/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Lexmark Z602 til Win 95
Fra : Mettemaria
Vist : 403 gange
50 point
Dato : 29-02-04 21:48

Hej Kandu-brugere.

Min gamle mor!!! har fået min gamle PC(Win95) - hun har spenderet penge på en Lexmark Z602. Nu tyder det på at hun ikke kan bruge printeren, da den ældste Windows-version den vil acceptere er Win98.

Er der en vej "udenom" ?

Med venlig hilsen Mettemaria - og hendes mor

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 21:52

Hvorfor ikke installere Win 98?
Hvor stor er maskinen?

Kommentar
Fra : Mettemaria

Dato : 29-02-04 21:56

Hej refi - der er flere ting i det:

1)har kun en win 98OEM-udgave - har forsøgt at indlæse den på win95 - man kunne ikke få lov.
2)Har lagt - skal vi sige - uoriginale Excel/Word ind på Win 95 - hvis jeg skal installere
Win 98 - skal jeg så ikke slette de programmer der er lagt ind på 95'eren ?.
Maskinen har 64MB

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 60 point
Dato : 29-02-04 21:57

Mettemaria, du og din mor har et problem.

Mig bekendt er en Lexmark Z602 kun udstyret med USB tilslutning og Windows 95 kan ikke benytte USB.

Du bør først og fremmest undersøge om der overhovedet findes USB stik på PC'en, hvis det også mangler - er I noget på den.

Findes der derimod USB stik på din PC, er du nødsaget til at installere et nyere operativsystem - minimun Windows 98 - SE.

Beklager.

Kommentar
Fra : Mettemaria

Dato : 29-02-04 22:01

Har USB. Der er sgu dyrt at holde sin mor for med alskens automatik....
Tak for hjælpen :-=

Kommentar
Fra : Mettemaria

Dato : 29-02-04 22:04

Hej IBM 760

Jeg tager lige chancen med refi i cirka 15 min. - for lige at se om der dukker noget op...

Du er IKKE glemt m.h.t. pointene...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 22:05

Har du ikke mulighed for at installere disse ting igen?
Det kan godt lade sig gøre at overskrive 95 - men resultatet bliver ikke optimalt.
Og så er der jo også det med USB.

Godkendelse af svar
Fra : Mettemaria

Dato : 29-02-04 22:07

Tak for svaret IBM760. Så må den gamle gi' et forskud på arven.