/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Dansk ordbog i Word 2000
Fra : sompoul
Vist : 2169 gange
20 point
Dato : 17-05-01 14:33

Når jeg forsøger at bruge dansk ordbog på mine dokumenter i Word 2000 får jeg denne meddelelse: "Cannot find the spelling file mssp3DA.dll or mssp232.dll for Danish." Jeg har ikke kunnet finde nogen af filerne på nettet. Hvad gør jeg?

Accepteret svar
Fra : 2mmy

Modtaget 30 point
Dato : 17-05-01 14:55

Den skal ligge i C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft shared\Proof\

Den kan downloades her:
http://www.whitehat.dk/tommyfroekjaer/mssp232.dll
og
http://www.whitehat.dk/tommyfroekjaer/mssp3DA.dll

-
Tommy

Kommentar
Fra : sompoul

Dato : 17-05-01 16:33

Hvorfor ryger jeg ind på en side der hedder woohoo.dk når jeg trykker på det nederste link? Problemet fortsætter selvom jeg kopierer adressen og forsøger at finde din side manuelt.

Kommentar
Fra : sompoul

Dato : 17-05-01 16:48

Ja nu vil den så også have en fil der hedder mssp32.dll

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 17-05-01 22:03

Den kan jeg ikke finde, prøver på en anden computer i morgen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-05-01 21:49

"sompoul" <sompoul.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:syPM6.17734$zv2.1959624@news010.worldonline.dk...
> Når jeg forsøger at bruge dansk ordbog på mine dokumenter i Word 2000 får
jeg denne meddelelse: "Cannot find the spelling file mssp3DA.dll or
mssp232.dll for Danish." Jeg har ikke kunnet finde nogen af filerne på
nettet. Hvad gør jeg?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Starter installation af Word igen og husker så at installere
stavekontrollen.
Den findes ikke som freeware på nettet, men hvis du har dansk word, så skal
den bare installeres.

Kurt

Kommentar
Fra : sompoul

Dato : 18-05-01 10:17

Det er en engelsk version af Word 2000

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 18-05-01 12:02

Såvidt jeg kan regne ud bør der da også være en dansk-ordbog i den
engelske version? Det ville da være tåbeligt at udvikle en ordbog men
så frasortere den i nogle af sprogversionerne.
Jeg kan ikke finde den fil du efterlyser, men vil anbefale dig at forsøge
at geninstallere den... ellers har jeg ikke umildbart flere ideer.

- Tommy

Kommentar
Fra : Dumbo

Dato : 17-09-01 11:09

Selv med en fuld installation vil den engelske version kun lave stavekontrol på engelsk.
Fandt mssp3da.dll filen på en dansk CD og prøvede at smide den ind under :
C:\Program Files\Common Files\Microsoft shared\Proof\
Det hjalp ikke. Samme fejl kommer igen.
Er i kommet nærmere en løsning ?

- Jonas

Kommentar
Fra : sompoul

Dato : 17-09-01 20:01

For mig virkede det at gøre netop som beskrevet ovenfor. Husk at dansk skal sættes som standard.
/Henrik

Kommentar
Fra : Dumbo

Dato : 18-09-01 08:45

Er det den rigtige sti ?
C:\Program Files\Common Files\Microsoft shared\Proof\
Jeg for samme fejl stadig også med dansk som standard

- Jonas

Kommentar
Fra : aga123

Dato : 23-09-01 19:52

har har samme problem , men kan ikke hente nogle af de omtalre filer fra
http://www.whitehat.dk/tommyfroekjaer/mssp232.dll
og
http://www.whitehat.dk/tommyfroekjaer/mssp3DA.dll

hvad er der galt ?

Kommentar
Fra : Dumbo

Dato : 24-09-01 10:36

Ja de ovenstående links virker ikke.

Den eneste løsning jeg har fundet er at installere Dansk stavekontrol fra MS Proofing Tools CD'en.
Eller at installere MS Office dansk version.

- Jonas

Kommentar
Fra : Durum

Dato : 29-09-01 18:31

aga123, ville du ikke lige prøve at ligge dem op en gang til ?
da jeg stadig for en "404 - siden kunne ikke findes" ...

Kommentar
Fra : sompoul

Dato : 30-09-01 15:53

Vil meget gerne prøve at lægge filerne op på min egen hjemmeside, men jeg har et problem med tdk's server, der ikke vil arbejde sammen med cute-ftp.

Kommentar
Fra : as_frigg

Dato : 19-10-01 13:26

Det er lykkedes mig af får det til at virke med disse filer:

MSHY3DA.DLL
MSSP3DA.DLL
MSTHDA32.DLL
MSHY3DA.LEX
MSSP3DA.LEX

Alle disse filer skal lægges i mappen :
C:\Program Files\Common Files\Microsoft shared\Proof\

Hvis du stadig har problemer kan jeg mail filerne til dig!

Mvh
Lars

Kommentar
Fra : Dumbo

Dato : 19-10-01 13:35

Hej Lars du må meget gerne maile dem til mig hvid du har tid/lyst

joab@21st.dk subject: stavekontrol.

De bedste hilsner
- Jonas

Kommentar
Fra : jhd

Dato : 05-11-01 16:08

Hej Lars jeg har samme problem som Jonas , så jeg ville blive lykkelig hvis du også kunne maile dem til mig
dam@post.tdcadsl.dk
på forhånd tak hilsen james

Kommentar
Fra : BlackICE

Dato : 06-11-01 14:12

Lars jeg ville ogsp være utrolig glad og taknemlig, hvis du vil sende dem til BlackICE18@ofir.dk

Kommentar
Fra : sompoul

Dato : 06-11-01 17:01
Kommentar
Fra : getemdawg

Dato : 09-11-01 05:01

Fedt, tak for filerne - Jeppe

Kommentar
Fra : getemdawg

Dato : 09-11-01 05:10

Hej Henrik!

Jeg kunne ikke åbne din zip.fil, mit system fortæller mig at der er noget galt med den, og at jeg skal downloade den igen. Hvis du har tid, gider du så ikke sende den til mig? (getemdawg@yahoo.com).

På forhånd tak - Jeppe

Kommentar
Fra : l_Akira_l

Dato : 14-11-01 18:50

Hejsa...
Jeg kunne naturligvis heller ik åbne den "#¤%#¤%& zip fil, så kan en der har en er virker, sende den til mig på :
Akira@Newmail.dk

Mange tak på forhånd.
Mvh. Michael

Kommentar
Fra : Walter

Dato : 21-12-01 18:11

Jeg har også prøvet at åbne den zip-fil, uden resultat.
Jeg er udenlandsdansker og ville utroligt gerne have de danske stavekontrol-filer, til brug i min engelske Word 2002 XP.
Er der nogen, der kan hjælpe?
På forhånd mange tak,

Walter
Damnoen Saduak, Rajburi

Kommentar
Fra : Walter

Dato : 21-12-01 18:20

Jeg glemte at skrive at min email-adresse er walter@concentration.org

Walter

Kommentar
Fra : Diller61

Dato : 17-04-02 18:34

Hej
Jeg har samme problem som alle de ovenstående , så jeg ville blive lykkelig hvis du kunne maile den omtalte fil til mig
på forhånd tak -Mikkel

Mail: M_Groenlykke@hotmail.com

Kommentar
Fra : troldens2

Dato : 13-05-02 16:11

Jaaa jeg er endnu en af dem der mangler de filer så hvis nogen gider at maile dem til mig på donnieb@sol.dk så ville det være totalt fedt!!

på forhånd tak

mvh
Donnie

Kommentar
Fra : hkitto

Dato : 13-05-02 22:56

Hej Lars eller nogen som helst,
Jeg har samme problem, så jeg ville blive lykkelig hvis du også kunne maile:

MSHY3DA.DLL
MSSP3DA.DLL
MSTHDA32.DLL
MSHY3DA.LEX
MSSP3DA.LEX

til dkordrbog@kitto.cc

Mange Tak,
Kitto

Kommentar
Fra : uc

Dato : 08-08-02 11:00

Hej Henrik (eller andre)

Hvis du ville sende de filer som ligger i den zip-fil som du har lavet ville det være helt kanon.
Hvis du vil sende dem på: uc@topnordic.com

Kommentar
Fra : tjobs

Dato : 15-10-02 20:40

yes yes, har de samme probs som jer andre eèn som vil sende filerne til mig os?

Bare send skitede her til dyndns@ofiR.dk

Kommentar
Fra : jn37670

Dato : 22-10-02 13:07

hey lars...

jeg mangler filerne til den dk autocorrect.

vil du maile dem til mig??

på forhånd tak!

mvh
jonas nielsen
jn37670@eucnord.dk

Kommentar
Fra : seraph

Dato : 19-11-02 18:44

Jeg savner også de filer, nogle der er så venlige at sende dem til mig? :)
mail: Stine@moellegaard.dk
Subject: stavekontrol
Virkelig mange tak på forhånd
-Stine

Kommentar
Fra : kess74

Dato : 02-12-02 14:36

Hej
Endnu en der godt kunne bruge disse filer. Det ville vaere kanon.
suss@pt.lu
Paa forhaand tak
Susanne

Kommentar
Fra : herinde

Dato : 02-12-02 20:28

Igen igen igen - hvis der er nogen der ser dette, så ville jeg blive rigtig glad for at få de filer - Supertak!

email: en_anden_himmel@hotmail.com

Kommentar
Fra : jizawi

Dato : 05-02-03 15:33

Hej Lars eller nogen som helst,
Jeg har samme problem mht zip-filen, så jeg ville blive lykkelig hvis du også kunne maile:

MSHY3DA.DLL
MSSP3DA.DLL
MSTHDA32.DLL
MSHY3DA.LEX
MSSP3DA.LEX

til jizawi@hotmail.com

Mvh,

Kenneth.

Kommentar
Fra : mimersgade

Dato : 25-02-03 22:23

Jeg mangler også

MSHY3DA.DLL
MSSP3DA.DLL
MSTHDA32.DLL
MSHY3DA.LEX
MSSP3DA.LEX

så hvis der er nogen der ville maile dem til karzten@hotmail.com vil jeg være taknemmelig.

Håber at der er en der gider at hjælpe...filerne skulle kunne findes i C:\Program Files\Common Files\Microsoft shared\Proof\

mvh.
Karsten

Kommentar
Fra : OsheaJay

Dato : 21-04-03 21:41

Der er åbentbart mange der har dette problem, jeg er ikke en undtagelse.....
er der nogen der er friske på at sende filerne til mei, så ville min dansk lærer og jeg være takkene!!!

Til M.Franz@jubiipost.dk

grande hilsner martin

Kommentar
Fra : lotjak

Dato : 22-06-03 20:30

Jeg mangler følgende filer til min engelske version af Word. Er der nogen, der har dem?

MSHY3DA.DLL
MSSP3DA.DLL
MSTHDA32.DLL
MSHY3DA.LEX
MSSP3DA.LEX

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-03 21:23

Om du ikke har hørt det før så gentager vi gerne:

Indlæg fra Kandu-folket er heller ikke velkomne i denne gruppe.

--
mvh
pre
"lotjak" <lotjak.news@kandu.dk> wrote in message
news:3ef5f59c$0$48913$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg mangler følgende filer til min engelske version af Word. Er der
> nogen, der har dem?
>
> MSHY3DA.DLL
> MSSP3DA.DLL
> MSTHDA32.DLL
> MSHY3DA.LEX
> MSSP3DA.LEX
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : weinvig

Dato : 06-10-03 18:52

Hej jeg er også en af dem der mangler disse filer for at få stavekontrollen til at virke so hvis der er en der vil være så venlig at sende dem vil jeg blive meget glad.
På Forhånd tak

nissen@nf.sympatico.ca

Kommentar
Fra : weinvig

Dato : 06-10-03 18:53

Hej jeg er også en af dem der mangler disse filer for at få stavekontrollen til at virke so hvis der er en der vil være så venlig at sende dem vil jeg blive meget glad.
På Forhånd tak

nissen@nf.sympatico.ca