/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Billedsti + Access DB
Fra : nilu72
Vist : 248 gange
50 point
Dato : 09-03-04 18:28

Hej, er der en der kan hjælpe mig? Mangler et ASP script der kan trække filnavnet på en billedfil ud fra en database. Billedet bliver uploadet med hele stien f.eks. "C:\Inetpub\wwwroot\website\imgsrc\car.jpg" men den kan jeg ikke bruge til noget, skal kun bruge filnavnet, altså "car.jpg"

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Timberlake

Dato : 09-03-04 21:36

prøv at kigge på manual

Kommentar
Fra : kjok

Dato : 15-03-04 16:16

Del stien op via Funktionen Split og tag den sidste værdi i array.

Dim HolePic, SplitPic, PicName
HolePic = "C:\Inetpub\wwwroot\website\imgsrc\car.jpg"
SplitPic = Split(HolePic,"\")
PicName = SplitPic(UBound(SplitPic))