/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP install?
Fra : food_life
Vist : 365 gange
100 point
Dato : 12-04-02 08:41

Jeg har lige installeret XP pro på en ny maskine - når XP starter får jeg valgmuligheden mellem at starte Windows Xp eller et ukendt styresystem! Hvad har jeg gjort galt og hvordan fjerner jeg denne mulighed?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-04-02 08:09

"food_life" <food_life.news@kandu.dk> wrote in message
news:Cgvt8.28545$iY5.928701@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige installeret XP pro på en ny maskine - når XP starter får
> jeg valgmuligheden mellem at starte Windows Xp eller et ukendt
> styresystem! Hvad har jeg gjort galt og hvordan fjerner jeg denne
> mulighed?g skal bare lige have mig tilmeldt.

Højreklik på "My Computer" -> Properties -> Advanced -> Settings
(Startup and Recovery).
Der kan du fravælge at vise oversigten og sætte XP til at være den der
starter.

- Lars

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 110 point
Dato : 12-04-02 08:11

"food_life" <food_life.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Cgvt8.28545$iY5.928701@news010.worldonline.dk...

> Jeg har lige installeret XP pro på en ny maskine - når XP starter får
> jeg valgmuligheden mellem at starte Windows Xp eller et ukendt
> styresystem! Hvad har jeg gjort galt og hvordan fjerner jeg denne
> mulighed?g skal bare lige have mig tilmeldt.

Kig i filen "boot.ini" i roden af det drev du har installeret XP på og slet
det der ikke skal være der.

--
....Klitgaard

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 14-04-02 16:29

Tak for svaret Klitgaard.