/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Hva står BIOS for?
Fra : AlfADoNiC
Vist : 562 gange
50 point
Dato : 08-03-04 12:36

Ja jeg vil gerne vide hvad BIOS står for, da vi har projekt i denne uge, og jeg ikke har kunen finde forklaringen på nettet.

Accepteret svar
Fra : guldknas

Modtaget 60 point
Dato : 08-03-04 12:39

Basic Input/Output System

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 08-03-04 12:40

Basic Input Output System.
Ligger som en "hardwaremæssig" programdel og giver computeren de første instruktionen. hvorefter harddisken tager over (Groft taget)
mvh bvh.

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 08-03-04 12:57

BIOS er en forkortelse for Basic Input/Output System og BIOS´en sørger for, at din processor starter din computer efter du har haft den slukket.

Derudover styrer BIOS`en data-strømmen mellem oprativsystemet og de enheder der er koblet på din computer. Det kan f.eks. være dit grafikkort, harddisk, netkort o.s.v.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 08-03-04 13:00

Skulle du en anden gang for brug for at kunne slå den slags ord op er www.it-leksikon.dk en god side til det formål - og så behøver du ikke bruge så meget tid, som du tilsyneladende har gjort i forbindelse med betydningen, af ordet BIOS...

Karina

Godkendelse af svar
Fra : AlfADoNiC