/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Paris - rabatter som studerernde?
Fra : Wheelie
Vist : 2568 gange
200 point
Dato : 13-02-04 15:21

Hej (igen)

Jeg tænkte på om I mon ved, om man som stud. kan få rabatter på div. attraktioner (museer o.lign.)?

Jeg er jo i besiddelse af mit studiekort fra aarhus universitet, hvor der står - også på fransk - at jeg er indskrevet på universitetet. Så behøver jeg vel egentelig ikke at købe mig et Kilroy International studiekort, vel ?

og til sidst : hvor finder jeg online oplysninger om priser på feks. metroen, versaille og alle de andre "must see" attraktioner. (har prøvet forgæves)

På forhånd tak

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 13-02-04 15:33

http://www.paris.org/

Det er meget brugt at få studenterrabat i Frankrig. Hvormeget det er idag ved jeg ikke.

Accepteret svar
Fra : Chamira

Modtaget 210 point
Dato : 13-02-04 16:27

Hej Wheelie

Her er en god side med attraktioner i Paris med priser (der er dog kun eet sted angivet noget om studierabat): http://fc.silkeborg-gym.dk:4020/2y/Tekster%20og%20oplaeg/Studierejseinteressegrupper.htm

På denne side, står der noget om brug af Studiekort i Frankrig: http://www.amba-france.dk/ens_sup/dk_commentpreparer.htm#ce

Mvh Chamira c",)

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 13-02-04 17:52

Sorry, har lige nærlæst siden på første link lidt bedre... der er een seværdighed, hvor der direkte er angivet studierabat, men på mange af de andre seværdigheder er der angivet en entrepris + en entrepris for studerende.

Priser i Metroen (juli 2002, men nok ikke skudt helt ved siden af alligevel!)

Hvad koster det at køre i Metro?:

Som det er tilfældet i de fleste andre storbyer, er Paris og forstæder også opdelt i tarifzoner, men her er det så enkelt, at det er samme pris inden for Paris' 20 arrondissementer:

Billet 2. klasse:
FF 8,00
Carnet med 10 billetter til 2. klasse:
FF 58,00
Carte Orange for en uge (zone 1 og 2):
FF 85,00
Carte Orange for en måned (zone 1 og 2):
FF 285,00

Husk billede hvis du skal have Carte Orange!

Priserne er fundet her: http://www.sitecenter.dk/jorgen-jensen/metrobus/

Chamira c",)

Godkendelse af svar
Fra : Wheelie

Dato : 15-02-04 11:47

Tak for svaret Chamira.