men havde mindst 2 børn:
Johanne Jensdatter f.ca 1829 og Mathias Sørensen f. ca 1834.

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 200 point
Dato : 13-03-04 18:20

Fra FS. er det ham her du søger??
Senta
.Individual Record FamilySearch™ Pedigree Resource File

--------------------------------------------------------------------------------

Jens Pedersen Mangler Compact Disc #30 Pin #963627
Sex: M
Event(s):
Birth: abt 1757 Place: Fyrkilde, Aalborg, Denmark
Death: 23 Jan 1835 Place:

Parents:
Notes and Sources:
Notes: None
Sources: None
Submitter:
Lorelei Jensen HERMAN
15102 Zyanya Cove Leander, TX 78641
Submission Search: 954680-0524101104047
URL:
CD-ROM: Pedigree Resource File - Compact Disc #30
CD-ROM Features: Pedigree View, Family View, Individual View, Reports, Downloadable GEDCOM files, Notes and Sources.
Order Pedigree Resource File CD-ROMS

--------------------------------------------------------------------------------

About FamilySearch Pedigree Resource File:
The Pedigree Resource File is a new lineage linked database of records available on compact disc containing family history records submitted by individuals through FamilySearch Internet Genealogy Service. Family information is organized in family groups and pedigrees and includes submitted notes and sources. Many charts and reports can be printed from this data. Each disc contains about 1.1 million names. With the publication of every five discs, a master index for those discs will be published and packaged with that set of discs. With the publication of every 25 discs, a master index for those discs will also be published and packaged with that volume of discs. Discs may be purchased as sets or volumes.

Please Note:
Submitter information is provided to help in the coordination of personal family history research. Use of this information for any other purpose, including marketing, advertising, or commercial solicitation, is strictly prohibited.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-03-04 18:29

Fra Folketællingern på DDA
http://ddd.dda.dk/asp/dddform.asp
er der hit på 6xMengler
Senta

Udtræk fra DDD

Amt : Aalborg

Retur til søgeside

6 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1787
Navn: Christen Jensøn Mengler
Alder: 70 Civilstand: Gift
Erhverv: husmand
Sogn: Ravnkilde Herred: Aars
Amt: Aalborg Stednavn: Nysom Bye
Husstands-/familienr: 15. familie
Indtastningsnr: A4613 Løbenr.: 230

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1787
Navn: Jens Christenssøn Mengler
Alder: 39 Civilstand: Gift
Erhverv: husmand
Sogn: Ravnkilde Herred: Aars
Amt: Aalborg Stednavn: Nysom Bye
Husstands-/familienr: 18. familie
Indtastningsnr: A4613 Løbenr.: 240

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1801
Navn: Jens Mengler
Alder: 57 Civilstand: Gift
Erhverv: inderste - fattige
Sogn: Ravnkilde Herred: Aars
Amt: Aalborg Stednavn: Nysom
Husstands-/familienr: 19
Indtastningsnr: B8531 Løbenr.: 171

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1801
Navn: Jens Pedersen Mengler
Alder: 45 Civilstand: Gift
Erhverv: bonde og gaardbeboer
Sogn: Ravnkilde Herred: Aars
Amt: Aalborg Stednavn: Fyrkilde
Husstands-/familienr: 7
Indtastningsnr: B8531 Løbenr.: 349

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1787
Navn: Jens Pederssøn Mengler
Alder: 30 Civilstand: Gift
Erhverv: gårdmand
Sogn: Ravnkilde Herred: Aars
Amt: Aalborg Stednavn: Fyrkilde Bye
Husstands-/familienr: 1. familie
Indtastningsnr: A4613 Løbenr.: 300

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde: FT-1787
Navn: Laurs Christensen Mengler
Alder: 47 Civilstand: Gift
Erhverv: skoleholder
Sogn: Brorstrup Herred: Aars
Amt: Aalborg Stednavn: Brorstrup Bye
Husstands-/familienr: 7. familie
Indtastningsnr: A4609 Løbenr.: 40

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-03-04 20:52

Fra FS. er det hende her du søger ????
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

Gjertrud Jensen Mangler
Female

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 1799 Fyrkilde, , Aalborg, Denmark

Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Jens Pedersen Mangler Family
Mother: Johanne Jensen

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Record submitted by a member of the LDS Church. The record often shows the name of the individual and his or her relationship to a descendant, shown as the heir, family representative, or relative. The original records are not indexed, and you may have to look at the film frame-by-frame to find the information you want. A family group record for this couple may be in the Family Group Record Collection; Archive Section. (See the Family History Library Catalog for the film number.) These records are alphabetical by name of the father or husband.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Film Number: 170788
Page Number: 1144
Reference number: 27853A

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 26 http://www.familysearch.org v.2.5.0

1. GIERTRUD JENSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 24 SEP 1797 Rostrup, Aalborg, Denmark

2. GIERTRUD JENSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 16 SEP 1798 Aarestrup, Aalborg, Denmark

3. Gjertrud Jensen Mangler - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 1799 Fyrkilde, , Aalborg, Denmark

4. Gjertrud Jensen Mangler - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 1799 Fyrkilde, , Aalborg, Denmark

5. Gjertrud Marie Jensen - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 13 JUL 1800 Malle, Aalborg, Denmark

6. GIERTRUD MARIE JENSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 16 SEP 1800 Vor Frue, Aalborg, Aalborg, Denmark

7. Gjertrud Marie Jensen - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 13 JUL 1800 Malle, Aalborg, Denmark

prev | next Prepare selected records for download

Return to top of page

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-03-04 19:34

Fra FS. de 2xJohanne Jensen Mangler er de eneste fra Fyrkilde, , Aalborg,
Senta
Select records to download - (50 maximum)
1. Johanne Jensen Mangler - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 29 JAN 1825 Fyrkilde, , Aalborg, Denmark

2. Johanne Jensen Mangler - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 29 JAN 1825 Fyrkilde, , Aalborg, Denmark

prev | next Prepare selected records for download

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-03-04 19:43

Fra DDA'folketælling 1880 , må være sønnen Matias Sørensen samt mor Gjertrud Jensdatter
Samtlige personer i husstanden
Senta

aalborg, Aars, Haverslev, Haverslev Sogn, , et Hus, Nr. 12, FT-1880
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Matias Sørensen, 45, Gift, Husleier, , Fyrkilde Ravnkilde Sogn, Aalborg Amt
Jensine Pedersen, 39, Gift, hans Hustru, , Gravlev Sogn, Aalborg Amt
Peder Christian Sørensen, 7, Ugift, deres Barn, , Kragelund Haverslev Sogn
Nielsine Marie Sørensen, 6, Ugift, deres Barn, , Kragelund Haverslev Sogn
Ane Johanne Sørensen, 3, Ugift, deres Barn, , Grøftager Haverslev Sogn
Gjertrud Jensdatter, 82, Ugift, Søger Bord med Familien, , Ravnkilde Sogn, Aalborg Amt

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-03-04 19:57

Fra DDA 1834. kan være din Gjertrud Jensdatter, 33, Ugift, , Tjenestepige,
Jens Pedersen Mængler, 71, Gift, , Aftægtsmand,
Johanne Jensdatter, 63, Gift, , Aftægtskone,
Er du 100% sikker på det er Gjertrud Jensdatter der er mor til Johanne Jensdatter, 8, Ugift, , Deres børn, ???
Senta
Samtlige personer i husstanden

aalborg, Aars, Ravnkilde, Bye Fyrkild, , , 50, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Jens Jensen Mængler, 36, Gift, , Gaardmand,
Anne Mortensdatter, 34, Gift, , Hans kone,
Johanne Jensdatter, 8, Ugift, , Deres børn,
Jens Henrik Jensen, 6, Ugift, , Deres børn,
Maren Kjerstine Jensdatter, 4, Ugift, , Deres børn,
Gjertrud Jensdatter, 33, Ugift, , Tjenestepige,
Jens Pedersen Mængler, 71, Gift, , Aftægtsmand,
Johanne Jensdatter, 63, Gift, , Aftægtskone,

Kommentar
Fra : birtheandersen

Dato : 17-04-04 10:33

Jeg er slet ikke sikker.
Kun at Mathias Sørensen født 14.04.1834 er søn af Gjertrud Jensdatter f. ca 1799 i Fyrkilde. Han er måske "faderløs",(eller "gårdmanden" har betalt sig ud af sagen).
Hilsen
Birthe

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-04-04 11:01

har du tjekket DDA. for yderlige oplysninger ??
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-04-04 11:06

Adresse til folketællinger online, prøv at tjekke om Gjertrud Jensdatter er der.
senta
http://www.arkivalieronline.dk/Folketaelling/Folketaelling.aspx

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-04-04 11:09

2. GIERTRUD JENSDR - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 30 MAY 1730 Gunderup, Aalborg, Denmark

3. Giertrud Jensdatter - International Genealogical Index
Er det evt din.
Senta
Gender: Female Marriage: 11 APR 1730 Gunderup,Fleskum, , Aalborg, Denmark

4. GIERTRUD JENSDR - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 01 NOV 1732 Svenstrup Sogn, Aalborg, Denmark

prev | next Prepare selected records for download

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-04-04 11:12

Glem ovenstående , er forkert årstal, her er en mulig kanditat GJAERTRUD JENSDR
Senta
FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
MIKKEL MIKKELSEN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 28 DEC 1825 Ravnkilde, Aalborg, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
GJAERTRUD JENSDR Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 28 DEC 1825 Ravnkilde, Aalborg, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-04-04 11:13

Snarere hende her, et par år yngre og hvor er barnet/børnene?:

"
aalborg, Aars, Ravnkilde, Bye Fyrkild, , , 50, FT-1834

Jens Jensen Mængler, 36, Gift, , Gaardmand,
Anne Mortensdatter, 34, Gift, , Hans kone,
Johanne Jensdatter, 8, Ugift, , Deres børn,
Jens Henrik Jensen, 6, Ugift, , Deres børn,
Maren Kjerstine Jensdatter, 4, Ugift, , Deres børn,
Gjertrud Jensdatter, 33, Ugift, , Tjenestepige,
Jens Pedersen Mængler, 71, Gift, , Aftægtsmand,
Johanne Jensdatter, 63, Gift, , Aftægtskone,
"
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-04-04 11:21

Folketællingen 1840 % GJAERTRUD JENSDR.men en Mathiis Christian Jensen, 3, Ugift, , Deres Børn,
senta
Samtlige personer i husstanden

aalborg, Aars, Ravnkilde, Fyrkilde bye, , Gaard, 83, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Jens Jensen Mængler, 43, Gift, , Gaardmand,
Anne Mortensdatter, 40, Gift, , Hans Kone,
Johanne Jensen, 15, Ugift, , Deres Børn,
Jens Henrik Jensen, 13, Ugift, , Deres Børn,
Maren Kjerstine Jensen, 11, Ugift, , Deres Børn,
Inger Marie Jensen, 5, Ugift, , Deres Børn,
Morten Jensen, 4, Ugift, , Deres Børn,
Mathiis Christian Jensen, 3, Ugift, , Deres Børn,
Peder Jensen, 2, Ugift, , Deres Børn,
Jens Andreas Jensen, 1, Ugift, , Deres Børn,
Jens Frederik Jensen, 1, Ugift, , Deres Børn,
Johanne Jensdatter, 67, Enke, , Aftægtskone,
Samtlige personer i husstanden

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-04-04 11:27

Fra FS. her er søn og mor % far
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

MATHIS JENSDR
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening: 08 JUN 1834 Ravnkilde, Aalborg, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Mother: GJERTRUD JENSDR Family

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

C200941 1813 - 1866 0043352 Film NONE

Sheet: 00

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-04-04 14:46

Kan evt være Johanne Jensdatter der er i pleje ?
Senta
Samtlige personer i husstanden

aalborg, Hellum, Blenstrup, Adskildrup sogn, , en gaard, 4, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Christen Nielsen, 48, Gift, , Gaardmand,
Karen Laurisdatter, 66, Gift, , hans kone,
Johanne Kirstine Jensdatter, 5, Ugift, , Plejedatter,
Jens Nielsen, 24, Ugift, , Tjenestekarl,
Morten Nielsen, 21, Ugift, , Tjenestekarl,
Mariane Jensdatter, 19, Ugift, , Tjenestepige,
Maren Thøgersdatter, 17, Ugift, , Tjenestepige,

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-04-04 09:17

Kan du bruge ovennævnte oplysninger?????
Senta

Godkendelse af svar
Fra : birtheandersen

Dato : 13-08-04 21:55

Tak for svaret senta.