/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Blå skærm under Installation af XP!
Fra : jacob123
Vist : 684 gange
100 point
Dato : 29-02-04 23:29

Hej..
Jeg har et alvorligt problem med min com..
Den kørte perfekt, men så skiftede jeg bundkort (Asus A7V333) og under installation af xp, hvorinden at jeg havde formateret en partition samt prøvet at slette og oprette en ny, gik den i blå skærm.
Den ene gang skrev den: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Den anden gang skrev den: Prøv at kør "CHKDSK /F"

Hvad skal jeg gøre, så den kommer til at køre perfekt igen?

PS: HD er der intet i vejen med, prøvede en anden i maskinen, men der meldte den også en fejl under opstart af winxp (som fungerer perfekt i anden com)

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 29-02-04 23:40

Har du indstillet din bios rigtigt. evt. autodetect af diske. Prøv at starte Pc'en på en 98/me bootdisk. Og kør en fdisk/mbr.
Så booter du på din winXP cd.
Du skal slette dine partioner på drevet, og oprette en ny til XP. Formater og installer.

Mvh Micjo

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-02-04 23:42

Advarslen betyder at der er et problem med et område på din harddisk og det er derfor du skal køre chkdsk, Du skrive rbare kommandoen i Start, Kør og tryykker Enter.
Fejlen kan også opstå i forbindelse med installation af drivere under selve installationen og på det ASUS er der sandsynligvis et CMedia lydkort (måske) som jeg ofte har oplevet give et sådant problem. Man deaktiverer onboard (hvis det findes) i BIOS og sætter det først til efter installationen af Windows, men først chkdsk /F

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-03-04 00:55

Kunne nu osse lyde som en ram fejl! Asus er vist rimelige strikse med hvad ram der bruges!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 01:01
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 01:01

..og så lige kopiere det hele til adresselinien

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 03-03-04 00:34

Det lyder som om der er sket en fejl under partitioneringen!
hvilket tyder på da den skriver: "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA" = "Fejl i addressering"...

Hvis du har mulighed for det, så prøv a' lowlevel-formatér din HD fra bios a'...
Ellers så prøv at sætte bios til "Default" og boote op fra XP-skiven...
Når du kommer til valg a' sted til Windows, så slet ALLE partitioner og opret kun én! (som du bruger til windows)
de andre kan du lave i windows når den tid kommer...
og hvis der er noget du skal have gemt fra andre partitioner fra disken, så lav backup inden...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : jacob123

Dato : 03-03-04 16:48

Tak skal i have..
Jeg må bare ikke slette de andre partioner, for der ligger vigtig data på!
Kan jeg ikke gøre andet end at slette alle partionerne?