/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Hjælp til canon printer!!
Fra : Misteryman
Vist : 1010 gange
80 point
Dato : 13-03-04 15:48

Jeg sidder med en canon i560 og jeg mangler nogle drivers så jeg kan skrive ud i concorde.. Er der nogle der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 13-03-04 15:54

hej , det er længe siden jeg har brugt concorde , men mener man skal ind under printer opsætning og finde en kompatibel printer , prøv dig frem under canon printer , den du mener kommer tættest på din egen..
niss

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 15:54

http://www.fotovideo.no/Default.asp?L4=570&L4Text=Canon%20Printer%20i560
http://www.caro.ro/descriere_produs.php?57:1
Disse kommer frem når jeg søger på drivere på din maskine
God dag Mvh sune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-03-04 16:03

Du skal jo da ikke installere anden driver, hvis du kan skrive ud fra andre programmer, feks. Word, notesblok mm?
Og du har vel CDèn fra printeren, hvor driveren ligger.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-04 16:20

Må tilslutte mig "pallebhansen" - Det er ikke driveren der er problemet.
Tjek din printeropsætning i concorde - Da concorde sandsynligvis er ældre end din printer bør den printer der er nyest og kommer tættest på din være løsningen.
Alternativt må der være en "standardprinter" i concorde.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 14-03-04 01:59

Det er prøvet, men virker ikke.. Kan det passe at printeren ikke er kompatible med concorde? Måske jeg skulle vælge c5 istedet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 12:48

C5 kan klare de nyeste printere.
Concorde er jo gammelt og kan muligvis ikke arbejde med de nyeste printere.
Disse problemer er evigt tilbagevendende sammen med "forældede" programmer.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-03-04 13:01

Vi er nødt til at have mere at vide: Hvilken Windows, Hvilken concorde, Hvilken driver en du har hentet på nettet til din Windows?
Har du brugt printeren før, og concorden?
Kan du skrive ud i word, notesblok?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 10-04-04 20:55

Det handler ikke om at udskrive i windows.. Der virker den fint.. Det er i concorde 4.1 Problemet opstår. Som bekendt er den ikke kompetible med så mange printere, men efter hvad jeg kan huske, kan man efterligne en anden printer, således at den virker til concorde.. Er der ikke noget med en masse "koder" man skal bruge i printeropsætningen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-04 21:03

Nej - bare prøv dig frem med de printere concorde accepterer - en at dem er sikkert kompatibel med din printer.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 12-04-04 01:19

Men deri ligge problemet.. Jeg har prøvet alle, men ingen af dem virker...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-04-04 01:34

Ja - så er alternativet en tur på genbrugspladsen og se om du kan finde en gammel printer der vil køre med concorde.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-04-04 13:15

Concorden benytter, dosprinterdrivere, og det gør endda den nye C5 også, så der er ingen tvivl om at det gør din version også.
Men i560 skulle være doskompatibel, men gå ind og læs om det, feks i en PDF-fil:
http://www.usa.canon.com/html/conCprDriversTypeSystemV2.jsp?minisite=10000&type=Software&prodref=PS&subtype=Software&group_id=-1&level2catq=AllCats&x=2section=0&modelid=9282§ion=10273&pname=i560&item=9347
http://www.eksperten.dk/spm/392275
Så du må skaffe en dosdriver til din printer.
Ellers må du jo ringe til nogen der er experter:
http://www.addcon.dk/
Et andet sted skrives der:
Printproblemer specielt med USB printere Under avanceret printeropsætning - Udskriftsprocessor: Ænd. til WinPrint RAW (FF auto) - Ved nogle Brother printer skal der udskiftes brpp2ka.dll filen, ligger på JSF FTP
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:22

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-10-04 09:46

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen