/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
børneskring af sexsider
Fra : audi
Vist : 693 gange
100 point
Dato : 12-04-02 18:04

Jeg mangler en adresse på et (gratis) program, til at låse internetsider med pornografisk indhold.

Kommentar
Fra : jbj4444

Dato : 12-04-02 18:19

Hej!
Kan I ikke bare bruge kodeord, hver gang I åbner nettet? Hvis kun de voksne har kodeordet, ved man altid hvornår børnene er på og kan holde lidt øje.

Mvh. Jeannette

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 12-04-02 18:33

Hej Audi
Du skal bare indstille i din explorer hvad der må vises af indhold
gør følgende
Gå op i fanen funktioner i din internet explorer
klik på internetindstillinger
Klik på den fane der hedder indhold
så kan du se en der hedder klassifikationsfiler-og der klikker du på den der hedder aktiver
og derinde kan du selv vælge hvad der må vises på din computer
man kan enda også lave en kode dertil derinde
MVH Brian

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 12-04-02 18:38

Hej Brian

Tak for det!!!!!!!!

Hilsen
Croaks

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-04-02 18:01

audi <audi.news@kandu.dk> wrote:
> Jeg mangler en adresse på et (gratis) program, til at låse internetsider
> med pornografisk indhold.

I stedet for at tale med ungerne om hvordan de skal bruge computeren,
mener du? Se ogsaa:

http://www.crimprev.dk/sikkerchat/

--
I prefer the dark of the night, after midnight and before four-thirty,
when it's more bare, more hollow. http://a.area51.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-04-02 20:11

Hi audi du skrev:

> Jeg mangler en adresse på et (gratis) program, til at låse
> internetsider med pornografisk indhold.and Active = 1.uk

Du kunne også vende den om og snakke med børnene om hvilke sider de
gerne vil ind på, og så via IE's "Content Advisor" blokere alt andet,
end de sider som du sammen med børene har snakket om.

--
Claus U - http://www.cykeltyven.dk -
Bemærk at dette indlæg er beskyttet af copyright. Ethvert svar baseret
på hele eller dele af min tekst vil være en krængelse af mine rettigheder

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-04-02 21:44

"Alex Holst" <a@area51.dk> wrote in message
news:slrnabe4mc.1ajj.a@C-Tower.Area51.DK...
> audi <audi.news@kandu.dk> wrote:
> > Jeg mangler en adresse på et (gratis) program, til at låse internetsider
> > med pornografisk indhold.
>
> I stedet for at tale med ungerne om hvordan de skal bruge computeren,
> mener du?

Ja teori er en god ting. Det er ikke helt så nemt som du tror!
Mvh. Kim S. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-04-02 21:53

Den Fri, 26 Apr 2002 22:43:42 +0200 skrev ckim@mail.dk:
>
>"Alex Holst" <a@area51.dk> wrote in message
>news:slrnabe4mc.1ajj.a@C-Tower.Area51.DK...
>> audi <audi.news@kandu.dk> wrote:
>> > Jeg mangler en adresse på et (gratis) program, til at låse internetsider
>> > med pornografisk indhold.
>>
>> I stedet for at tale med ungerne om hvordan de skal bruge computeren,
>> mener du?
>
>Ja teori er en god ting. Det er ikke helt så nemt som du tror!

At tale med ungerne? Hvorfor? Har du ikke lært at tale?

Mvh
Kent
--
Indlæringskurven til Linux er stejl, til tider lodret... Men for katten
hvor er udsigten på toppen dog fantastisk
- Michael G. Vendelbo i dk.snak

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-04-02 21:57

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> wrote in message
news:aacemn$juv$1@sunsite.dk...
> Den Fri, 26 Apr 2002 22:43:42 +0200 skrev ckim@mail.dk:
> >
> >"Alex Holst" <a@area51.dk> wrote in message
> >news:slrnabe4mc.1ajj.a@C-Tower.Area51.DK...
> >> audi <audi.news@kandu.dk> wrote:
> >> > Jeg mangler en adresse på et (gratis) program, til at låse
internetsider
> >> > med pornografisk indhold.
> >>
> >> I stedet for at tale med ungerne om hvordan de skal bruge computeren,
> >> mener du?
> >
> >Ja teori er en god ting. Det er ikke helt så nemt som du tror!
>
> At tale med ungerne? Hvorfor? Har du ikke lært at tale?
>
Teenagedrenge grynter nu mest!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-04-02 22:20

Den Fri, 26 Apr 2002 22:57:05 +0200 skrev ckim@mail.dk:
>
>"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> wrote in message
>news:aacemn$juv$1@sunsite.dk...
>> Den Fri, 26 Apr 2002 22:43:42 +0200 skrev ckim@mail.dk:
>> >
>> >"Alex Holst" <a@area51.dk> wrote in message
>> >news:slrnabe4mc.1ajj.a@C-Tower.Area51.DK...
>> >> audi <audi.news@kandu.dk> wrote:
>> >> > Jeg mangler en adresse på et (gratis) program, til at låse
>internetsider
>> >> > med pornografisk indhold.
>> >>
>> >> I stedet for at tale med ungerne om hvordan de skal bruge computeren,
>> >> mener du?
>> >
>> >Ja teori er en god ting. Det er ikke helt så nemt som du tror!
>>
>> At tale med ungerne? Hvorfor? Har du ikke lært at tale?
>>
>Teenagedrenge grynter nu mest!

Teenage? Så er det da ved at være tiden til at de skal finde ud af hvad
sex er.

Mvh
Kent
--
echo f 0:0 ffff 0 | debug

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-04-02 22:33

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> wrote in message
news:aacga5$of0$1@sunsite.dk...
> >Teenagedrenge grynter nu mest!
>
> Teenage? Så er det da ved at være tiden til at de skal finde ud af hvad
> sex er.
>
Enig, men jeg mener der er nogle ting man ikke behøver at vide som 13½
årig, selvom de er nysgerrige.
Mvh. Kim S. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-04-02 22:44

Hi you wrote:

>>> Teenagedrenge grynter nu mest!
>>
>> Teenage? Så er det da ved at være tiden til at de skal finde ud
>> af hvad sex er.
>>
> Enig, men jeg mener der er nogle ting man ikke behøver at vide som
> 13½ årig, selvom de er nysgerrige.

Jeg forstår ikke hvad du mener! kan du komme med nogle eksempler?

--
Claus U - http://www.cykeltyven.dk -
Bemærk at dette indlæg er beskyttet af copyright. Ethvert svar baseret
på hele eller dele af min tekst vil være en krængelse af mine rettigheder

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-04-02 23:05

"Claus U" <nospam@my.dyndns.dk> wrote in message
news:postede.on.26.04.2002.23.44.09.to.dk.edb.sikkerhed.by.Claus@my.dyndns.d
k...
> Hi you wrote:
>
> >>> Teenagedrenge grynter nu mest!
> >>
> >> Teenage? Så er det da ved at være tiden til at de skal finde ud
> >> af hvad sex er.
> >>
> > Enig, men jeg mener der er nogle ting man ikke behøver at vide som
> > 13½ årig, selvom de er nysgerrige.
>
> Jeg forstår ikke hvad du mener! kan du komme med nogle eksempler?
>
Det syntes jeg da ikke er så svært at forstå.
Præmisser:
1) Jeg ønsker ikke mine børn skal se hardcore porno, eller visse
ultravoldelige sider.
2) Jeg er så realistisk at ikke tro at det bare kan forhindres med en
samtale/forklaringer.
Ergo. En vis form for kontrol (filter eller log).

Iøvrigt vist efterhånden OT, så det bliver min sidste bemærkning.
Mvh. Kim S. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-04-02 23:31

Den Sat, 27 Apr 2002 00:04:43 +0200 skrev ckim@mail.dk:
>
>"Claus U" <nospam@my.dyndns.dk> wrote in message
>news:postede.on.26.04.2002.23.44.09.to.dk.edb.sikkerhed.by.Claus@my.dyndns.d
>k...
>> Hi you wrote:
>>
>> >>> Teenagedrenge grynter nu mest!
>> >>
>> >> Teenage? Så er det da ved at være tiden til at de skal finde ud
>> >> af hvad sex er.
>> >>
>> > Enig, men jeg mener der er nogle ting man ikke behøver at vide som
>> > 13½ årig, selvom de er nysgerrige.
>>
>> Jeg forstår ikke hvad du mener! kan du komme med nogle eksempler?
>>
>Det syntes jeg da ikke er så svært at forstå.
>Præmisser:
>1) Jeg ønsker ikke mine børn skal se hardcore porno,

Heller ikke hvis de gerne vil?

>eller visse ultravoldelige sider.

Det mest voldelige jeg er stødt på, er TV-Avisen / Nyhederne på de to
danske stats-kanaler. Dem må de måske heller ikke se?

>2) Jeg er så realistisk at ikke tro at det bare kan forhindres med en
>samtale/forklaringer.

Hvis det ikke kan forhindres på den måde, så er det måske fordi det
ikke skal forhindres... Hmm, 13 år - det må være omkring 7. klasse. Så
de har allerede haft sexual-undervisning i skolen, nu mangler de bare at
finde ud af hvad det i virkeligheden går ud på (i hvert fald hvis deres
lærere er som dem jeg havde).

Jeg tror faktisk problemet er at du ikke *kan* forklare, *hvorfor* de
ikke må. (Og nej, "fordi jeg siger det" har aldrig nogensinde været en
forklaring).

Mvh
Kent
--
8:16pm up 2:37, 1 user, load average: 101.21, 95.46, 55.85
164 processes: 62 sleeping, 102 running, 0 zombie, 0 stopped

With XMMS tugging along nicely, playing Vivaldi...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-04-02 23:58

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> wrote in message
news:aacked$36g$1@sunsite.dk...
>
> Heller ikke hvis de gerne vil?
>
Nej
> >eller visse ultravoldelige sider.
>
> Det mest voldelige jeg er stødt på, er TV-Avisen / Nyhederne på de to
> danske stats-kanaler. Dem må de måske heller ikke se?
>
Den kl. 21.00 ser den mindste da ikke (11 år). Heller ikke rejseholdet.
Iøvrigt mener jeg nok at have set billeder der var værre på nettet.
(nej jeg har ingen url)

> >2) Jeg er så realistisk at ikke tro at det bare kan forhindres med en
> >samtale/forklaringer.
>
> Hvis det ikke kan forhindres på den måde, så er det måske fordi det
> ikke skal forhindres... Hmm, 13 år - det må være omkring 7. klasse. Så
> de har allerede haft sexual-undervisning i skolen, nu mangler de bare at
> finde ud af hvad det i virkeligheden går ud på (i hvert fald hvis deres
> lærere er som dem jeg havde).

Jeg mener ikke hardcore porno har nogen (opdragende) effekt (eller noget med
virkeligheden at gøre), tværtimod afstumper det.
Du mener så noget andet kan jeg forstå.
>
> Jeg tror faktisk problemet er at du ikke *kan* forklare, *hvorfor* de
> ikke må. (Og nej, "fordi jeg siger det" har aldrig nogensinde været en
> forklaring).

Det må du så tro.

Mvh. Kim S. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-04-02 00:14

Den Sat, 27 Apr 2002 00:57:45 +0200 skrev ckim@mail.dk:
>
>"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> wrote in message
>news:aacked$36g$1@sunsite.dk...
>>
>> Heller ikke hvis de gerne vil?
>>
> Nej
>> >eller visse ultravoldelige sider.
>>
>> Det mest voldelige jeg er stødt på, er TV-Avisen / Nyhederne på de to
>> danske stats-kanaler. Dem må de måske heller ikke se?
>>
>Den kl. 21.00 ser den mindste da ikke (11 år). Heller ikke rejseholdet.
>Iøvrigt mener jeg nok at have set billeder der var værre på nettet.
>(nej jeg har ingen url)

Det var vist den omkring 19:00 der var medvirkende til at jeg afskaffede
de to kanaler.

>> Hvis det ikke kan forhindres på den måde, så er det måske fordi det
>> ikke skal forhindres... Hmm, 13 år - det må være omkring 7. klasse. Så
>> de har allerede haft sexual-undervisning i skolen, nu mangler de bare at
>> finde ud af hvad det i virkeligheden går ud på (i hvert fald hvis deres
>> lærere er som dem jeg havde).
>
>Jeg mener ikke hardcore porno har nogen (opdragende) effekt

Hvem siger at alting skal opdrage?

>(eller noget med virkeligheden at gøre),

Mere end den såkaldte "sexual-undervisning" har, IMHO.

>tværtimod afstumper det.

Hvordan kan det afstumpe, at lære mere?

>> Jeg tror faktisk problemet er at du ikke *kan* forklare, *hvorfor* de
>> ikke må. (Og nej, "fordi jeg siger det" har aldrig nogensinde været en
>> forklaring).
>
>Det må du så tro.

Jeg tror ikke på at nogen kan forklare det. Det giver simpelthen ikke
mening.

Mvh
Kent
--
If I wanted a blue screen, I would type "xsetroot -solid blue"
- not D:\WINNT\SETUP

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-04-02 00:37

On Fri, 26 Apr 2002 23:14:18 +0000 (UTC), leeloo@phreaker.net (Kent
Friis) wrote:

>Den Sat, 27 Apr 2002 00:57:45 +0200 skrev ckim@mail.dk:
>>
>>"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> wrote in message
>>news:aacked$36g$1@sunsite.dk...
>
>Hvordan kan det afstumpe, at lære mere?
>
Hvis det du lærer og tror er sandheden er 'falsk og uetisk'.
Ja jeg ved godt 'falsk og uetisk ' har vi nok ikke helt samme
definition af.

Iøvrigt er jeg bange for at være kommet til at lyde meget 'frelst',
det var altså ikke meningen (det er jeg ikke).
Min pointe var blot, et er teori noget andet praksis, med teenage børn
(hvilket er min erfaring).
Mvh. Kim S. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-04-02 07:37

Hi Kim S. Poulsen you wrote:

>> Hvordan kan det afstumpe, at lære mere?
>>
> Hvis det du lærer og tror er sandheden er 'falsk og uetisk'.
> Ja jeg ved godt 'falsk og uetisk ' har vi nok ikke helt samme
> definition af.
>
> Iøvrigt er jeg bange for at være kommet til at lyde meget
> 'frelst', det var altså ikke meningen (det er jeg ikke).
> Min pointe var blot, et er teori noget andet praksis, med teenage
> børn (hvilket er min erfaring).

Hvilket jeg må give dig ret i og hvis de ikke kan få det hjemme, så
snutter de sikkert ned på biblioteket.
Og det er jo ikke kun porno sider de går efter! jeg behøver vel bare at
nævne sider som "rotten" og "ogrish", der iøvrigt allerede er blevet af
mig på det bibliotek hvor jeg arbejder.

I starten da vi besluttede at begrænse udbudet, sad jeg hver morgen og
checkede hvad ungerne havde se dagen før og tog alle de sider, som
indenholdte porno eller ekstrem vold og blokerede dem. Resultatet har
været, at børene faktisk er holdt op med at søge efter sådanne side og
i stedet bruger nettet til noget "fornuftigt" => Chat

--
Claus U - http://www.cykeltyven.dk
Dette indlæg er skrevet uden hensyn til usenet's stereotyper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-04-02 08:12

"Claus U" <nospam@my.dyndns.dk> wrote
>
> Hvilket jeg må give dig ret i og hvis de ikke kan få det hjemme, så
> snutter de sikkert ned på biblioteket.

Eller kammeraten, eller skolen, eller netcafeen, eller...

Børn er nysgerrige, og skal nok få tingene afdækket
på den ene eller anden måde.

> I starten da vi besluttede at begrænse udbudet, sad jeg hver morgen og
> checkede hvad ungerne havde se dagen før og tog alle de sider, som
> indenholdte porno eller ekstrem vold og blokerede dem. Resultatet har

Jeg må beundre din vedholdenhed (og kun den).

Ole Thomsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-04-02 14:38

ckim@mail.dk wrote:
> "Claus U" <nospam@my.dyndns.dk> wrote in message
>
news:postede.on.26.04.2002.23.44.09.to.dk.edb.sikkerhed.by.Claus@my.dyndns.d
>> Det syntes jeg da ikke er så svært at forstå.
> Præmisser:
> 1) Jeg ønsker ikke mine børn skal se hardcore porno, eller visse
> ultravoldelige sider.
> 2) Jeg er så realistisk at ikke tro at det bare kan forhindres med en
> samtale/forklaringer.

Er du så også så realistisk, hvis jeg fortæller dig at sådanne programmer
overhovedet ikke fungerer?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-04-02 16:33

On Sat, 27 Apr 2002 15:38:20 +0200, "Deaster" <fjerndette@hotmail.com>
wrote:

>ckim@mail.dk wrote:
>> "Claus U" <nospam@my.dyndns.dk> wrote in message
>>
>news:postede.on.26.04.2002.23.44.09.to.dk.edb.sikkerhed.by.Claus@my.dyndns.d
>>> Det syntes jeg da ikke er så svært at forstå.
>> Præmisser:
>> 1) Jeg ønsker ikke mine børn skal se hardcore porno, eller visse
>> ultravoldelige sider.
>> 2) Jeg er så realistisk at ikke tro at det bare kan forhindres med en
>> samtale/forklaringer.
>
>Er du så også så realistisk, hvis jeg fortæller dig at sådanne programmer
>overhovedet ikke fungerer?

Ja det er vist alment kendt, at de ikke fungerer optimalt.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-05-02 00:25

<ckim@mail.dk> wrote:

> 1) Jeg ønsker ikke mine børn skal se hardcore porno, eller visse
> ultravoldelige sider.

Hvis vi antager at dette er et ufravigeligt krav.

> 2) Jeg er så realistisk at ikke tro at det bare kan forhindres med en
> samtale/forklaringer.

Den kommer vi tilbage til.

> Ergo. En vis form for kontrol (filter eller log).

Der findes intet automatisk der kan gøre dette, men du kan naturligvis sætte
dig ved siden af dem, og bede dem om at kikke væk når du tester alle de urls
de har tænkt sig at besøge, når du så har set siden, og lukket de popups der
kommer allevejne efterhånden må de kikke igen, klikker de med musen er det
forfra.

Ergo, enten laver du 1 eller 2 om, lader dem se hvad de vil, eller begynder
at tale, tro og stole på dine børn.

Hvordan forhindrer du dem egentligt i at overtræde loven, er du sammen med
dem hele tiden ?

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-05-02 18:46

On Wed, 1 May 2002 01:25:03 +0200, "Ulrik Lunddahl"
<nospam037@lunddahl.dk> wrote:

><ckim@mail.dk> wrote:
>
>> 1) Jeg ønsker ikke mine børn skal se hardcore porno, eller visse
>> ultravoldelige sider.
>
>Hvis vi antager at dette er et ufravigeligt krav.
>
>> 2) Jeg er så realistisk at ikke tro at det bare kan forhindres med en
>> samtale/forklaringer.
>
>Den kommer vi tilbage til.
>
>> Ergo. En vis form for kontrol (filter eller log).
>
>Der findes intet automatisk der kan gøre dette, men du kan naturligvis sætte
>dig ved siden af dem, og bede dem om at kikke væk når du tester alle de urls
>de har tænkt sig at besøge, når du så har set siden, og lukket de popups der
>kommer allevejne efterhånden må de kikke igen, klikker de med musen er det
>forfra.
>
>Ergo, enten laver du 1 eller 2 om, lader dem se hvad de vil, eller begynder
>at tale, tro og stole på dine børn.
>
Jeg taler/stoler skam på mine børn, så lad være med påstå andet!
Jeg har en log på systemet, som de godt ved jeg KAN kigge i, hvis jeg
vil..
>Hvordan forhindrer du dem egentligt i at overtræde loven, er du sammen med
>dem hele tiden ?
Jeg gider ikke svare på åndsvage spørgsmål.
Mvh. Kim S. Poulsen