/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  jomfruane 570
HJÆLP!Pædagogik/Skolen i samfundet-emner~
Fra : a_h_nielsen
Vist : 349 gange
100 point
Dato : 26-02-04 15:47

Vi er er 3 førsteårs-studerende på lærerseminariet, som er desperate(!) og meget taknemmelige for forslag til emnevalg til vores pædagogik & Skolen i Samfundet-eksamen.. Det kunne være egne eksamensemner fra tidligere lærerstuderende, eller blot kreative forslag..!! Alt bliver modtaget med taknemlighed..Traditionen tro skulle det helst være et emne, der kan bruges i både SIS og Pæd.-dimensionen.
På forhånd tak
MVH
AHN, PA & TK

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 26-02-04 17:18

Her til inspiration. Husk nu i skal lave det selv!!!!! ,-)
http://www.laererstuderende.dk/opgaver/?goto=opgaver

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-04 17:34

Modstand i undervisningen blandt dårligt tilpassede elever?

I kender typen der smækker benene op på bordet og sidder og renser negle med sin springkniv ? ..eller Hassan der ikke vil gå i sammen klasse som 'luderne' ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : marloch1

Dato : 15-04-04 17:54

Eller et super emne som jeg ved en tidligere vejleder jeg har haft på RUC har haft som emne (desværre uden den store interesse fra de studerende).

Hvad er det som påvirker elever til at vælge de erhverv som de vælger.

Dette er en problematik som flere regeringer har rodet med. For hvordan kan man sikre at alle stillinger i samfundet bliver dækket ind, hvordan udgås at store årgange uddannes i dyre uddannelser til arbejdsløshed.

Dette er et oplagt emne til Sociologi og Pædagogik

Held og lykke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-04-04 20:27

Hvad med motivationens anatomi : Hvad motiverer et menneske til at udføre lærergerningen ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-04-04 20:28

Ps. start med at tænke over, hvorfor I og andre vil undervise

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jullebassen

Dato : 31-05-04 20:52

> marloch1: Det skulle vel aldrig være Lene? (vejleder på RUC ved humbas)?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-05-04 22:51

Gartneren -> Preparrerer, vander og gøder 'jorden' ; for at se 'afkommet' vokse op og blomstre
Folkeforføreren -> Se; sådan kunne det være, hvis I gør som jeg siger og sér verden som jeg
Omsørgeren -> Mad i mund og husly ; Hvordan har du det idag ? ...typen
Hippie'n : Du skal bare gøre som du finder det bedst. Hér er ingen regler..
Osv... ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : marloch1

Dato : 17-06-04 21:28

--> Jullebassen Jo det er netop Lene. den bedste vejleder jeg endnu har haft. (ud af 2) ;)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-04 18:34

a_h_nielsen -> Nogle foreslag I kunne bruge ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-04 20:36

</FARVEL>