/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HJÆLP fejl disklæsning
Fra : zero200
Vist : 592 gange
32 point
Dato : 01-03-04 21:27

hejza håber der er en med en god ide kom hejm og min pc var gået i sort da jeg prøvet at genstarte fik jeg en besked (fejl disklæsning) efter et par forsøge starter den normalt op men låser et øjeblik efter så beslutter jeg at installere xp på ny men det vil den ik (boot fra cd rom)

Accepteret svar
Fra : granslam

Modtaget 42 point
Dato : 01-03-04 21:35

jeg læsete dette tip forleden håber du kan bruge det http://www.kandu.dk/dk/tip/6509
mvh
granslam

Godkendelse af svar
Fra : zero200

Dato : 01-03-04 21:37

Tak for svaret granslam.
            det vil jeg da prøve

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-03-04 22:07

Jeg ved godt at spørgsmålet er besvaret, men du skriver at den ikke vil boote fra CD.

Har du sat CD drev til 1. boot i bios, hvis ikke skal du gøre det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : broka

Dato : 01-03-04 22:14

hej zero200
du kender vel muligheden "systemgendannelse" men det har du måske prøvet? ellers kan du prøve at gå ind i "kontrolpanel" vælg "system" hvor du fjerner drevet fra "hardwarelisten" - og derefter "Tilføj Hardware".. Ellers Genstart - Systemet vil automatisk installere drevet igen.
Det er en forudsætning at din XP version er original. Evt præinstalleret på din PC som har et ID nummer som skal passe sammen med XP disken, (genoprettelses software)
Efter geninstallering kræver XP at du bekræfter en 25 cifret godkendelsesnøgle som efterspørges efter geninstallering, - som kan bekræftes over internettet eller over telefon ( anvisning skal komme op efter geninstalleringen er foretaget)
Indeholder problemet at du har skiftet dit drev ud - så kan der være problemer med at "bundled software" ikke vil blive godkendt af systemet.
Det kan sikkert være mange andre årsager - det er der ofte hvis man overhører advarsler om ucertifiseret tredieparts software sammen med Microsoft XP.
Et sidste bud på dit problem kan evt være virus.
Hilsen broka

Kommentar
Fra : zero200

Dato : 01-03-04 22:17

ja kender godt sys gen problemet er jeg har tre hd og den med systemet den låser det hele så jeg kan hverken få lov til gendanelse elllers noget som helst

Kommentar
Fra : zero200

Dato : 01-03-04 22:22

og det med booot fra cd rom det er da jeg prøvet at formater og geninstallere xp så vil den ikke formatter den ¨låser bare

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 01-03-04 22:24

prøv kun at have 1 HD på maskinen når du installerer!

Kommentar
Fra : zero200

Dato : 01-03-04 22:34

ok det vil jeg prøve imorgen for hvis jeg leger mere med den pc i aften så mister jeg min tålmod og kyler den ud af vinduet tak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 23:19

zero2000 du må kun bruge det Maxtor værktøj hvis disken er en Maxtor, men man kan downloade tilsvarende til de fleste fabrikater så tippet er godt nok bare lidt ensidigt.
Ifølge de forskellige producenter kan du ødelægge harddisken med et forkert værktøj.
Jeg har i øvrigt foretaget den lille operation på forskellige drev oftest med succes.
Bjarne

Kommentar
Fra : zero200

Dato : 01-03-04 23:22

ja tak den er med på men problemet er bare jeg ikke kan komme vidre end bios