/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
BT, Berlinske & Ekstra bladet ang. Polit~
Fra : Dizzim
Vist : 3461 gange
85 point
Dato : 23-02-04 19:02

Jeg har fået til opgave at skrive om nogle aviser og om deres nogle af deres artikler, men for at kunne skrive om aviserne og deres holdninger skal man helst vide noget om politik, (hvilket jeg ikke gør) og noget om hvilke partier aviserne støtter/hader. Da det ikke rigtig står oplyst nogle steder ville det være til stor hjælp hvis at der var en der kunne komme med noget basic information om hver af aviserne og deres holdning ang. politik.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-02-04 19:11

Alle aviser oplyser om deres politiske holdning.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 95 point
Dato : 23-02-04 19:13

Overvejende politisk observans for landsdækkende dagblade ifølge MIN opfattelse af efter egen avislæsning:

Berlingeren : Konservativ
Jyllandsposten: Venstre
Politiken: Socialdemokratisk/Socialistisk
Kristeligt Dagblad: Kristendemokraterne/let radikalisme
Ekstrabladet: Socialistisk OG højreorienteret (Dansk Folkeparti)
BT: Socialdemokratisk

Andre bud?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-02-04 19:14

Hvis du ikke kan finde oplysningerne i resp. avis, det står et sted.
Så skriv eller ring til redaktionen og spørg.
Fortæl om din opgave, hvem ved om du bliver inviteret til et besøg.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-02-04 19:16

Køb nogle af aviserne og sammenhold dem med de politiske programmer du kan finde her på nettet..

Du kan også her se lidt om partiernes holdninger: http://www.pp.ft.dk/

Kig i det hele taget lidt her: http://www.psand.dk/politik/dk-politik.html

- en god genvej til at skaffe sig noget baggrundsviden.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : Dizzim

Dato : 23-02-04 19:30

@ Teil:
Jeg ved godt at aviserne oplyser om politisk holdning, men når jeg absolut intet ved om politik er det svært at gennemskue hvem de "holder" med/hvem der er imod.
+ Da det her er en mindre opg. har jeg ikke tænkt mig at opsøge aviser.
@ Berpox takker(igen), rimelig præcist svar... Meget (efter at have læst dit andet svar) præcist..

Godkendelse af svar
Fra : Dizzim

Dato : 23-02-04 19:31

^se op^

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-02-04 19:40

Velbekomme Dizzim - rart at kunne hjælpe - igen

mvh Berpox