/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Højttalere og XP
Fra : Crucifix
Vist : 635 gange
100 point
Dato : 26-04-02 22:54

Jeg har et sæt højttalere som har 4 satelliter samt en sub. Jeg bruger "front" og "rear" på mit lydkort (sb-live). I XP sætter jeg den op til at køre "kvadrofonihøjttalere".
Nu kommer problemet; når jeg genstarter ændre XP dem tilbage til "stereohøjttalere" og derved kun lyd i mine fronthøjttalere. Den gør det også hvis jeg lukker XP og så booter op igen.
Hvorfor gør den det?? Og hvad kan jeg gøre?? Den er først lige her for nylig begyndt på det, havde ikke problemet for en måned siden.
Plz help!!
MV

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-04-02 21:55

"Crucifix" <Crucifix.news@kandu.dk> wrote in message
news:S4jy8.4780$kp3.359213@news010.worldonline.dk...
> Jeg har et sæt højttalere som har 4 satelliter samt en sub. Jeg bruger
> "front" og "rear" på mit lydkort (sb-live). I XP sætter jeg den op til
> at køre "kvadrofonihøjttalere".
> Nu kommer problemet; når jeg genstarter ændre XP dem tilbage til
> "stereohøjttalere" og derved kun lyd i mine fronthøjttalere. Den gør det
> også hvis jeg lukker XP og så booter op igen.
> Hvorfor gør den det?? Og hvad kan jeg gøre?? Den er først lige her for
> nylig begyndt på det, havde ikke problemet for en måned siden.

Jeg har haft det samme problem, men kan desværre ikke huske nøjagtigt, hvad
jeg gjorde, for at få det til at virke.

Jeg MENER dog, at jeg blot fjernede lydkortet, og lof XP installere det
igen. Eventuelt installerede jeg de nyeste drivere ved samme lejlighed.

Accepteret svar
Fra : Warboy

Modtaget 110 point
Dato : 26-04-02 23:57

Hej Crucifix

Det er fordi du enten har kørt update fra Microsoft ellers er det fordi du ikke har den sidste nye driver insatlleret men gå her ind og hent den...

http://www.soundblaster.com/drivers/

M.V.H

Warboy

Kommentar
Fra : Crucifix

Dato : 27-04-02 11:37

Jeg er ikke helt sikker, men jeg har DL de nyeste drivere. Kan ikke huske om jeg har installeret dem. Måske er det de nye drivere der gør det og jeg bare skal bruge dem fra XP. Eller også installerede jeg de nyeste og derefter afinstallerede dem pga problemer med lyden. Forvirrende??? Jeg prøver mig lidt frem. Det er nok ikke helt dumt, det i har skrevet.