/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus !!!
Fra : Sunowich
Vist : 362 gange
50 point
Dato : 29-02-04 00:57

Hva er problemet med alt det Jeg syns godt nok fanden males på væggen tit ang emnet Der er jo fyldt med experter her og lader man bare være med at åbne de vedhæftede filer i de mails og sletter dem ku man jo for den sags skyld næsten undværer den tårnhøje beskyttelse de fleste af os har

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 60 point
Dato : 29-02-04 01:10

Sunowich, det er udmærket at fortsætte advarslerne, du ser jo selv hvor mange henvendelser der kommer om folk der har fået virus og andet skidt.
Og hver dag kommer der jo nye brugere til, der ikke har læst de tips tidligere.

//bentjuul

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-02-04 01:29

Nu er der også forskel på hvad vi bruger hvores comp. til, og om vi bruger Outlook og Outlook Express, dem der har postkasser ude på nettet, som Webmail er jo langt bedre beskyttet. Men faktisk er det ikke rigtigt som mange skriver: Du kan jo bare lade være at åbne din post i OE, det er ikke rigtigt, for der er kommet en del nye viruser til, som aktiveres ved at man bare ser emnelinien.
Endvidere er der jo en del der henter filer fra andre på nettet, de er jo også i højere fareklasse.
Men ellers er det rigtig, at ved fornuftig brug er der ikke så stor fare, og mange der siger de har fået virus, har bare fået en fejl, enten i deres hardware eller programmer der kludrer.
Men jeg kan ikke leve uden et antivirusprogram, men bruger ikke firewall.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : DenNysgerrige

Dato : 29-02-04 02:16

Det er fuld stændigt rigtigt hvad pallebhansen skriver, men der er et men, jeg ville gå den anden vej og sige at ved en god firewall behøver man (næsten) ikke et antivirus program, som man jo først bruger når det er at der er kommet noget ind!

Bare en lille kommentar! Mvh DenNysgerrige

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-02-04 02:22

Man kan ikke beskytte sig mod virus med en firewall, for du kan jo få virus via det der bliver downloadet !!

//bentjuul

Kommentar
Fra : DenNysgerrige

Dato : 29-02-04 02:26

Ganske rigtig, men ved normal surfing på nettet er det en bedre foranstalting end bare at køre sit virus program bagefter og sidde og krydse fingre, men det mest optimale er da begge ting, det betyder jo ikke noget, efter et stykke tid har firewallen lært hvad der må komme ind og hvad der ikke må.
Mvh DenNysgerrige

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-02-04 02:40

Det er jo ikke et spørgsmål om hvad firewallen har lært, det er alene et spørgsmål om hvad man henter ned fra nettet. Hovedparten af dem der surfer på nettet henter også filer ned og jeg syntes det er at vildlede, at man kan nøjes med en firewall som du skriver i dit første indlæg.
Jeg foretrækker et opdateret antivusprogram ligesom Palle Hansen, men anbefaler altid andre at have begge dele.

//bentjuul

Kommentar
Fra : DenNysgerrige

Dato : 29-02-04 02:46

Kan kun give dig ret, skrev også at det mest optimale er begge dele. Tak for dine kommentarer, det bedste for at undgå virus er altså et Antivirus program der er opdateret, en firewall, og så lade være med at downloade ting som du ikke har fuld tillid til, det kan vi da blive enig om

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-02-04 02:52

Ja, det kan vi, men det er jo sådan at tillid opbygges samtidig med erfarenhed og langt fra alle har erfaring. Sågar erfarne folk kommer også galt af sted engang imellem.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-02-04 09:59

Sunowich

Jeg tror du glemmer, at superbrugerne IKKE er til for superbrugernes skyld, men for de almindelige brugere, og at der stadig er mange alm. brugere der enten ikke ved, eller glemmer at holde sig ajour med antivirus.

Du kan jo blot se hele feb. måned igennem af spørgsmål der handler om virus, og hvis du kender lidt til ekspotiential regning, vil hvis blot een opdaterer sin antivirus, måske redde 1000 andre i at blive inficeret.

Og hvis du ikke har lyst at læse disse tip, så lad dog være.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-02-04 10:05

I øvrigt er et tip som dette fra dig virkelig interessant :

http://www.kandu.dk/dk/tip/6781

Og belærende

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-04 23:39

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-03-04 23:46

Tak selv Sune og ha' en fortsat god aften.