/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Find åben Wlan
Fra : ulle55
Vist : 529 gange
200 point
Dato : 18-02-04 14:55

Jeg står og skal bruge et program som kan se om ens wlan er åben. JA ja tænker i så, nu skal han til at have gratis internet. Nej det er faktisk ikke tilfældet, men vi har på mit arbejde nogle AP´s som måske er åbne. Efter Station 2's udsendelse om emnet, er vi blevet mere opmærksomme på det.
Jeg skal bruge et program der virker på linux, og gerne med et Roamabout PCMCIA kort.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 18-02-04 16:11

hej prøv på www.grc.com og se hvilken porte der er åben
ellers kik her https://www.cert.dk/vejled/wireless.shtml
mvh granslam

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 25-02-04 16:15

Hey

Hvorfor kigger du ikke bare i konfigurationen?
du kan evt også selv smide et trådløst kort i en maskine,
hvis du kan få adgang uden du har konfigureret noget så er den jo self åben!

#12

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 04-03-04 00:22

Hmm... efter hvad jeg vil mene så på selve din Router, sku' der være mulighed for at lukke data ude...
Altså så det kører som en slags proxy! f.eks. kan du (på nogle Routere) konfigurere den så din IP-adresse er låst til din MAC-adresse!
Men dette skal så konfigureres manuel på selve Routeren!

Håber det kan hjælpe dig...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : casperst

Dato : 09-03-04 15:59

Det er ellers dejligt med alle de åbne wireless net der er rundt i København mv., når jeg med mellemrum skal vente i byen, behøver jeg sjælent at bevæge mig længere end 100m frem eller tilbage før jeg har fundet en trådløs internet forbindelse (TAK). Der er meget forskel på at være lukket og at være sikkert! Hvis du vil lukke for adgangen kan begænsning på MAC nummer eller en eller anden autorisation (f.eks. RADIUS), dette vil gøre det umuligt for almindelige brugere at benytte dit AP. Trafikken vil dog stadig kunne sniffes af en intressent der sidder i nærheden af dit AP og den klient der bruger AP'et dette kan du besværliggører ved at kryptere din trafik f.eks. med 64-bit WEP, dette medfører at alle de maskiner du skal have på skal have indtastet en nøgle, så dette vil også afholde andre fra at kunne benytte dit AP.
Hvis du har brug for prof. hjælp send mig en mail (fornavn @ efternavn.dk)

Enkel måde at teste på: Linux maskine, konfiguretet til "iwconfig eth0 enc off" og "iwconfig eth0 ESSID any" og "ifconfig eth0 promisc" og brug så tcpdump.

mvh Casper Steinhauer

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-04-04 22:00

lukker du ikke lige dit spørgsmål tak

mvh Granslam