/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Postscript-simulering med DeskJet-printe~
Fra : henriko
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 17-05-01 13:41

Jeg vil gerne have min HP DeskJet 850C-printer til at simulere et postscript-print. Man har anbefalet mig Adobe Press Ready... er der andre muligeder ?? (styresystem: Win2000)

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 17-05-01 13:45

Spørger måske dumt, men...
"simulere et postscript-print." - hvad betyder det?

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 17-05-01 13:52

Kender ikke dette produkt, men det undderstøtter "post-script":
http://download.cnet.com/downloads/0-10076-100-910176.html?tag=st.dl.10000-103-1.lst-7-1.910176

Kommentar
Fra : henriko

Dato : 17-05-01 13:57

Well, godt at spørger... det link du sendte er illustrations-program. That I can't use!
Min printer er ikke understøttet af postscript - dvs. der findes programmer der kan "omregne" et alm. print til et postscript-print. (Postscript er Adobe's super-printersprog, som bruges til at fortolke tekst, billede og streg på én gang)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-05-01 16:00

Ghostscript er en gammel (og gratis) kending

/Rex

"henriko" <henriko.news@kandu.dk> wrote in message
news:HNOM6.17708$zv2.1953458@news010.worldonline.dk...
> Jeg vil gerne have min HP DeskJet 850C-printer til at simulere et
postscript-print. Man har anbefalet mig Adobe Press Ready... er der andre
muligeder ?? (styresystem: Win2000)
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 20-05-01 10:57

http://www.ghostscript.com/ <-- Hvis du skulle være i tvivl

Stadig ikke godt nok? Eller var det hvad du ledte efter?

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-01 10:04

Din frist er 1 år så skynd dig at benytte dig af den (Du har altid 1 års reklametionsfrist) :

§ 83. Har køberen ikke inden et år efter salgsgenstandens overgivelse til ham meddelt sælgeren, at han vil påberåbe sig en mangel, kan han ikke senere gøre den gældende, medmindre sælgeren har påtaget sig at indestå for genstanden i længere tid eller har handlet i strid med almindelig hæderlighed.

Herunder kan du se at forhandleren skal udbedre fejlen!

§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, kan køberen hæve købet eller kræve et forholdsmæssigt afslag i købesummen eller omlevering efter reglerne i § 42, stk. 1, eller § 43, stk. 1 og 2. Køberen kan endvidere forlange, at sælgeren afhjælper mangelen, medmindre dette vil forvolde sælgeren uforholdsmæssig omkostning eller væsentlig ulempe. Ved artsbestemte køb kan sælgeren opfylde sin afhjælpningspligt ved at foretage omlevering.

Stk. 2. Køberen kan holde købesummen tilbage, indtil krav om afhjælpning er opfyldt. Må mangelen anses som uvæsentlig, kan køberen dog ikke tilbageholde et beløb, som åbenbart overstiger, hvad det vil koste at afhjælpe mangelen.

Stk. 3. Har køberen fremsat påkrav om afhjælpning efter stk. 1, og opfylder sælgeren ikke dette inden rimelig tid, kan køberen hæve købet eller, ved artsbestemte køb, kræve omlevering. Køberen kan endvidere lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 18-07-01 10:08

sorry forkert indlæg..troede jeg havde copy pastet svaret..

Kommentar
Fra : gibson