/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
AntiVir ell. PCcillin
Fra : rosekamp
Vist : 367 gange
50 point
Dato : 13-02-04 08:39

Hvad skal jeg vælge at have på min pc, da de jo ikke kan køre begge 2?

Rosekamp

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 60 point
Dato : 13-02-04 09:12

Skulle jeg vælge mellem de to, så ville jeg vælge Antivir.
Det har jo også den charme, at det er gratis.

Men hos Spywarefri ( http://www.spywarefri.dk ) anbefaler man
programmet Avast, som også er gratis, og som skulle være fuldt
på højde med selv de bedste købe-programmer.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 13-02-04 09:37

Tak for hjælpen. Måske du også kan svare mig på følgende. Da jeg nu satte den ny pc op igår valgte jeg at kørt NTFS istedet for FAT32. Var det dumt gjort? Nu render jeg vel ikke ind i en masse problemer med programmer der ikke kan køre vel?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-02-04 09:49

Alle programmer, som er designet til at køre på XP eller Win2000)
vil køre lige så godt under NTFS som under FAT32.

Programmer specielt designet til Win98 eller WinME vil du derimod
få problemer med. Men det ville du højst sandsynligt også have fået,
hvis du havde valgt FAT32.

Under alle omstændigheder anses NTFS for at være et mere sikkert
og stabilt fil-system.

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 13-02-04 10:01

Hej!!
Jag skulle välja pencillin den har jag haft flere gånger,den er god.
Ntfs står for bedre säkerhet så om du ikke ska pille for meget ved din pc så kan du välje den.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-02-04 10:17

Det er jeg så ikke enig i.
Faktisk ville jeg ikke engang have PC-cillin, selv om jeg fik det gratis.

I min omgangskreds er det nemlig to gange sket, at nogen er gået
over til PC-cillin. Og i begge tilfælde har de fortrudt det, fordi de fik virus på
computeren.

Fx advarer programmet jo ikke forud, når der er en virus på vej pr. mail - det
reagerer først i det øjeblik man forsøger at åbne den virusbefængte fil.

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 13-02-04 10:31

Tak for svaret Rellom. Du er bare en fantastisk supergod superbruger ;.)

Rosekamp

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 13-02-04 10:32

Hvad var nu det jeg fik lavet af underlige tegn

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-02-04 10:39

Min pc-cellin tjekker mail før at den ankommer til postkassen, der er firewall og den bruger ikke mange recurcer
Jeg har brugt det i 2 ½ år på win me og aldrig haft virus. men altid blevet reddet inden.
Jeg har også installeret agv-antivirus(der er gratis) for en del af mine venner, og den syntes også
at være nem at have med at gøre. fåes hos www.grisoft.com
Mvh Natmaden.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-02-04 10:41

Selv tak, rosekamp - og tak for roserne.

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 13-02-04 10:43

Det håller jag ikke med om har aldrig fått virus med pencillin,og den tog virus advarsler når nortons 2003 ikke kunde klare det.