/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hvor mange WATT
Fra : Befan
Vist : 595 gange
50 point
Dato : 05-03-04 18:54

Hej...

Ved ikkel ige om det er har inde jeg skal skrive dette.... men kan ikke lige kommet på at andet sted....

jeg kom til at tænke på om der fandtes et program elller noget så man kunne aflæse hvor mange Watt ens computer bruger, det kunne jo være en meget go info. en gang i mellem...

MVH Befan.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-04 18:56

Du kan da bare sætte et amperemeter på netledningen.
Så kan du aflæse forbruget.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-03-04 19:01

Forbruget står på bagsiden og i brugervejledningen.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 05-03-04 19:03

Nu kommer det an på hvad på comp. du vil måle, for er det strømforsyningen inde i comp. skal den jo ikke trække "selve højtalere, skærm mm"
Men ellers har alle strømforsyningsselskaber, små målere du kan låne. Ellers må du slukke alle andre ting der går på jeres måler, og så lade comp. køre feks. en time.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 05-03-04 19:57

Hej Befan

Du kan låne et Watt-meter hos din el-leverandør. Når det
sættes foran et elektrisk apparat måler det forbruget i watt.
Wattmetre kan også købes, men det er billigere at låne.
Se din el-leverandørs hjemmeside.
Watt * timer giver det toale forbrug.

mvh
2603ph

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-03-04 21:35

2603ph øøøøø
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-04 21:41

Den må vi ha´ igen

Godkendelse af svar
Fra : Befan

Dato : 05-03-04 23:12

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : Wilduhr

Dato : 05-03-04 23:19

Følgende fandt jeg lige på et andet site
[sitat]
Du skal nok regne med at din pc bruger ca. 80 - 90 wat i timen, din skærm hvis det er en 17" ca. 130 - 150 wat hvis den er tændt og med mindre at det er en LCD skærm
--
Lad os sige din PC med skærm sluger 400 w - jeg tror ikke det er urealistisk.
Dvs. 400 x 10 = 4 Kwh pr. dag.
Afhængig af område koster 1 Kwh vel omkring 1,40 kr. - dvs pr. dag 5,60 kr.
Så ialt 2044 kr pr. år. Så ja det er også penge.

[/citat]

Måske det kan være til lidt hjælp

Mhh
Wilduhr