/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjemme kopiering
Fra : gamle61
Vist : 392 gange
150 point
Dato : 28-02-04 09:55

så er den gal igen - mine hjemmekopierede cd'er kan ikke afspilles på vores anlæg i stuen , men godt i bilen
bruger Nero 5 - brænderhastighed x8
er der nogen der har en go' ide- jeg troede jo at en cd afspiller var en cd afspiller og jeg brænder ved den lave hastighed for jeg mener det skal give kvalitet
håber i kan hjælpe - mvh - gamle61

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 28-02-04 10:27

Hvor gammelt er dit anlæg, eller rettere sagt din cd afspiller, for der findes enkelte mærker eller anlæg som bare IKKE vil afspille brændte cd'ere. Nogen anlæg er det periodisk og nogle nægter bare totalt... har selv prøvet det med en Sony cd afspiller.... og kender flere som har anlæg der nogen gange nægter...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 10:27

Så er det nok fordi det ikke kan spille Mp3 filer Du kan evt prøve med at lave en i Wav format her er en converter hvis du mangler Mvh Sune
http://www.internetgames.dk/news_index1541.html

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 28-02-04 10:28

Du er nok nødt til at hive "muldvarpeskindet" frem i dagens lys og få laseren i
CD spilleren i stuen justeret eller udskiftet.
Har selv haft samme problem, idet "spilleren" i anlægget i stuen godt ville spille "kommercielle" CD'ere men ikke altid de "hjemmebrændte".
Der er iflg. min viden den forskel på "købe" CD'ere og "hjemmebrændte" at de sidstnævnte, som det fremgår af betegnelsen er "brændt" altså at huller/ikke huller i skiven er skabt ved varme, medens de købte er støbt med en lidt større tolerance.
Det hænger også godt sammen med, at du kam spille de "hjemmebrændte" i bilen, for disse anlæg har oftest en bedre laser, da anlægget i bilen skal kunne klare rystelser m.v..

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-02-04 10:31

Prøv en rengøring af laser i cd-afspilleren.
Rigtigt at brænde ved lav hastighed, det giver større
sikkerhed for at andre spillere kan læse den brændte cd.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-02-04 10:39

8 X Speed er for meget, til nogle afspillere. Jeg har problemer med et par stykker her i huset, når jeg brænder med 8 X
Når jeg brænder med 4 X har jeg ingen problemer.
Så svaret til dit spørgsmål er: sæt brændehastigheden ned.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 10:56

Nu har jeg ikke nogen steder i spørgsmålet læst ordet mp3.
Brænder du dem som cd-kopier eller som mp3

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-02-04 11:55

Der er en del CD-afspillere som du aldrig vil kunne få til at afspille brændte CDèr, ud af 5 stk her i huset, er der en der aldrig vil, og en der somrigel vil, hvis den brændte er brændt langtsom (4*), og med nogle bestemte cd-medier.
Jeg har spurgt experter, der fortæller mig at man bør prøve da der ikke er nogen direkte sammenhæng med prisen.
Men problemet er blevet mindre med de afspillere der sælges i dag, hvor næsten alle kan.
Men faktisk bliver der ikke solgt mange alm. CD-afspillere mere, da salget er overgået til "Cd-afspillere, der understøtter MP3) og de kan afspille begge formater, og "næsten altid" brændte musik-CDèr og selvfølgelig altid brændte MP3 CDèr, ligesom DVD afspillere som regel kan.
Når det er sagt, så skal du huske på at genskrivebare CDèr, sjældent vil lade sig afspille på gl. anlæg.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 28-02-04 11:59

Hvilke formater brænder du i, + eller - ? Hvilken format kan din cd afspille + eller -? Kan din cd afspille MP3?
Hvis du er i tvivl så kom med brænder navn og model nr,og cd afspillers navn evt model

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 28-02-04 12:09

skal til barnebarns føs'da' - kommer hjem i morgen - har læst jeres kommentarer og de udløser flere spørgsmål end svar - men foreløbig mange tak - god week-wnd - gamle 61

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 28-02-04 12:12

Gid F... h det.Jeg læser med næsen,g¨lem alt om mig.Gammel
Mvh Ole

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-02-04 14:29

ofa: Vi snakker om brænding af CDèr, du snakker om brænding af DVD???
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 01-03-04 16:23

pallebhansen - ville gerne give dig ret, men kan ikke
mit anlæg i stuen er nyt og det vil ikke afspille de brændte
anlægget i bilen er et jeg har arvet efter gorm den gamle(ligesom mit navn) og det spiller for fuld udblæsning
og grunden til at jeg foretrækker de hjemmelavede er at jeg kan blive træt af at høre en hel time på de samme sangere , og har derfor mixet lidt , for at skåne mit øre
lader spørgsmål stå åben lidt endnu , kan være der kommer noget godt , det plejer der
mvh.- gamle61

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 01-03-04 17:02

Der er en mulighed hvis du prøver et andet mærke af medier,lidt bøvlet med to forskl medier ,men måske!!

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 01-03-04 17:13

ofa - går ud fra at du mener de brændbare cd'er
en tanke der også har slået mig , om jeg skulle have købt dem for billigt , så måske kvaliteten ikke er i orden , men hvordan finder man ud af det , er der andet end den hårde metode - at købe en stang billig og en af en lidt dyrere og så prøve at spille den samme musik på begge
lyder meget volds , men er der ingen anden vej , så må jeg jo til det
mvh,- gamle61

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 01-03-04 17:28

Kender du ikke et par stykker,ellers kunne vi vel nok finde ud af det her på kandu!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-04 18:14

Da du aldrig har svaret på om du brænder dem som mp3 eller du blot kopierer dem - dette
Hvis du brænder dem som cdkopier så brug en lavere brændhastighed - det hjælper ofte.
Ellers er det som andre også siger din afspiller der ikke vil.
Det har intet med medierne at gøre så køb du bare de billige.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 01-03-04 19:04

REFI har Talt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 01-03-04 20:30

refi - jeg aner ikke hvad der bliver brændt ud - den eneste måde jeg kender er - jeg søger i en liste og når jeg har 70 min. markerer jeg dem , h.klikker og media player sørger for at de bliver kopieret til CD
jeg ved at de bliver undersøgt , konverteret og kopieret - men lige hvad der foregår eller hvad format de er i , har jeg virkelig ingen anelse om for det fremgår ingensteder -
Det er muligt at jeg er meget gammel og lidt dum , men den her hulendes maskine er snart ved at gøre mig tosset , hver gang jeg får svar på et spørgsmål udløser det et hul med 50 nye spørgsmål
må jef give et eksempel - jeg læste et tip herinde "lær din pc at kende" - stjerneglad farer jeg hen og kigger , for nu kunne jeg jo lære noget uden altid at ulejlige jer , og hvad ser jeg , en udenbys tingest , som jeg ikke fatter en meter af , andet end der står at jeg kan lukke den op 6 gange og slippe 30 $ - er vi da så lille et land at vores sprog er ligegyldig
du må undskylde at det her lige gik ud over dig , du var på et uheldig sted på en uheldig dag - mange gange sorry - mvh. gamle61

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-04 20:42

Tjek filerne på den skive du har brændt. Formatet skulle gerne være *.cda

Som flere har skrevet bør du sætte brændehastigheden ned. Måske helt ned til 1:1.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-04 20:54

Hai gamle61.

Her er nogen helt basale ting du kan kigge på for at lære mere om din PC og internettet.

Lær lidt om dit operativsystem : http://www.praestkjaer.dk/dk/os-binit.htm

Lær at lave hjemmesider : http://www.hjemmesideskolen.dk/forside.asp

Go' fornøjelse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 01-03-04 21:13

her er hvad der står -Audio CD Track - når jeg sætter den brændte cd i afspiller og viser filer med stifinder , markere en og ser egenskaber- mvh. gamle61

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-04 21:23

Så er den go' nok. Hvis ikke du kan læse *.SUFFIX i stifinder vælger du i menuen øverst; Vis -> Mappeindstillinger...-> vælg fanen; Vis. Fjern fluebenet ved : Skjul filtypenavne for kendte filtyper og vælg : Vis alle filer under punktet Skjulte filer.

Lad instillingen gælde for alle mapper. Voila...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 01-03-04 21:43

molokyle- -jubii nu fandt vi jo ud af at cd'en var ok , du skriver at brænder hastighed skal sættes ned , kan man justere kopierings hastighed i media-player
var inde at kigge hos præstkjær , der står sgu' meget , men det er da på jysk
mvh. gamle 61

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-03-04 00:22

Når du brænder i Nero er det så en lyd eller audio cd du brænder? Hvis det er det så kan man jo udelukke problemer omkring mp3 filer! Noget andet er at det ikke er alle cd afspillere der kan spille brændte cd'er! Det gælder både nye og gamle cd afspillere!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-03-04 00:24

Og sune jeg har ikke hørt endnu det kan lade sig gøre at spille wave filer på en stationær CD afspiller! Men det kan jo være du kan komme med et link?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 150 point
Dato : 02-03-04 12:19

gamle61 -> Jeg går ud fra det er mediaplayer 9 vi taler om? I menuen Funktioner->Indstillinger... vælger du fanen 'Kopier Musik' og du ser under punktet: 'Format', hvilket format og i hvilken kvalitet du kopierer. Standard er *.wma (Windows Media Audio) filer der kopieres. Disse kan IKKE læses af en alm. CD afspiller. Du skal vælge *.cda (Compact Disk Audio) formatet. Læs evt. i det nederste link : Sammenlign Windows-media lyd med andre formater.

Det smarteste for dig er at anskaffe et dedikeret brænder program istedet for mediaplayer. F.eks. Nero.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 02-03-04 12:25

Tak for svaret molokyle.
foreløbig tak , jeg prøver som du siger - og så ser vi
husk dine nervepiller , kan være jeg kommer igen - hav en god dag - gamle61

Kommentar
Fra : Fisherman_Dre

Dato : 29-05-04 17:23

Ligesom ofa siger, hvilket format kan dit anlæg spille? Og er det CD-R eller CD-RW? Der er mange afspillere, som ikke kan afspille CD-RW.

Mvh. Fisherman_Dre