/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Spybot og msBlast
Fra : WarmFuzzy
Vist : 291 gange
20 point
Dato : 28-02-04 00:59

Jeg er ny på nettet og er kommet lidt uheldigt på. Har Windows XP, og har (nu) fået tilsluttet Firewall og det er lykkedes at opdatere Windows. Jeg fik en del Blaster-orme som jeg kom af med. Men nu siger Virus112, som jeg hentede ned: "Cannot open file C:\WINDOWS\System32\msblast.exe" Jeg kan ikke se at den skulle ligge der når jeg åbner system32. Jeg har fået en antivirus kaldt "FixBlast" fra Symantec: den registrerer ingenting på min computer. Men AVG Antivirus 6.0 kommer jævnligt med besked om Lovsan.A, som også skulle være en blaster-orm, hvis jeg har forstået det ret. AVG kan dog ikke fjerne den...?
SPØRGSMÅL 1) Ved du hvad det handler om - har jeg ormen - og hvordan løser jeg problemet?

AVG 6.0 giver mig også meddelelse om: "Worm\Spybot.14.AI" som skulle ligge under ...\System32\WINSVC.EXE, som AVG ligeledes hverken kan fjerne eller isolere. Jeg kan ikke se noget under WINSVC.EXE og er i tvivl om denne fil hører til Windows eller er ormen selv?
SPØRGSMÅL 2) Ved du hvad jeg kan gøre ved dette?

Jeg har også prøvet at køre Panda Antivirus (ja, jeg har rigtig moret mig med antivirusprogrammer *s*); den stopper undervejs og bliver aldrig fuldført. Jeg har prøvet to gange...

Tak for din tid og opmærksomhed

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 01:08

Prøv herinde Mvh Sune http://www.spywarefri.dk/

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 01:10

Og det her kan også bruges er ret fedt http://download.com.com/3000-2144-10122137.html

Kommentar
Fra : DenNysgerrige

Dato : 28-02-04 02:51

Hej
Kan rigtig nok se at du har hygget dig med antivirus programmer.
Du kan også prøve at gå ind på www.download.com og hente to programmer som er beregnet til at fjerne
de spioner som de forskellige web steder lægger ned på din harddisk.
Den ene hedder Ad-aware og den anden hedder Spybot-S&D.
Kan AVGèn ikke lægge filen i karantæne eller lign

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 28-02-04 08:58

Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm

så kan vi få et overblik over, hvad der skal slettes..

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 28-02-04 09:56

hey fuzzy jeg har haft samme problem og den her side fik det hele fjernet..WWW.Trend Micro - Free online virus Scan HELD OG LYKKE..

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-02-04 10:34

Trend Micro har en fin service der hedder
Houscall
http://housecall.antivirus.com
Den skanner din pc for virus online, og hvis den ikke kan løse dit problem, vil den
komme med forslag til hvordan at du selv kan gøre det.
At msblast.exe ikke kan findes på din pc, skal du nok være glad for,
men det er jo ikke så godt at virus112 tror at den skal finde den.
det lydder som at du har noget kludder.
At bruge flere forskellige av programmer kan godt give forvirring, så måske.
er der sket det at virus112 fandt den, men et andet avprogram fjernede den.
Prøv housecall !
Mvh Natmaden

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 28-02-04 12:01

Scan online og følg derefter Arlet's råd...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 01:05

Hallo husk at lukke spørgsmålet
Mvh Sune

Kommentar
Fra : WarmFuzzy

Dato : 14-03-04 23:19

Ja - men hvordan? Det srår ikke på faq-siden.

Jeg har forøvrigt fået løst mit problem med hjælp fra Spywarefri.dk - dejlig tjeneste.

WarmFuzzy

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-04 23:22

Tryk på det navn der skal have poientne altså accepter spørgsmål Mvh sune