/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows xp proceslinie
Fra : 19431225
Vist : 989 gange
50 point
Dato : 11-04-02 19:30

Hej alle.
Jeg har windows xp, men jeg synes at det er et problem at jeg ikke kan ligge et ikon fra skrivebordet
ned på min proceslinie. det kan man i windows 98. Er der nogen der kan hjælpe mig.

Med venli hilsen

Peter

Accepteret svar
Fra : Andreas_popp

Modtaget 60 point
Dato : 11-04-02 19:54

Det kan du nu godt.

Højreklik på proceslinien og vælg "værktøjslinier" og slå så "Hurtig start" til. Så kommer der de sædvanlige INternet Explorer og Outlook ikoner frem. Du kan også tilføje dine egne ikoner ligesom i 98.

Håber det løser dit problem
Andreas Popp

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-04-02 18:31

In dk.edb.system.ms-windows, 19431225 wrote:

>Jeg har windows xp, men jeg synes at det er et problem at jeg ikke kan
>ligge et ikon fra skrivebordet
>ned på min proceslinie. det kan man i windows 98. Er der nogen der kan
>hjælpe mig.

Højreklik på proceslinjen, vælg Værktøjslinjer --> Hurtigstart? (Quick
Launch). Nu kan du trække ikoner ned i den.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-04-02 18:42

Hej

Hej du skal " UNLUCK " proceslinien først.
Højreklik på proceslinien.
Steen

"19431225" <19431225.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:XGjt8.28401$iY5.890792@news010.worldonline.dk...
> Hej alle.
> Jeg har windows xp, men jeg synes at det er et problem at jeg ikke kan
> ligge et ikon fra skrivebordet
> ned på min proceslinie. det kan man i windows 98. Er der nogen der kan
> hjælpe mig.
>
> Med venli hilsen
>
> Peter
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-04-02 08:15

Det svar som Andreas popp kommer med er halvfærdigt og besvarer IKKE dit problem... SÅ afvis venligst denne, de point er for let tjente.

Løsningen er :

Klik med højre musetast på processlinien.
Klik på egenskaber.
Sørg for at der IKKE er hak i lås proceslinie, da du ellers ikke kan ændre denne.
Nu fungerer træk og slip på samme måde som i windows 98....
Som en ekstra tilføjelse kan du også bestemme inaktive ikoner skal vises.
Dette gøres ved at klikke på tilpas i nedeste højre hjørne....
Afslut dine indstillinger ved at klikke dig retur med ok

Kommentar
Fra : Andreas_popp

Dato : 12-04-02 09:04

Nu føler jeg mig godt nok nødsaget til at reagere.
Det er altså IKKE nødvendigt at slå "Lås proceslinien" fra for at kunne tilføje ikoner til hurtig start.
"Lås proceslinien" er der ene og alene for at undgå at flytte rundt på proceslinen ved en fejl.

Sådan virker det på min computer, hvor jeg har slået "Lås proceslinien" til hele tiden

Andreas Popp

Kommentar
Fra : Andreas_popp

Dato : 12-04-02 09:13

Nej undskyld, I har jo ret

For at kunne give plads til lidt flere ikoner er man nødt til at gøre "hurtig start" lidt bredere, det kan man kun gøre når "Lås proceslinien" er slået fra.

Andreas Popp