/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Mærkelige mails? (you are bad..)
Fra : NielsPT
Vist : 434 gange
47 point
Dato : 24-02-04 20:13

Hejsa

Jeg modtager mange mystiske mails for tiden - op til 5-6 stykker om dagen. De er fra mennesker og firmaer jeg aldrig har haft noget at gøre med..

Typisk står der:

'You are bad' eller 'Read This Now' eller 'This Is You'

- og så er der en lille vedhæftet fil

Jeg er godt klar over at det er virusmails, men synes bare det er usædvaneligt, at jeg får så mange? Hvad kan årsagen være? Gør I også det?

Jeg har fornylig tjekket min pc via HijackThis uden et eneste spor af snavs! Desuden er jeg meget påpasselig, og benytter Panda Antivirus/Firewall, SpyBot, SpywareGuard og StartupMonitor...

Nogen der vil knytte en kommentar?

Mange venlige hilsner
Niels

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 57 point
Dato : 24-02-04 20:16

Du er bare et af tusindvis af ofre.
Bare slet skidtet og lad være med at være nysgerrig.

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 24-02-04 20:17

hvis du har mail hos tdc, get2net, hotmail eller ofir eller lignende så kan det være derfor, havde selv en tdc konto på mail.dk den slettede jeg da der blev ved med at dumpe de omtalte mails ind i boksen, og det kan også være de har din mail fra din hjemmeside hvis du ikke har beskyttet den i koden, så robotten har opfanget den... sidste mulighed er at en du kender har dig på sin kontaktliste og at hans mail vidersender til dig...

mvh
basil

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 20:24

Der er lidt om basil28's forklaring, men det der huserer i øjeblikket kan åbenbart finde mailadresser på mange måder. Jeg fik en advarsel fra en statsinstitution om at jeg havde sendt virus til dem (netsky), men jeg havde intet på min maskine, men en jeg mailer med har både min og statsinstitutionens adresse og på hans PC fandt vi netsky og et par afarter.
Da netsky dukkede op var der ingen der kunne stoppe den, men der er rimeligt nem at fjerne og tilsyneladende ikke specielt skadelig bortset fra videresendelsae af mail med virus.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-04 20:30

De kommer alle steder fra i øjeblikket (er dog på retur) og der er kun en vej
UD MED ALLE MYSTISKE MAIL
ÅBN IKKE VEDHÆFTEDE FILER
SØRG FOR DIN VIRUSSCANNER ER UPTO DATE

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-02-04 21:15

Er det via hotmail kan du give dem besked.
Gå til din hotmail via web, der står hvad du skal gøre.
Emesen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-04 21:26

"emesen"
Det er spild af tid - det er ikke mailudbydernes skyld.
Det er alle de større der er ramt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 21:32

Jeg er enig med Refi. Der kommer meldinger alle steder om problemet

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-02-04 21:47

Det er nu MSN som selv opfordrer til henvendelse.
http://www.msn.dk/antispam/Default.asp?Ath=t
Hvor de skriver:
Når du modtager uønskede e-mails, kan du forhindre, at du får tilsendt flere med disse enkle trin. Du kan desuden videresende spam til MSN.

Emesen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-04 21:54

Betvivler IKKE dine ord "emesen".
Men den situation vi har haft de sidste dage er de med sikkerhed opmærksom på.
Det du der taler om er mere spammail, hvor du kan blokere afsenderne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-04 21:54

Problemet er bare at alle disse afsendere IKKE EKSISTERER.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 21:55

Ja man skulle have været tankelæser , men er det ikke bare reklame i en presset situation?
Det dukker jo op hos de fleste udbydere, men noget tyder på at TDC og andre blokerer nu. Jeg får ikke flere p.t.
Hilsen
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 24-02-04 22:05

Tak for svaret BjarneD.
Også tak til jer andre, som har skrevet en kommentar.

Mvh
Niels