/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win XP Home: Skærm går i sleepmode under~
Fra : nathan
Vist : 410 gange
50 point
Dato : 14-02-04 12:37

Hej
Når jeg tænder min pc (med Win XP Home) sker der det følgende:
Jeg ser den alm. bios opstart, samt selve opstarts skærmen (striben der kører fra venstre mod højre), hvorefter skærmen går i sleepmode. Jeg vil ikke betegne mig selv som en novice, da jeg efterhånden har rodet med computere i 8-9 år. Men det her har jeg godt nok ikke set før... Jeg tænkte at jeg lige ville smide spørgsmålet herind, før jeg laver en geninstallering. Det er jo lidt svært at fejlfinde på en pc når man ikke kan se på skærmen hvad der sker. Den kan dog godt startes i fejlsikret tilstand...
Er der nogen der har et par gode ideer til at løse problemet?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-02-04 12:43

Prøv at starte i fejlsikret tilstand og gå til >kontrolpanel>strøm styring>dvale>fjern flue benet i Aktiver dvale og prøv så at genstarte.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-02-04 12:45

og mens du er der så sæt strømstyringsmodeller>System Dvale.til aldrig.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-02-04 12:50

ups.og under avanceret>når jeg trykker på afbryder knappen på min computer>til> luk computeren,der skal ikke stå Dvale

Kommentar
Fra : nathan

Dato : 14-02-04 12:50

Hej Manse
Har lige prøvet dit forslag. Det har ingen effekt. Skærmen går i dvale det samme sted.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 60 point
Dato : 14-02-04 12:52

har du tjekket de andre indstillinger?

Godkendelse af svar
Fra : nathan

Dato : 14-02-04 13:02

Tak for hjælpen Manse9933.
Jep. Der er intet der skulle kunne gøre at den går i dvale. Har også prøvet at lade den starte med "sidste kendte fungerende konfiguration". Har lige prøvet at lave en system gendannelse og det virkede. Er egentligt lidt pinligt ...
Men, jeg har ikke foretaget nogle ændringer, så derfor faldt det mig ikke ind som det første at gendanne.
Du må have en fortsat god weekend

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-02-04 13:10

ja,livet er nogen gange mindre kompliceret end man tror

Og tak i lige måde.
Manse9933