/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Router
Fra : tykketykke
Vist : 208 gange
50 point
Dato : 11-02-04 15:19

Hvis man har en router med firewall
Kan man så undlade norton firewall

Kommentar
Fra : otello45

Dato : 11-02-04 15:26

Hvis du kigger her, har du fået den infomation du har brug for:

http://www.arenskov.dk/jesper/sikker.htm

Otello

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 11-02-04 15:28

Det er helt op til dig selv. Jeg syntes at det er rart med den ekstra gardering. Ellers er der nogle freeware firewalls her: http://www.arlet.dk/index.htm?/firewall.htm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-04 15:35

Du kan ikke helt sammenligne den firewall der er i routeren og den du installerer på pc'em (personal firewall), men hvis du søger oplysninger hos førende sikkerhedseksperter så anbefales det at have begge dele.
Firewall'en i routeren skal lukke for adgang ind for de ting du ikke selv inviterer og derfor beskytter den før din PC nåes, men da nogle ting som trojans kan slippe ind i forklædning og på den måde invitere ind så er det rart med en ekstra sikkerhed i form af en personlig firewall, som så igen skal være beskyttet af antivirus da virus eller jo ofte er kombineret med en trojan der skal træde i kraft når beskyttelsesforanstaltningerne er ødelagte.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : otello45

Dato : 11-02-04 15:38

Er det for at spare nogle få MB, fortrækker jeg for en sikkerheds skyld installering af Norton Firewall.

Otello

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-02-04 20:03

Lige et NB.

Hvis du har XP har XP indbygget firewall, og her behøver du som sådan ikke også at have Nortons og routerens.

ellebye

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 12-02-04 08:27

En router stopper kun traffik udefra og ind. En FireWall stopper (hvis den er sat korrekt op) også ulovlig traffik indefra og ud. Hvis du bruger et antivirus program vil dette i de flest tilfælde også fange troansk traffik indefra og ud. Det er en føelsessag hvad man bedst kan nøjes med. Hvis din maskine bliver sløv af Personal FireWall, så kan du evt. nøjes med at køre Ad-aware og Viruscanning en gang imellem.

Kommentar
Fra : elkjaerlorenzen

Dato : 15-02-04 21:34

Fra egen erfaring så har en router stoppet megen "skrammel" fra nettet mht. orme og lign.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-02-04 22:51

For mit eget vedkommende har jeg ikke haft et eneste angreb siden jeg opsatte routeren med firewall. Hvordan kan jeg se det, jo på min anden pc har jeg stadig firewall installeret og som sagt ikke en eneste.

ellebye