/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
min dvd vil ikke brænde
Fra : engelbrechthansenn
Vist : 441 gange
100 point
Dato : 22-02-04 12:05

jeg har en dvd brænder jeg kan brænde alt på den bortset fra når jeg kommer en dvd medie i så kan den ikke finde noget og soger jeg skal putte en blank medie i det er et helt nyt medie jeg putter i lige pakket ud hvem ved hvad jeg skal gøre

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 22-02-04 12:14

Alt på den!!Hvad er det??Er det cdére?Er du sikker på det er en dvd brænder?

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 22-02-04 12:15

jeg er helt sikker på det er en dvd brænder den er 4 gange speed

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-02-04 12:34

Du skal jo have en udgave af brænderprogram der kan håndtere DVD, og hvis du kører med Nero, skal du lade Nero autosøg efter brænderen, så den kan forstå hvilket drev din brænder er, for så vil Nero indstille sig efter det.
Men mange har også problemer, hvis de indstallere andre brænderprogrammer, så opstår der en form for konflikt. Det plejer dog ikke at være brænderprogrammet clonecd, der skaber problemer, og hvis du har den, kan du så ikke brænde med den.?
Let flere oplysninger tak: Win?, brænderprogram og version, har du prøvet med andre prog.? Brænderen navn/type.
Du har tænkt på at en brænder der kun understøtter + kun skal have + medier. Kan den heller ikke brænde de/den blanke DVD skive der fulgte med brænderen?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 22-02-04 12:50

det er en splinter ny hp hele pcen er hp pavilion pentium 4 2.8 ghz 512 mb ram jeg bruger win xp og mit brænde prg er showbiz eller sonic record now har hørt at man skal formatere sådan nogle dvd medier men det er vel bare en skrøne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 13:05

Neej. Det med formatering er ikke helt en skrøne, men det burde dit program selv finde ud af.
Hvis det er en helt ny pc med DVD-brænder så er der også et brænderprogram med der kan klare opgaven.
Hvis ikke den kan det så er der helt sikkert fejl i maskinen/brænderen/opsætning.
Så er der kun een vej.
Tilbage til forhandleren.
Evt. kontakte compaq.
Det står sikkert også i din startvejledning.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 22-02-04 14:24

Jeg har kigget på Sonic Record Now,det er kun et CD brænderpogram,Showbiz kan jeg ikke finde,så hvis det ikke er hemmeligt,så har du en manual over tilbehør,blæs på processor og ram og div,men der må være en beskrivelse af tilbehøret

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 22-02-04 14:35

det er der også og jeg vil godt lige sige at jeg tror ikke udstyret fejler noget den kan brænde vcd jeg har optaget en video ind og lavet den om til vcd men den vil ikke genkende en dvd medie der er tom

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 22-02-04 14:39

DET ER KUN ET CD BRÆNDERPOGRAM og en VCD ER EN CD MED VIDEO PÅ(komprimeret)
DU KAN IKKE BRÆNDE DVDÈR MED SONIC RECORD NOW;DET ER ET CD BRÆNDER POGRAM
Se på din brænder eller i din manual,tror slet ikke det er en dvd brænder

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 22-02-04 14:45

det er noget fjol der står på brænderen at det er en hr dvd writer & cd writer

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 22-02-04 14:47

der skulle stå hp dvd writer & cd writer og jeg ved godt hvad en vcd er men nu har jeg købt nogle DVD medier og dem vil jeg gerne brænde en film ned på

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 22-02-04 14:51

Jeg er desv gået helt fejl af Brænder pogrammet ,,undskylder!!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 14:51

Så burde dit brænderprogram også selv finde ud af om DVD skal formateres eller ej.
Hvilket brænderprogram bruger du helt konkret?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 14:52

Er den FØDT med den pågældende brænder?

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 22-02-04 14:55

Så kan jeg kun foreslå,hvis det er en - brænder,at du så har puttet + medier i,eller omvendt,måske har du fejlbrændt på den du putter i,i brænder pogrammet er der en fane med "DISC INFORMATION" stop dvdén i og se hvad den siger

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 22-02-04 14:56

ja det er en splinter ny hp pavilion jeg lige har købt jeg har lige instaleret nero og den vil heller ikke tillade og lave dvder

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 22-02-04 14:57

der er ingen fejlbrændinger for de er helt nye de medier jeg får ikke lov til andet end putte dem i og de kommer lige så hurtigt ud igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 15:01

Så må det være felj i maskineriet.
Har du husket at tjekke om der er + el. - medier (jeg mener nero kan klare begge, men din brænder kan måske ikke)
Ellers er der kun en vej FORHANDLER.
Du skal ikke rode meget med en sprit ny maskine

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 22-02-04 15:04

ok jeg ringer til min hotline imorgen vender tilbage og lukker svaret når jeg ved hvad svaret er hvis ikke der er nogen der kommer med en løsning inden

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-02-04 15:07

Hvis det er en T260 så har den ikke DVD-brænder, http://www.hp-expo.com/dk/dan/consumer/pcs/pavilion/dm125a.html
http://www.hp-expo.com/productpdfs/dm125a_dk_dan.pdf
Men ellers må du skrive hvad din hp pavilion hedder mere.
Endvidere ville der jo følge en eller flere prøve DVD skiver med til computeren, hvis du har købt den som ny, du skriver heller ikke som jeg spurgte om, hvad brænderen hedder og om det er plus eller minus medier den skal bruge?
Så du har kun en cd brænder med en DVD afspiller, desværre.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 15:08

Jeg tror det bliver svært at råde bedre.
Det er ikke altid lige smart at komme til forhandleren og sige - Jeg har prøvet at ændre osv. - så for du helt sikkert at vide at du bare kunne have holdt fingrene væk.
Garantien er bedre - det er defor den er der.
Ellers hjælper vi gerne.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 22-02-04 15:14

Prøv,for at undgå for meget polimik ,at svare på ,om de medier du har købt er + eller - medier,og kig så i manualen ,hvad den siger om brænderen med hensyn til + og - Venligst

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 22-02-04 15:18

det er en hp pavilion t 370 det er +r/+rw

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 22-02-04 15:19

det medie jeg har købt er sony 4.7 gb dvd-r der står ikke noget om + eller -

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 22-02-04 15:21

Så ligger mise´ren vel i ,at det er - medier dvdér du har købt

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 22-02-04 15:25
Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 15:26

Som du selv skriver er det - medier du har købt.
Din brænder er kun til + medier.
Der er som sådan ingen forskel på det færdige produkt. Det er blot en konkurrensekrig mellem selskaber.
Men du skal bytte dem til +mediet

+r/+rw
4.7 gb dvd-r

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 15:27

Dit link er et -medie

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 22-02-04 15:27

der står bare lige dmr47a dvdenregistrable

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 22-02-04 15:30

helt præcist er det det her medie undskyld jeg så forkert første gang http://www.pcwelt.de/tests/hardware-tests/dvd-rohlinge/33697/2.html

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 22-02-04 15:31

Hold nu øje med hvad din dvd afspiller vil afspille så er der måske et nyt problem,men det var en sidebemærkning

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 22-02-04 15:34

PS køb et par RW til at øve sig på

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 22-02-04 15:35

Vi kan slå fast:
DU HAR DVD brænder
DET er en +brænder
DU har købt -medier
DU skal bruge +medier
Så de skal hedde DVD+R eller DVD+-R

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-02-04 15:35

OK, så kan den brænde +
http://www.edbpriser.dk/default.asp tryk tilbehør og DVD Medier og tryk søg.
Så kan du se priser for henholdsvis DVD-R og DVD+R
Og som det fremgår her, og som jeg flere gange har spurgt om: Dit drev skal bruge DVD+R, og så må du have købt sådanne skiver (Det er lidt ringe at de ikke har leveret mindst 1 stk med):
http://h20015.www2.hp.com/content/common/manuals/c00046723/c00046723.pdf
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 15:37

Det er desværre en af den slags "fælder" man kan ryge i.
Kan du ikke bytte dem - så prøv at bytte med en der har -brænder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 15:41

Så du behøver ikke at gå til forhandleren - undtagen for at brokke dig over at der ikke blev leveret nogen DVD+ medier med din maskine, som pallebhansen så rigtigt skriver

Godkendelse af svar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 22-02-04 15:41

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 15:57

Selv tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 15:57

Selv tak