/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Downloader.Dluca.O
Fra : egoland
Vist : 298 gange
200 point
Dato : 17-02-04 19:59

Jeg har fået en trojaner på halsen, og den generer min IE kraftigt. Den sluger alle popups, links og så videre.
Har AVG antivirus, som godt nok kan finde den, men ikke rigtig gøre noget ved det.
Siger den ligger i windows\system32\msdmxm.exe, MEN hvad gør jeg så??

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-02-04 20:03

Hent trojanhunter her : www.arlet.dk/faeettrojan.htm

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-02-04 20:04

Hvis trojanhunteren ikke finder den, så kom med en hijackthis
Hent Spybot og Hijackthis her : www.arlet.dk/spybothjt.htm

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 17-02-04 23:04

Der er ser ikke ud til at der findes nogen Dluca.O, men Dluca.B eller C eller D eller E
Tror du ikke der står Dluca.C http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/downloader.dluca.c.html
Så har du fået dig en dialer, der vil prøve at ringe op hvis du har alm. modem.
Har du installeret: MUSICMATCH?
En forklaring til at blive den kvit er her:
Just pres at the same time CTRL+ALT+Delete and the Close program windows will apppear, chose MSDMXM.EXE and closed....
then go to your Windows Explorer and go to the following folder:
Windows/System/ and look for msdmxm.exe and just deleted.
then restart your PC and you should be ok.
PS:if you have sistem mechanic you can also disable it from there, under start up manager icon

symantec forklaring er her: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/downloader.dluca.c.html
Windows NT/2000/XP
To end the Trojan process:
Press Ctrl+Alt+Delete once.
Click Task Manager.
Click the Processes tab.
Double-click the Image Name column header to alphabetically sort the processes.
Scroll through the list and look for the filename that was detected as Downloader.Dluca.C.
If you find the file, click it, and then click End Process.
Exit the Task Manager.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 18-02-04 16:39

Det er en dluca.o, og jeg har prøvet med forskellige spyware-programmer + antivirus-programmer, og den eneste, der kan se den er AVG-en. MEN tippet med at slette den virker.

Godkendelse af svar
Fra : egoland

Dato : 18-02-04 16:40

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-02-04 17:16

Ok, men mange gange, overser folk at deres antivirusprogram siger: At den ikke kan slette den (Men så i virkeligheden har sat den i karantæne (Kaldes noget andet i AVG), og hvis man går ind i antivirusprogrammets vinduer, kan de slettes derfra.
Men godt at du blev den kvit.
VH Palle Hansen