/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
problemer med outlook
Fra : majbritt05
Vist : 768 gange
130 point
Dato : 13-02-04 13:46

Hej.

Jeg har problemer med outlook. Jeg kan godt modtage og sende mails, men jeg kan ikke læse de mails jeg modtager. Jeg får blot en besked om:
En eller flere dele af meddelsen kan ikke vises.

Og derfefter denne besked:
Der opstod en fejl under forsøg på at indlæse meddelsen.
Der er ikke tilstrækkelig hukommelse.

Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-02-04 13:55

Er de alle mails du modtager der er problemer med??

Er der vedhæftede filer i de mails du modtager??

Er de meget store??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-02-04 13:55

Hvilket styresystem har du ??

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 13-02-04 14:00

det er ganske alm. mails uden vedhæftede filer.
Og ja det er alle mails - også nogle jeg tidligere har kunnet åbne.

Jeg bruger windows 98.

Jeg vil lige tilføje at jeg har tjekket for spyware, brugt adaware 6 samt hijack, hvor jeg fik nogen på spywarefri til at tjekke min log igennem.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-02-04 14:37

Hvor meget friplads har du på dit drev ?? ellers kør lie en oprydning og evt en scandisk Mvh sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-04 16:45

Denne comp>klik en gang på (C:) og se hvad der er af fri plads.
Din mailkonto kan også tjekke via din browser og se hvor meget den fylder.
eks. www.mail.dk viser dig til TDC /kabelnet og med din mail-adresse og password kan du lige se på din konto.
Emesen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-02-04 23:38

Har du fået styr på det ?? Mvh Sune

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 15-02-04 13:40

Hej,
Nej jeg har ikke fået styr på det, men har ikke været på nettet siden.
jeg har prøvet som emesen foreslog - og der er 72 % fri plads.
Tjekker jeg min mail via min browser har jeg brugt 0% af 10 mB

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-04 13:48

Prøv at sende en mail til dig selv med et lille word dokument som vedhæftet fil.

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 15-02-04 13:57

det har jeg lige prøvet nu. Jeg kan ikke sende fra min mail i outlook, men jeg prøvede fra en anden mail jeg her, men jeg modtager ingen mails, kun når jeg lukker for outlook og åbner igen. Der sker ingenting, hvis jeg trykker på sond og modtag mails.
Har jeg mon mistet en eller anden fil?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 15-02-04 15:15

Hvad med at afinstallere Outlook?

Og så naturligvis geninstallere bagefter.

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 15-02-04 19:45

ja, det tror jeg også er mit næste skridt.
Så må jeg jo bare droppe de mails som jeg ikke kan læse

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 15-02-04 19:47

Du kan jo eksportere dine mails i en pst fil inden du afinstallerer og så importere dem igen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-02-04 22:58

De mails venter skam på dig til du installerer igen Mvh Sune