/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
trådløs netværk contoller
Fra : petermadsen81
Vist : 299 gange
100 point
Dato : 24-02-04 08:39

Hejsa

Kan man få et andet program til at styre den trådløse forbindelse i winxp?

Jeg synes nemlig ikke det kører optimalt.

Den mister forbindelsen med jævne mellemrum.

Kommentar
Fra : katana45

Dato : 24-02-04 08:52

Hmmm.. jeg ville ønske at jeg havde et godt tip i ærmet, for jeg har de samme problemer som tidligere nævnt blot med TopCom SKYRACER WBR244 og et TopCom USB3511 netkort. Det underlige er, at hvis jeg sidder og arbejder konstant f.eks. flytter store filer så virker luftinterfacet upåklageligt i timevis, men er jeg blot på med f.eks. Messenger eller og mailhentning hvert kvarter stopper nettet periodisk og tilsyneladende helt umotiveret. Lige så umotiveret er forbindelsen igen oppe at efter nogle minutter. Det er ikke muligt at tvinge eller initiere netværket via windows driveren -> netværks iconet på menulinien. Alle opsætningsparametre er default. Der er ingen andre netværk her i området. Signalstyrken er 100%. En del parametre er specifikke for luftinterfacet og mere indsigt i disse kunne godt ønskes, men det er et andet problem. Samme problem har jeg aldrig haft med et almindeligt (ether) netkort. Det ville være rart hvis nogen med indsigt i dette område ville komme frit frem

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 24-02-04 09:02

Jeg har faktisk 2 pc'er

1: Winxp -> Den med problemet

2: WinMe hvor det medfølgende controllerprogram er installeret. De bruger begge et kort magen til hinanden (har også prøvet at bytte rundt på dem) og på Me pc'en virker det 100 % Jeg oplever næsten aldrig at jeg mister forbindelsen.

Og hvorfor bruger jeg så ikke bare det program på winxp -> Så snart den opdager at jeg prøver at installere under xp siger den at det behøves ikke og så afbryder den. MØGIRRITERENDE!!!

Kommentar
Fra : kajp1

Dato : 24-02-04 09:39

If you can't install XP-Tool, please follow these steps:
1. From the "Start" Menu, select "Run ..." and run "Regedit.exe", the registry editor.
2. Under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion,
change "ProductName"'s value from "Microsoft Windows XP" to "Microsoft Windows 2000".
3. Install the Windows 2000 driver.
4. After a successful installation, please restore your original settings in Regedit.

Regards Kajp

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 24-02-04 09:57

Kan man det uden at fucke ens pc godt og grundigt op?

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 24-02-04 10:05

Har prøvet men det var desværre ikke nok til at snyde programmet...

Kommentar
Fra : perneder

Dato : 07-03-04 15:26

Hej,
Du højreklikker på netværksforbindelsen, klikker på 'Egenskaber' vælger fanebladet 'Trådløse nætværk' og fjerner fluebenet i boxen 'Brug Windows til at konfigurere......'.
Det program, producenten medsendte til kontrollere forbindelsen, vil nu have en chance for at virke.
Mvh
perneder