/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Til de nysgerrige
Fra : refi
Vist : 452 gange
1 point
Dato : 17-02-04 17:13

Nu er der efterhånden flere der kommer ind med kommentarer vedr. disse engangsspørgere.
Derfor denne tråd.
Du ser det hver dag. Spørgere der søger GRATIS ting eller vil lave fis med vennerne, køre ulovligt på knallert osv.
De er alle engangsspørgere der som regel for et svar (godt eller ondt) men aldrig melder tilbage.
Her blot nogle stykker

UnLocker.Noob
Nick15
da_nick
gade22
sirjens
Odense

Om det er samme person skal være usagt, men de kan jo melde sig.
Hvad med et forslag om at man kun kan stille spørgsmål som SUPERBRUGER.
Derfor kan man jo godt deltage i de debatten og få gode råd via andres besvarelser.
Jeg ved godt at man kan snyde alligevel, men der er trods alt mere tjek på navne osv. på den måde.
Det der foregår er vel det vi andre kaldte TELEFONFIS

Frem med meningerne og erfaringerne....

Kommentar
Fra : MartinDivarottweiler

Dato : 17-02-04 17:19

Jo tak

Vi kan jo begynde med at spørge

" hvem er du "
" hvorfor gemme sig bag navnet refi "

??

Mvh.

Martin

Kommentar
Fra : geu

Dato : 17-02-04 17:20

Jeg forstår ikke hvorfor der er nogen der går så højt op i de point, eller om spørgsmålene bliver lukket... Er vi her ikke for og hjælpe og få hjælp???
Om der så er nogen der kun stiller et spørgsmål også aldrig kommer på igen er vel i den forstand liget meget. Bare de fik den hjælp de skulle have.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 17-02-04 17:21

Da man jo aldrig kan vide sig sikker på om det er fis eller ej - ser jeg da ingen grund til at der ligefrem skal justeres i reglerne for brugen af Kandu

Iøvrigt synes jeg både du og andre er MEGET hurtige til at vurdere hvad der er fis og hvad der ikke er....Hvordan gør I det og hvad med alle de gange hvor I evt. tager fejl??

Vil det ikke være langt det nemmeste bare at holde sig væk fra de spørgsmål I med Jeres skarpe vid ved ikke er seriøse??

Frida...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-04 17:21

Det er du velkommen til at spørge om og svar får du også.
Det er min privatsag.
Jeg gemmer mig ikke som du nok kan se og navnet er symbolist sammensat af 2 andre navne.
Er det godt nok?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-04 17:25

MartinDivarottweiler
Ovenstående var til dig.

De øvrige.
Dette har intet med point at gøre men hjælp til ulovligheder.
SPAM er heller ikke lovligt men vi ignorerer det jo ikke bare.

Accepteret svar
Fra : fridaflip

Modtaget 11 point
Dato : 17-02-04 17:33

Jamen er det ulovligt at anmelde en person for
fx mishandling af en hest?? Nej vel alligevel
udvises der tvivl om spørgerens seriøsitet...med
hvilket formål om jeg må ha' lov at spørge

Frida...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-04 17:39

Du er for godtroende "fridaflip"
Du ser jo også at spørgeren aldrig kommenterer forslagene eller stiller nye spørgsmål.
Alt det andet ko,mmer jo først meget senere.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-02-04 17:40

er enig med frida.. synes nogle gange i er LIDT for hurtige på aftrækkeren. Tænk hvis spørgeren er en stakkels tolvårig, der er endt blandt Jer "kloge voksne". Hun er da blevet skræmt væk for evigt!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-04 17:42

Hold op - nu hænger I jer i EET spørgsmål.
Langt de fleste af dem jeg taler om går på ulovligheder enten med knallerter, mobiltelefoner eller programmer.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 17-02-04 17:46

Så længe kandu er et helt åbent forum, er det uundgåeligt at der vil forekomme useriøse eller uerfarne brugere til. Der vil også altid være nogen der vil prøve hvordan man kan snøre systemet.
Det må vi leve med.
De spørgere der beder om hjælp til at kunne begå ulovligheder, eller via Tip, giver gode råd, om hvordan man "bare " kan gøre, forat omgå regler og love, er straks en helt anden sag, og de mennesker kan vi nok ikke gøre meget ved.
Af hensyn til alle andre brugere der i god tro læser sligt, burde og kunne man jo gøre opmærksom på, hvori ulovlighederne består, og således advare troskyldige brugere om hvad de risikerer.

Det er jo ikke bare den der spørger eller skriver tip, der kan benytte svar og kommentarer.

Prøv at scrolle helt ned i bunden af denne side, og klik på den mørke linie hvor der står: " Copyrigth @ 2004 kandu.dk " så kan man se hvad man må og navnlig ikke må, når man er bruger eller superbruger på kandu.
MVH

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 17-02-04 17:52

Hej refi
Jeg tager Abekyses heste-spørgsmål, ganske alvorligt og tror på hende.

Jeg er ikke meget for dette "kandu-politi", det er sådan set min første mening.

Når det er skrevet, vil jeg lige bede dig om at sætte nogle links på disse nick-navne, der bliver sat op her. (Jeg er nemlig også nysgerrig). Jeg vil da gerne vide/se/læse
hvad de har bedrevet.

Er det ok? Mange venlige hilsner fra maya123

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 17-02-04 18:02

Nej Refi...jeg er ikke for godtroende, men mener derimod, at du og andre skal slå koldt vand i blodet. Som Skingur så rigtigt er inde på - færdes der børn herinde på Kandu - og det skal der vel osse være plads til.....

Selvfølgelig skal der ikke opfordres til ulovligheder....Men er det spørgsmål om hvor man kan få chippet sin Playstation - eller udboret sin knallert du "tænder" af overfor -så er mit råd til dig, at du bare kan lade være at deltage i disse spørgsmål. Sværere er det faktisk ikke...Heller ikke selv om man er voksen.....

Frida...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 19:14

Med hensyn til at lukke spg. så er det jo ikke kun et spørgsmål om point. Jeg er laandet her på Kandu fordi jeg flere gange havde søgt efter nogle specielle ting og flere gange dukkede Kandu op i min søgning og i starten ledte jeg kun efter svar og jeg ledte kun efter svar i besvarede spørgsmål er det ikke en naturlig måde at begrænse det på. Så af hensyn til de der vil lede efter svar så er det da rart at man kan se, at der er et svar. Ja det er så ike alle lukkede spørgsmål der er besvaret rimeligt, men det er jo en helt anden historie.
Om Refi har ret det ved jeg ikke, men jeg undrer mig nu også ind imellem.
Hilsen
Bjarne
P.S.! Hvad forkert er der i at bruge et opdigtet navn.I får mit fornavn og et bogstav, men så heller ikke mere og det er der god grund til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-04 19:15

Tja - de har jo åbenbart deres tilhængere.
Så vi lader det ligge.
Jeg holder mig væk fra dem.
Jeg bad faktisk også kun om respons (den fik jeg da).

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 19:17

Op med humøret Refi vi er ikke helt uenige.
bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-04 19:19

Mit humør fejler skam ikke noget.....
Jeg får altid skyld for at gå fløjtende rundt kl. 5 om morgenen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 19:20

Ja mig skal du ikke vække

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-04 20:22

Tja nu kan skeptikkerne jo prøve at tjekke "fra cd til computter" spørgsmålet.
da_nick på banen igen
Så forstår i måske hvad jeg mener.
Stiller spørgsmål 18.36
Svarer 18.47
Og så sker der ikke mere.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 20:30

Der er vel også en mulighed for at nogle spørgere simpelthen ikke er forberedt på hvor hurtigt svaret kan komme her på Kandu. Det er jo heller ikke alle spørgsmål der bliver besvaret med det samme da nogle kræver en helt eksakt viden.Prøv at lægge mærke til matematik spørgsmålene de kan stå længe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-04 20:37

Ok tro hvad du vil men jeg vil vædde hvad som helst på at du aldrig ser ham mere i det pågældende spørgsmål.
Du kan mærke frustrationen i svarerne jo længere du kommer ned.
Skulle han endelig komme på vil det blot være for at lave mere rav i spørgsmålet.
Vent og se.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-04 20:38

Iøvrigt er da_nick og Nick15 samme person.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 01:06

Tak for svaret fridaflip.
I det spørgsmål med hesten havde du nok ret.
Hun kom jo tilbage - selvom problemet havde løst sig selv.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 22-02-04 01:16

Tjae....en masse ballade har der været de sidste dage, men at anklage uden rimelig grund...det er altså fy!!

Tak for 1 øl

Frida

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 01:21

Velbekomme