/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel-Word-Tal-liste med /uden tomme cel~
Fra : richardt
Vist : 372 gange
100 point
Dato : 20-02-04 20:00

En tal-liste med 15 kolonner og tallene i starten 1-2-3-4 --- 14-15 i første linie og næste linie starter med 16 og ender med 30 og så fremdeles med tal op til ca. 600.
Tallene er fra et frimærkekatalog og når så jeg har købt eller fået f.eks. nr. 6,7 og 17 , sletter jeg dem af listen, som så står med tomme huller.
Nu vil jeg gerne have tallene til at rykke op og bruge de tomme pladser, og stadig i rigtig rækkefølge (1-2-3-4-5-8-9-10-11-12-13-14-15-16-18-19-20-21 osv. DVS at tallene både skal rykke til venstre og hoppe op på sidste plads en linie højere.
Det skal jo nok være i Excel men ellers ville jeg gerne bruge Word, har nogen et forslag?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 20-02-04 23:05

Lav tallene (alle i 1 kolonne)
Efterhånden som du sletter rækker rykker de andre op.
Den anden løsning tror jeg bliver rodet da alle pladser så skal henvises.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-04 23:07

Det gør jo også at du kan skrive kommentarer eller andet.

Godkendelse af svar
Fra : richardt

Dato : 28-02-05 22:51

Tak for svaret refi.
Nu er det vist ikke for tidligt at jeg får lukket dette spørgsmål, tak skal du have for forsøget men jeg har stadigvæk ikke rigtig fået løst mit problem.
Med venlig hilsen
Richardt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-05 23:19

Selv tak - Jeg bruger samme princip til et videokartotek, og det syntes jeg virker fint da der så hele tiden kan tilføjes og slettes.