/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Datoformat og Access/asp
Fra : nilu72
Vist : 397 gange
20 point
Dato : 15-02-04 15:09

Som så mange andre har jeg problemer med at datoformatet. Jeg er igang med at lave et reservations system. I den forbindelse skal det være muligt at søge på en dato. Jeg har prøvet at sende formen som "post" og "request.form" og i databasen er datoformatet sat til tekst. Problemet er at datoformatet skal sættes til kort datoformat da jeg skal sammenligne datoer, men det virker ikke. Jeg får en fejl der siger; "Data type mismatch in criteria expression." Men hvis jeg kigger længere nede på siden så kan jeg at dataene er blevet sendt korrekt til siden, der står nemlig:
POST Data:FraDato=02-02-2004&TilDato=02-02-2004&Vaelg=1&save=S%F8g

Er det nogle der skulle sidde inde med en løsning eller nogle tips, så vil jeg være meget taknemmelig.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 15-02-04 15:22

Hej nilu
jeg vil mene at du i dit døgekriterie skal definer at datoformatet skal være kort, samtidig skal det jo selvfølgelig også være angivet i databasen.

Lis

Kommentar
Fra : nilu72

Dato : 15-02-04 15:49

Hej Lis!
Ok, jeg har en søgeside og dne virker ok. Det er siden hvor jeg skal vise søgningens resultat der ikke virker korrekt. Men hvor og hvordan definerer jeg at datoformatet skal være kort.
Min kode ser således ud (her henter jeg url parameteren fra form siden):
<%
Dim RsReserve__MMColParam
RsReserve__MMColParam = "1"
If (Request.Form("FraDato") <> "") Then
RsReserve__MMColParam = Request.Form("FraDato")
End If
%>
Dernæst trækker jeg dataene fra db ved denne sql streng:
RsReserve.Source = "SELECT * FROM Reservationer, Produkt WHERE Reservationer.HytteId = Produkt.HytteId AND Datofra = '" + Replace(RsReserve__MMColParam, "'", "''") + "' AND Reservationer.HytteId = " + Replace(RsReserve__Hyttevaelg, "'", "''") + ""

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 15-02-04 16:11

Hej Nilu.
Se det kan jeg ikke lige huske.

har du prøvet at kigge efter noget lignende på Activedeveloper.dk

her kan du få mange gode tips.

Lis

Kommentar
Fra : nilu72

Dato : 15-02-04 16:14

Ja jeg har kigget lidt rundt omkring også der ja. Nå må bare lede lidt mere. Men tak for det.

Nilu

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 15-02-04 16:18

Det må vel være en format?? foran dato
kender aspexpress, der kan du måske få hjælp fra programmet??

lis

Kommentar
Fra : nilu72

Dato : 15-02-04 16:46

Hej!
Har løst problemet nu. Arbejder i programmet Dreamweaver MX. Ved at fjerne tegnet ' foran og bagved variablen og omdefinere datofeltet i Access til kort datoformat. Det gjorde tricket.

Nilu

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 15-02-04 17:01

Godt nok

Lis