/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Opgradering
Fra : palle22
Vist : 402 gange
20 point
Dato : 16-02-04 23:23

jeg skal have ny køler til min cpu, for at gøre den mindre støjende... har en 2500+ amd athlon. Hvad kan I anbefale?
Jeg skal også opgradere mit grafikkort, har et ati radeon 9200se. Jeg vil gerne spare mest muligt, er på su, men vil også gerne kunne spille gode spil, som battlefield1942.
Tak

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-02-04 23:29

Jeg vil anbefale en køler der larmer under 25 db! Prøv at kigge ind på www.edbpriser.dk! Med hensyn til grafikkort skal du nok op på et radeon 9600 eller nvidia 5600

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 16-02-04 23:38

Ikke noget med pro udgave? Hvor får jeg mest for pengene>? Min boxed amd køler, hvad vil du tro dens støjniveau er på?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-02-04 23:52

Jo men du siger jo du vil spare, men pro er helt klart lang bedre Jeg havde en boxed køler engang der larmede 45 db og det er rimeligt meget, så fik jeg en glacial tech der kun larmede 23 db og det hjalp jo en del Men så måtte jeg i gang med at støjdæmpe strømforsyning og andet

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 16-02-04 23:57

ja, okay klart... men det der larmer mest, er vel cpu køleren? Har ikke andre kølere, kun en lille blæser på grafikkortet. Hvilken glacialtech er det?

Accepteret svar
Fra : Brommi

Modtaget 20 point
Dato : 17-02-04 10:42

denne model er udemærket til få penge http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=IGLOOBREE2-462

du kan jo evt købe en passiv køler (uden blæser) til dit grafikkort for at eliminere støj derfra http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACZM212&Fane=

der er enormt mange grafikkort ude på markedet til få penge, en god håndregel når du skal købe grafikkort, du får hvad du betaler for..
mvh Brommi

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-02-04 20:19

nej grafikkorts kølerere, harddiske, strømforsyningskølere, motherboard kølere larmer ofte mere end en cpu køler

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-02-04 20:20

F.eks kommer der et væsentligt støjniveu fald på min pc, når min sekundære harddisk slukker automatisk efter 15 min

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 19-02-04 00:58

Jeg har selv arbejdet meget på at få min egen computer lydløs, og jeg har bla. udskiftet kabinet med et støjsvagt, udskiftet PSUens blæser til en 19db blæser (man må ikke sætte en mindre i), udskiftet den gamle 30db kabinetblæser til en 12db blæser, udskiftet CPU standard blæser til en 19db glacieltech.. altsammen til ganske få kroner... det næste jeg skal ha er en passiv køler til Grafikkortet. Det er klart grafikkortet der larmer mest nu til dags!!!
Hvis ens harddisk larmer så burde det hjælpe hvis man købte et ophæng til den.. men det kræver en 5.25" plads.. Men det vigtigste er grafikkort blæser, og kabinet blæser
mvh Brommi

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 18:04

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 30-05-04 20:11

Tak for svaret Brommi.