/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Hvordan får man en farveprinter til at p~
Fra : Birgitta
Vist : 4958 gange
100 point
Dato : 15-02-04 13:03

Min printer ( HP 930C) er ved at løbe tør for farve (vistnok). Den melder ikke om farvemangel, men blækniveauet i farvepatronen står på lav.
Når jeg forsøger at udskrive billeder, så bliver de grønne. Også når det er sorthvide billeder.
Er der ikke en måde, man kan slå farvepatronen helt fra, så printeren kun bruger den sorte patron, der ikke mangler blæk? (Jeg har indskannet nogle dokumenter, som jeg gerne ville printe ud i sort)
Jeg HAR prøvet "udskriv i gråtoner"... Resultatet blev grønt...
Jeg HAR forsøgt at rense patroner o.s.v.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-02-04 13:07

Jeg har haft det samme problem, når én af farverne eller den sorte er ved at være tom.

Hvis du kan vil udskrive i sort (og du har sort tilbage), vælger du udskriv og i i egenskaber vælger du "udskriv i sort/hvid).

Hvis du modsat er løbet tør for sort og skal udskrive noget tekst, kan du gøre teksten f.eks. blå og så udskrive den.

Hilsen Jeannie (som snart må have fyldt patronerne/købt nogle nye)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-02-04 13:07

Gå ind i indstillinger under printer og sæt flueben i sort hvid i stedet for i farver Mvh sune

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-02-04 13:16

Jamm, det HAR jeg prøvet, på min computer hedder det bare "gråtoner", det er vel det samme?... Resultatet bliver alligevel grønt. Men hvis jeg udskriver en almindelig tekstside, så bliver det sort. De indskannede dokumenter har jeg liggende i jpeg...

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 15-02-04 13:42

Prøv at ændre billederne til sort/hvid inden udprint.
Gråtoner er ikke det samme som sort/hvid

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-04 13:45

Evt når du beder om grayscale - vælg black only

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-04 13:45

Jeg har en HP 3820 - også kun med gråtone indstilling.
Prøv at udskrive et testside med gråtone-indstilling.
start>indstillinger>printere>h-klik på din printer>egenskaber>avanceret>udskrifstandarder>avanceret>udskriv i gråtoner>
vælg kun i sort(hvis du har den)>anvend>ok>fanen generelt>udskriv testside.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Birgitta

Dato : 15-02-04 14:00

Tak for svaret refi. --Det var lige det, der skulle til. Så skal jeg bare lige have reguleret lysstyrke og kontrast, så det står rent og pænt, men det er et mindre problem.

Tak for de andre svar også, men det var ikke nok at ændre på udskrivningen, -det havde jeg prøvet..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-04 14:02

Selv tak.
De fleste printere med flere patroner vil ikke køre hvis blot en er tom.
De er ikke dumme de fabrikanter.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-02-04 14:06

Emesen, jeg har ikke valget "kun i sort", og når jeg har udskrevet sorthvide billeder i gråtoner, så bliver det grønt... Men tak for forsøget.

Egentlig synes jeg, det er underligt, at den kun kan skrive grønt, når den endnu ikke har meldt at farvepatronen er ved at løbe tør..... Men jeg har nok brugt forholdsmæssigt meget rødt på billeder af min røde hund..