/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Jeg kan vælge 2 windows pro når jeg star~
Fra : Scalpel
Vist : 283 gange
200 point
Dato : 10-03-04 09:58

Når jeg booter min bærbare kan jeg starte 2 windows xp pro, problemet ligger i at den ene ikke findes og at jeg gerne vil slippe for denne skærm da jeg er halv perfektionist skal den skide os select skærm væk.

Jeg tror problemet kom af at jeg ikke ville finde mig i alt det acer software jeg havde liggende og derfor formaterede det ene drev og derefter installerede windows på det hvorefter jeg bare slettede alt på det andet drev (acer er fra fabrikken opdelt i 2 partitioner)

Så jeg gætter på at jeg har 2 win xp boots!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-04 10:18

Prøv at installerer Aida og se om du kan finde begge her http://www.freefiles.dk/search.php
Mvh Sune

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-03-04 10:21

I stedet for, burde du nok havde lavet en format på d-drevet, og herefter installeret xp på c-drevet. Kan du formattere dit d-drev eller er det "låst"?

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 10-03-04 10:26

Han kan jo teste om sit Windows XP "2" virker.. hvis ikke så er det der nok ikke

Accepteret svar
Fra : dscoop80

Modtaget 210 point
Dato : 10-03-04 10:44

Hej Scalpel...

Her har du din løsning:

1. Højreklik på "Denne Computer" og vælg "Egenskaber"...
2. Vælg "Avanceret"...
3. Vælg "Start og Genoprettelse"...
4. Fjern flueben fra "Vis en liste over operativsystem i...."
5. Klik på "ok"...

Så dit lille problem løst...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-04 10:55
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-04 10:56

Ups der er dømt fejl *SS*
Mvh sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-04 11:38

Forkert formulering dscoop80, ikke løst, men usynligt.
Den måde installationen er lavet på har efterladt en linie i boot.ini som svarer til når man opretter en multiboot.
Hvis han er heldig ligger der en backup til boot. ini (boot.bac/boot.bak), som man kan anvende i stedet ved at omdøbe extension. Boot.ini kan såmænd og læses og redigeres med Notepad.

Sune det link til tip du uvist af hvilken grund viser er glimrende hvis forfatteren havde husket at fortælle, at man også permanent kan fjerne opstart af sit antivirus program lige der.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 10-03-04 11:55

BjarneD ->
Problemet BLIVER jo løst! hvis han ikke har forstand på at redigere rundt i boot.ini filen og han ved et uheld kommer til at slette en forkert linie eller skrive noget ekstra på én, så kommer han IKKE ind i windows igen! ...
Jeg skrev dette pga. det er den sikreste løsning!

Sunowich ->
Hvilken fejl?!?

BjarneD ->
btw ang. "fjerne opstart af sit antivirus program"... hva' snakker ud om?!? det en boot-partitions-menu til operativsystemer!

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-04 12:00

Cooper>>Ja den her
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
i forbindelse med Sunowich link til tip der vist også er dit.

Der sker nu ikke noget ved at skifte til en backup fil for det er det den er der for!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 10-03-04 12:48

BjarneD ->
Jeg kan ikke se nogen grund til at sku' fjerne sit opstartslink til ens antivirusprogram, så der ligesom ingen point i at have det!
Men jo brugeren ville kunne fjerne det! Men hvorfor gøre ondt værre...

Og hvornår er det liiiiiige du vil skifte backup'en ud når den org. fil er blevet redigeret, gemt og genstartet! hehe...
Så er det ligesom for sent ik'...

Scalpel -> Gør som jeg beskrev først her i indlægget, så går du ikke galt i byen! ...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-04 12:52

Cooper du kan åbenbart ikke læse hvilket vel også er årsagen til alle dine ekko kommentarer rundt om på Kandu, og det er vist dig der inviterer til at slette hvad som helt i dit tip.

Kommentar
Fra : Scalpel

Dato : 10-03-04 19:33

well jeg kan ikke se at copper sletter noget nogen steder, han siger jo bare at den skal lade være med at vise jeg kan bruge flere operativ systemer, desuden regner jeg aldrig nogensinde med at skulle installere f. eks. linux eller unix på nogen af mine partitioner.

BjarneD dit svar giver overhovedet ingen mening, i den regedit del du viste kan man intet ændre som giver nogen mening til hvad det egentlig er jeg vil.

Ellebye jeg prøvede også at formatere, men da det er en acer er den konsekvent imod at formatere, det jeg blev nødt til at gøre var at installere windows pro (egen version) først på c partitionen så jeg kunne få lov til at hærge D partitionen under windows installationen, jeg havde på intet tidspunkt den valgmulighed at fjerne c drevet (den store partition) som de havde valgt at lægge windows på og som den HVER ENESTE gang jeg prøvede at installere windows installerede setup filerne til windows installationen på (prøvede 3 gange efter at mit boot windows var det på D drevet), desuden har jeg efter endt sletning af alt på mit C drev prøvet at formatere det, men det nægter den også.

Nå ligemeget med alt det her ;) cooper vandt mit hjerte med sin simple løsning, da mit mål egentlig bare var ikke at se den fordi den sluger tid når jeg bare gerne vil have den bootet, desuden så kan man stadig se skærmen hvis man har haft fejl.

Mange tak cooper dit svar vil blive accepteret.

Godkendelse af svar
Fra : Scalpel

Dato : 10-03-04 19:34

Tak for svaret dscoop80.