/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
LottaJ har problemer med CD/DVD
Fra : emesen
Vist : 544 gange
200 point
Dato : 17-02-04 22:13

Hej - jeg har prøvet at hjælpe LottaJ med CD/DVD læsningsproblemer.
Vi er ved at køre fast og mangler lidt hjælp og gode idéer.
Det er her: http://www.kandu.dk/dk/spg/32517
Det er lukket men ikke løst endnu, så kig venligst på det
Hilsen Emesen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-02-04 22:57

Nu har jeg siddet og læst det hele puha for en omgang Der er en der på et tidspunkt spørger om i har prøvet at lave en gendannelse i systemværktøjer tilbage til før problemet viste sig og hvad med opdateringer og så lige aida 32 hvor man jo lige kan se alt om puteren Samt et par andre programs her Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-02-04 22:59
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-02-04 23:09

jeg lukker for i dag.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-02-04 23:35

Jamen så sov godt Du gamle hi hi

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 17-02-04 23:49

har opgivet at læse den oprindelige tråd igennem, så her er mit bud ( med fare for at det er helt hen i vejret )
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#cd_drev_er_vaek

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 18-02-04 17:15

Sikke en hjælpsom sjæl ham Emesen er!

Sunowich: Hvis du mener systemgendannelse er det forsøgt. Jeg gendannede til tidspunktet lige efter jeg installerede xp. Hvad er dog det for noget med aida 32 og det link?

Catbody: jeg tror ikke det gælder min com. For begge drev vises jo godt nok.

Mvh. Lotta

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-04 12:57

Lotta prøv at hent det så kan du se alt hvad der er på din puter og hvad det hedder osv. nemt og hurtigt Mvh sune

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 19-02-04 15:21

og hvis du ikke er tilfreds med Belarc Advisor er der et andet program som kan det samme:
http://www.aida32.hu/aida-download.php

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-04 17:06

Catbody Prøv lige at scroll lidt nedad på siden NÅ Mvh Sune

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 19-02-04 17:19

Sunowich >> sorry - øjet fangede kun det første

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 19-02-04 20:54

Det link fik jeg også første gang jeg opstillede spg. Har downloaded det sidste gang og det virker. Men ved ikke lige hvad jeg skal lægge mærke til eller finde...

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 19-02-04 21:05

Har talt med Microsoft optil flere gange nu!

Her er lige et resume af deres løsningsforslag:

1) Startede op i fejlsikret tilstand, skulle fjerne alle 3 IDE-kanaler, genstarte og lade com selv finde det hele igen.

2) Skulle gå ind i registeringseditor, slette en key (og fandt ud af at der manglede en eller anden upper/lower fil)

3) De mente at problemet måske skyldes et brænderprogram

4) + de prøvede mange af de ting af som I faktisk også har haft foreslået.

De vil ringe tilbage i morgen, når de har undersøgt flere muligheder.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 19-02-04 21:08

Glemte lige at sige: intet af ovenstående virkede...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-04 21:16

Og du har hentet alle opdateringer??

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 19-02-04 21:35

jeps, alle opdateringer er hentet

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-04 21:44

Og i kontrolpanel, system ,mapper ligger der ikke flerer af samme driver ved siden af hinanden ????

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 19-02-04 21:47

nej, heller ikke det...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-04 21:51

Når du har Aida fremme Kan den så finde drevene og hvis hvad står der så ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-04 21:53

Og jeg glemte også lige at spørge om der var nogle gule trekanter inde i system

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-04 22:00

Så er der jo osse lige denne side har du set den ????http://www.praestkjaer.dk/dk/emner/pc-hw/installation-diskdrev.htm

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 21-02-04 12:10

AIDA fremme, ingen gule trekanter, D-drev vises som optisk drev (har kun ét sat til lige nu) og derefter står der intet om indholdet på cd'en, størrelse m.m.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-02-04 14:14

Kan Aida32 ikke fortælle dig noget om producent, type o.s.v.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 21-02-04 14:53

Jo jo... AIDA fortæller godt nok det rigtige mærke og nummer....

Accepteret svar
Fra : LottaJ

Modtaget 200 point
Dato : 28-02-04 11:18

Hej! Så er problemet løst...

Havde besøg af en kammerat som prøvede alverdens ting, men kunne heller ikke finde problemet.
Så vi formaterede harddisken og startede alt forfra. Nu virker det hele igen! Dejligt!

Tak for alle jeres gode forslag!
Mvh. Lotta

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 03-03-04 16:31

Tak for svaret LottaJ.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 03-03-04 21:47

Emesen! Jeg skal da ikke have dine point! Du aner slet ikke hvor meget du har lært mig, jeg ville ønske jeg kunne sætte dem tilbage til din samling! -kan man mon det?

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 03-03-04 21:47

Emesen! Jeg skal da ikke have dine point! Du aner slet ikke hvor meget du har lært mig, jeg ville ønske jeg kunne sætte dem tilbage til din samling! -kan man mon det?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-03-04 23:26

Hej - det er ikke saa vigtigt med de point.
Og jeg kunne ikke bestemme mig, med hvem der skulle have dem.
Emesen.