/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hardware
Fra : frederikshavn
Vist : 374 gange
50 point
Dato : 11-03-04 14:56

jeg har 2 hd,og 1 brænder,og 1 cd rom drev inst.i min pc'er,og nu er mit spørgsmål,om man kan sætte en trejde hd i,og hvis,hvordan gør man,de andre ting er sat op i bios,som de skal

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-03-04 15:20

Normalt kan du kun have 4 enheder installeret.
Men hvis du køber en ekstra kontroller kan det lade sig gøre.

se http://sandberg.it/
ATA133 RAID Boost (m/kabel) Tilbage

Sandberg ATA133 RAID Boost giver dig mulighed for at udvide din PC med flere harddiske, enkeltvis eller i RAID konfiguration. Kortet understøtter alle IDE harddiske op til ATA133 samt CD-ROM og DVD drev. I alt 4 enheder kan tilsluttes. RAID funktionen giver dig mulighed for at sammenkoble flere harddiske for at forøge hastighed og datasikkerhed.

Pakken indeholder:
1 Sandberg ATA133 Boost PCI card
1 ATA 33/66/100/133 flat cable 0.45 m
1 Driver CD
1 User Guide in English, Danish, Norwegian, Swedish, and Finnish
1 Warranty card
Specifikationer:
Supports software Raid 0, 1 or 0 +1 (optional)
Supports IDE bus master DMA at 133Mbytes/s PCI burst rate – for ATA 133 Model
Supports maximum PCI bus master data transfer rate of 66MBytes/s
Two independent Ultra ATA channels with 128 Bytes buffer per channel
Supports up to four IDE/ATA devices (coexists with other IDE and SCSI controllers)
Fully backwards compatible with Ultra ATA/33, EIDE/Fast ATA-2 IDE & ATAPI devices
Supports Ultra DMA2, 3, 4, Multi-Word DMA0, 1, 2 & PIO 2, 3, 4 driver modes
Compliant to ATA/ATAPI-5 specification and PCI specification version 2.1
Enhanced data integrity of transferred data with CRC (cyclical redundancy check) protection and verification
Compatible with Microsoft IDE/ATA drives

Systemkrav:
Pentium PC or compatible
1 available PCI slot
PCI 2.1 compliancy
CD-ROM drive or Internet connection

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 11-03-04 22:52

Det kan du desværre ikke! men det du kan gøre:

1. Evt. tag dit cdromdrev ud! (da du jo oxo har cdrom-drev i din brænder!)
2. Sæt harddisken til der hvor cdrom'en sad før...

Mvh. Cooper

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 12-03-04 05:31

Selvfølig kan du det,her er et billigt pci kort uden RAID,så kan du jo prøve>
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=48201
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-03-04 05:35

Du skal bare være sikker på at din strømforsyning(psu)kan klare det ekstra
strøm forbrug,til kortet og HDD'en

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-03-04 05:39

Der er flere små servere på nettet der bruger den løsning

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 12-03-04 08:19

Tak for svaret Manse9933.tak for det,DO,det virker og det var billige,1000 tak for hjælpen