/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
ATX ?
Fra : return
Vist : 608 gange
10 point
Dato : 04-03-04 13:48

hej

hvad betyder det når der står (ATX)

Produkt:

ASUS P4R800-V Deluxe

Antal pakker: 1

fabrikant: Asus

Gruppe: Motherboards

Kompatibilitet: Pc

Model: P4R800-V Deluxe

Produktlinje: ASUS

Mainboard:

Socket 478ATI RADEON 9100 IGP / 800 MHz / ATX

BIOS-type (Basic Input/Output System): Award

Chipsæt: ATI RADEON 9100 IGP

Data-bushastighed: 800 MHz

Processor-socket: Socket 478

Processorer: Celeron, Pentium 4

RAM-hastighed understøttet: DDR400/PC3200, DDR266/PC2100, DDR333/PC2700

Standard: ATX

Understøttet RAM-teknologi: DDR SDRAM

p.s . og er det et hurtigt til hvis man skal bruge det til at spille på ?

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 04-03-04 13:56

slow grafikkort

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-04 14:06

ATX er en motherboard specifikation udviklet udfra den tidligere AT! Det er en slags standard for motherboards!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-04 14:08

Her kan du læse lidt mere om det! http://www.intel.com/design/motherbd/atx.htm

Accepteret svar
Fra : haastrup

Modtaget 10 point
Dato : 04-03-04 15:03

Tedd har helt fuldstændigt ret. Hvis du går ind på www.edbpriser.dk kan du også læse deres guider.

Linket til deres guide om bundkort (motherboards) http://www.edbpriser.dk/Guide.asp?ID=1003 (her står de om ATX næsten nederst)

Deres guide om kabinetter (kabinettet skal være samme "standard" (altså ATX eller AT) som bundkortet:
http://www.edbpriser.dk/Guide.asp?ID=1010 (her står der om ATX næsten øverst)

Og hvis du vil læse alle deres guides er der en samlet oversigt her:
http://www.edbpriser.dk/guides.asp

Du kan selvfølgelig også bare gå ind på http://www.edbpriser.dk og trykke på punktet produktguides i menuen til venstre

Held og lykke med det

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 04-03-04 15:09

Computerer med AT strømforsyning, kan ikke selv slukke.

ATX er den strømforsyning som selv slukker for computeren og kan sætten den i dvale m.m.

Så hvis du har en AT strømforsyning i dit kabinet, kan du ikke bruge et ATX bundkort i dette kabinet.
Det kræves at du har en ATX strømforsyning til et ATX bundkort. Nogle bundkort understøtte både AT og ATX

Kommentar
Fra : haastrup

Dato : 04-03-04 15:09

personligt ville jeg ikke købe et bundkort med integreret grafikchip men købe et grafikkort selv ved siden af. Som Zerg siger er 9100 ikke det bedste. Nu ved jeg ikke HVAD du skal bruge af spil, men kan du fylde en god gang ram i (1 GB), og har du en fornuftig hastighed på din processor (2,4+ GHz) tror jeg ikke det er noget problem, medmindre du kører de vildeste spil og kræver den uiltimative grafiske oplevelse.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 04-03-04 15:26

ville vælge et større grafikkort, måske 9600. IKKE 9200, og SLET IKKE noget der står SE bagefter! Ellers ser det ud til at være en fin pc

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-03-04 16:34

tjaaa. Nu kommer BTX jo snart. Det bliver rart med en ny standart.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-04 16:57

Som et indbygget integreret grafikkort er det vel i orden! Der vil jo altid være mulighed for at sætte et bedre i via det ledige agp slot, hvis man ikke er tilfreds med spilafviklingen!

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 04-03-04 19:29

Tak for svaret haastrup.

Kommentar
Fra : haastrup

Dato : 13-03-04 12:41

Glæder mig at du kunne bruge svaret. JEg har selv haft STOR glæde af EDBprisers guides.