/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejlmelding i explorer
Fra : palle22
Vist : 418 gange
30 point
Dato : 01-03-04 13:23

Når jeg starter explorer op, på min anden pc, kommer der en fejlmeddelelse, og browseren starter slet ikke op. Nogen der ved hvad der kan være galt?

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 40 point
Dato : 01-03-04 13:26

Det kommer jo lidt an ¨på hvad det er for en fejlmeddelelse

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 01-03-04 13:30

iexplorer har opdaget en fejl, og afsluttes. Vi beklager fejlen.

Fejlrapport kan sendes. Hvad vil du mere vide?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-03-04 13:32

I visse tilfælde kan du ved at sende fejlrapporten få oplyst hvad er er gået galt, men lad os tage den systematisk.

Hvornår virkede det sidst, og har du siden det sidst virkede installeret nyt hardware eller software?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 01-03-04 13:35

jeg har haft rapporten sendt, men har ikke fået noget svar. Det virkede for en uge siden, og der er ikke installeret nye ting på computeren

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-03-04 13:38

Hvilket styresystem kører du?

Du kan evt. genetablere ud fra sidste gendannelsespunkt i windows og se om det hjælper, eller geninstallere Explorer

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 01-03-04 13:38

prøv at installere en nyere eller ældre version af Internet Explorer!
må jeg gætte på at det er en Windows 98 maskine?
har du prøvet at gå ind i "Denne Computer" og skrive f.eks. www.kandu.dk ??
jeg har set problemet mange gange!
hvis ikke nogle af disse ting hjælper skal du prøve med en anden browser!

#12

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 13:39

Palle det vil altid være en stor hjælp at vide hvilket styresystem og version af det fejlbehæftede i dette tilfælde IE.
Der er forskelllige rettelsesmuligheder og kører du med ældre version vil løsningen ofte findes i opdatering.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 01-03-04 13:39

jeg har xp på computeren. Geninstallere explorer? Jeg har ikke nogen cd, da det er oem. Hvordan gør jeg det første du nævnte?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 01-03-04 13:40

der er de nyeste opdateringer fra win update. det er ikke problemet

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-03-04 13:41

Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse

Og så gendanner du ud fra en dato hvor du ved det virkede

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 01-03-04 13:45

Prøv at gå ind i "Denne Computer" på dit skrivebord
skriv i addresse linjen f.eks www.kandu.dk

#12

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 13:47

Bemærkning: OEM er en licenstype. Hvis en forhandler lægger en Windowsversion ind i en PC skal han udlevere en original CD. Det er et krav fra MS for at forhindre at den samme licens kan gå igen på flere maskiner. CD'en kan godt være lavet som en recovery fra producenten, men skal stadig have et autencitetsmærke med nøgle.
Har du fået XP på anden vis er det jo en anden sag.
Bjarne

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 01-03-04 14:01

jeg har genoprettet systemet flere gange nu, men den melder den samme fejl, når jeg prøver at starte explorer. Jeg har ingen adresselinje i "denne computer"

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-03-04 14:03

Hvis du i Denne computer ikke har en adresselinie, så klikker du på Vis i menulinien, og her vælger du værktøjslinier og sørger for der er flueben udfor adresse

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 14:09

Uden adgang til Internettet skal du bruge en installations cd.
Der er systemreparationsmuligheder på den som du kommer til at skulle bruge.
Der som Fredison vil have dig til at gøre kan du gøre i Kør. Jeg ved ikke hvad det skal hjælpe, men man skal aldrig afvise et forslag når man ikke har nogen der er bedre.
Bjarne

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 01-03-04 14:09

jeg har nu prøvet at gå ind i explorer ad den vej, men der lukker den også ned, med den samme fejlmeddelelse...?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-03-04 14:12

Så må du have fat i den installations cd og geninstallere

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 01-03-04 14:13

hele møget? Eller bare explorer?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 14:15

Du kan starte med en rep

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-03-04 14:15

Tjah, det kommer jo lidt an på om der er andre ting du har problemer med, men som udgangspunkt er det jo bare internet explorer der lyder som et problem

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 01-03-04 14:17

pænt bøvlet... men det må jeg vel til så. Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 01-03-04 14:17

Tak for svaret Better_Performance.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 01-03-04 14:17

hent "Explorer serice pakke 1" og installer den...

www.microsoft.com

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 14:32

..og hvordan gør man så lige det når browseren ikke kan køre?

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 01-03-04 14:42

1. gå til "kontrolpanel", "tilføj/fjern programmer", "Windows Komponenter", og slet "Internet Explorer"...
2. genstart computeren....
3. gå ind i det samme og installer exploren igen...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 01-03-04 14:42

1. gå til "kontrolpanel", "tilføj/fjern programmer", "Windows Komponenter", og slet "Internet Explorer"...
2. genstart computeren....
3. gå ind i det samme og installer exploren igen...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 01-03-04 14:42

1. gå til "kontrolpanel", "tilføj/fjern programmer", "Windows Komponenter", og slet "Internet Explorer"...
2. genstart computeren....
3. gå ind i det samme og installer exploren igen...

Mvh. Cooper