/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rumænien?
Fra : KlausHansen
Vist : 669 gange
30 point
Dato : 21-02-04 11:41

Hej.
Jeg leder efter en masse informationer om Rumænien, da jeg skal derned og en måneds tid. Jeg synes det er meget svært at finde relavante informationer på internettet. Det jeg har brug for af informationer, er ikke hvor stort landet er, men priser på varer dernede. Jeg vil ogås gerne høre, hvis der nogle af jer der har været dernede, og jeg erfaringer med Rumænien... På forhånd tak...
Mvh. Klaus Hansen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-02-04 12:36

http://www.romaniatravel.com/
http://www.rumaenien-infos.de/
Skriv Rumænien på google og du får over 1.000.000 sider.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-02-04 14:18
Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 21-02-04 15:46

Jamen det er jo ikke til at kigge 1000000 sider igennem.... Jeg skal bo i en by der hedder Maneciu. Men det er jo heller ikke til at finde noget om priser og ligende.

Klaus

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 21-02-04 15:47

Jamen det er jo ikke til at kigge 1000000 sider igennem.... Jeg skal bo i en by der hedder Maneciu. Men det er jo heller ikke til at finde noget om priser og ligende.

Klaus

Kommentar
Fra : aagade

Dato : 27-02-04 11:19

Hej Klaus Hansen
Jeg er medlem af en forening,hvor vi tager til Rumænien mange gange i løbet af året.Vi har egen bus og arrangerer ind imellem også lastbiltransport af diverse materialer til de ringeste stillede rumænere.
Prisen for transport kan ikke skræmme nogen bort.1200 kr. tur/retur.
Det område vi tager til ligger i det nordvestlige af Rumænien,ca. 200 km. fra den Ungarske grænse.
Byen vi primært hjælper hedder Lugoj (udtales Lugos) Medlemskab af foreningen koster kun 250 kr. pr. år.
Hvis du vil vide mere om foreningen-Rumænien er du velkommen til at sende en mail.
Demokratisk Forum-Rumænien--- Vi holder til i Nørresundby/Aalborg
demokratiskforum@stofanet.dk

Med venlig hilsen Søren Larsen

Kommentar
Fra : danromania

Dato : 29-02-04 12:07

Hej, Klaus.

Fortæl mig gerne lidt nærmere om, hvad du helt præcist leder efter. Jeg bor i Rumænien og er gift med en rumænsk pige. Jeg hjælper dig gerne med praktiske ting, hvis det ikke bliver et deltidsarbejde.

Priser varierer meget. Det kommer an på, hvad du vil have. Generelt kan man sige, at det er billigt at gå på restaurant og barer, hvis man ikke vælger de helt fine. Der er mange gode souvenirer, træarbejde osv, som også er billigt, hvorimod tøj og den slags ikke er helt så billigt, hvis man skal have noget, der holder mere end et par måneder.

Rumænien er utroligt smukt, menneskene er generelt flinke og hjælpsomme. Men det er lidt svært at rådgive dig, når jeg ikke ved, hvad du vil se, hvad du vil købe, og om du vil se andet af landet.

Skriv gerne til mig, buddeold@yahoo.com, så skal jeg se, om jeg kan hjælpe dig.

Med venlig hilsen
T og T.