/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvad sker der for jer? (tips)
Fra : Harlekin
Vist : 707 gange
1 point
Dato : 29-04-02 17:19

Til Jer der klager over at systemet (kandu) ikke virker:

Hvis I nu læser hvordan systemet fungerer før i sviner det til så kan det være det bliver lidt federe for os andre.

Prøv engang at gå ind og læs på http://www.kandu.dk/dk/pointrulez.asp

Jeg har klippet humlen ud til jer, så jeg er siker på at i ikke misser det!!!

--QUOTE--
Bedømmelse af tip
Hvis du er en af de 5 heldige der får lov til at give stjerner til et tip, får du tildelt 10 ledige point. Det er rent tilfældigt hvilke 5 personer der får lov at bedømme et tip, så skynd dig ind og læs tips det kan være det bliver dig.
--QUOTE SLUT--

LÆS: Det er 5 TILFÆLDIGE brugere der får lov at bedømme et tip. Det vil sige der er en CHANCE for at du får lov til at bedømme tippet.

..og hvis i nu var så betænksomme at udforme jeres klager som spørgsmål, så har folk mulighed for at kommentere på dem istedet for at fylde kandu op med ubrugelige "tips".

!

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 29-04-02 17:27

Hej Harlekin

Jeg tror mere det i øjeblikket drejer sig om nogle få stykker der har flere profiler bag sig,--som forsøger at komme ind igen og igen for at give mange stjerner for deres eget tip.
Bare en ide !!!!!!!!!!!!!

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 29-04-02 17:34

God idé - så tror jeg lige jeg vil oprette en 15-20 stykker!

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 29-04-02 17:40

Hvis det er mig i tænker på, vil i se at nogle af de tips jeg har lavet ikke får så mange point, desuden vil i også se, at den jeg skrev med at det ikke virkede med point, faktisk er jeg noget jeg oplevede 3-4 gange i træk i fredags.

Ishoey havde skrevet et tip, som jeg syntes var ok og jeg skulle så bedømme det, stod der på skærmen. Da jeg så vil klikke for at tildele det point kommer det ud med en fejl, om at det ikke var muligt at tildele point.

Dette oplevede jeg som sagt 3-4 gange i træk. Og det mener jeg ikke er at svine nogen til.

Faktisk mener jeg, at selv om man driver et gratis board eller site, om du vil afhængig af ordvalget, er det ens pligt som webmaster på en eller anden måde og følge op på det som sker.

Når man så samtidig har mailet op til flere gange til service@kandu.dk og intet hørt, så er det fordi det halter en del et eller andet sted.

Læg mærke til at der står en mail-adresse som du kan skrive til, men hvad nytter det hvis man ikke bruger den fornødne tid på at svare på det folk skriver ? Det er ikke svært at sætte en mail-robot op og sige man vender tilbage på et andet tidspunkt, og man desværre ikke har tid for øjeblikket. Og så vende retur når man er mindre belastet ?

Bare lidt tanker jeg gjorde mig.................

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 29-04-02 18:13

Der er vel ikke nogen der er så "dumme", at de lader sig registrere flere gange for at prale overfor og skamrose sig selv (for det kan sk.' ikke blive til andet) og for at skaffe sig nogle billige og "dårlige - flov smag i munden points" og dermed ødelægge seriøse spørgsmål og tips.
Vi må alle gå ud fra, at alle tips og spørgsmål/svar er ærligt og seriøst ment. Hvis ikke - har pointsystemet ikke berettigelse mere, og så kan vi lige så godt klare det hele via usenet/newsgroups uden den ekstra spore, der tods alt er med pointsystemet.
mvh
Catbody

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 29-04-02 18:21

Hej Zonker

Det var ikke lige dig jeg tænkte på med at tjene stjerner hjem på dine tip. Men funktionen "skriv et tip" er altså ikke beregnet til at korrigere andres tip, som anvendelige eller ikke. Jeg har et lille eks. her:http://www.kandu.dk/dk/tip/1313
Kandu" er så vidt jeg ved til for alle,-og ikke til at en eller flere optager plads for at fortælle at det og det tip er noget L...!

Jeg har flere gange kontaktet Kandu på den E-mail du nævner,--der har altid kn været positiv respons,-senest dagen efter min afsendelse.

Mvh
Parkenss

>Bjarne_H<< Det lyder da godt bare dine tip er bedre end det der florerer for tiden !

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 29-04-02 18:41

Helt enig med Parkness, og så synes jeg vi skal slutte diskussionen her, for andet er det vel ikke. Der er jo hverken spørgsmål eller svar/løsning, men kun kommentarer/tanker og det kommer vi ikke videre med men ender kun med at føle sig "frelst eller ramt"
)
Catbody

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 29-04-02 18:42

Kære Parkenss

Som du sikkert læste før jeg lagde det op ville du nok også selv havde reageret ??
Jeg brugte tid på at skrive et tip, som var ment positivt til at folk kunne spare penge,
på sin fagforening..... Og med min baggrund som aktiv i flere år indenfor fagbevægelsen
skriver man ikke bare et tip for at tjene point, men mere af egen erfaring.

Når man så samtidig sidder og skriver en masse osm er usandt og ikke ved hvad man
snakker om og smatidig i en inddirekte vendig forsøger at "svine" folk til uden at
kunen argumentere så bliver jeg sgu ved og vil gøre noget ved et.

Det var dette der fik mig i krudthuset :

http://www.kandu.dk/dk/tip/1307

mvh

ZOnker

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 29-04-02 18:54

Hej Zonker!

Jeg mente ikke tip - men selvfølgelig flere registreringer - som der åbenbart er nogle der bruger!

Ellers synes jeg, at det er et meget dårligt tip, at råde folk til at melde sig ud af deres fagforening for at spare penge.

Jeg er sikker på, at man får enbedre hjælp ved at være medlem af både fagforening og a-kasse. Selvom det ikke burde være sådan.

Det vil være det samme som at råde folk til at lade være med at tegne forsikringer, idet det jo kun er et fåtal der får brug for dem - ikke!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : als

Dato : 29-04-02 19:04

Denne diskussion er kørt helt af sporet. Det kan da godt være at det er mig nogle af skriverierne gælder, men jeg kender udmærket til proceduren her på Kandu hvad angår vurdering af tip, når man er heldig og bliver udtaget. Jeg har blot haft nøjagtig samme problem som zonker.
Og så stopper vi her, og fortsætter med de konstruktive spørgsmål/svar. Ik´sandt?

mvh
als
(kun anmeldt under det navn hos Kandu)

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 29-04-02 20:38

als... lige mine ord... derfor håber jeg dette stopper diskussionen ??

Accepteret svar
Fra : Kandu.dk

Modtaget 1 point
Dato : 02-05-02 00:14

Dette spørgsmål er flyttet til den nyoprettede emnegruppe "Kandu.dk"

mvh.
Team Kandu.dk

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 02-05-02 09:59

cool