/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Navne ændring???
Fra : rectum
Vist : 478 gange
100 point
Dato : 10-02-04 17:24

Jeg har et kæmpe ønske om at skifte fornavn og efternavn,men er DYBT hæmmet af at der kun er nogle bestemte navne som man må kalde sig til fornavn.
Jeg syntes det er til grin at man ikke må tage et andet fornavn end det som folke kirken bestemmer, jeg mener......jeg betaler da kirke skat, men må indrømme at jeg dropper at betale til dem, eftersom at der sidder nogle klåge hoveder og bestemmer hvad man må kalde sig.
Af afternavne må man kun bruge det som der har tætte familie ralationer, og det kan sku ikke være rigtigt, det er da et frit land vi lever i.
Jeg tænker på om der evt. er en smutvej uden om det navne ræs-.
Ændrer det noget hvis man konveterer til katolik eller noget andet???
Jeg har nu kæmper med folkekirken i 7 år om navne ændring, og de siger alle forskællige ting til mig.
Der må !"#¤%&/() være en udvej?
HJÆLP.....:)
ps. det skal lige siges at det er et typist amerikansk navn jeg vil have, og ikke et eller andet vrøvle navn.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-02-04 17:59

Vores datter hedder Michell son nummer syv i Danmark det måtte vi ikke kalde hende men ansøgte om det og fik så medhold så det kan lade sig gøre hvis man ikke gir op Mvh Sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-04 17:59

Det er ikke folkekirken der bestemmer, men de administrerer det rent praktiske, og der e rmange regler.
Kender du denne:
http://www.civildir.dk/regler/navne.htm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-04 18:01
Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-02-04 18:20

Er du en han eller en hun?

Kan du ikke finde et navn, -der ligger tæt op af det, du ønsker,- i listen over godkendte navne :

http://www.urd.dk/piger.htm eller http://www.urd.dk/drenge.htm

Og så ved hjælp af en lille "stavefejl" rette navnet til, så det passer dig? Og så bare bruge det tilrettede navn i alle de sammenhænge, du har lyst til?

---Jeg er da nysgerrig.... hvad er det for et navn, du så gerne vil ha'?

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 10-02-04 19:24

Jeg er også spændt på hvad det er du kunne tænke dig at hedde, når nu dit synonym her er rectum

Kommentar
Fra : rectum

Dato : 10-02-04 20:17

Tak for de mange svar, de hjælper desværre ikke så meget lige pt.
Til birgitta: Jeg er en han:)
Til iben boel: Jeg vil gerne hedde Todd Sandler, hvorfor, er en lang forklaring, men kan sige at navnet Todd er en som har reddet mit liv da jeg var teenager.
Jeg har prøvet at forklare folkekirken og personnummer registet , at Todd ikke er et efternavn, som de i øvrigt påstår hårdnakket, men kan både være et efternavn og fornavn, men de er ikke til at bide skeer med.
Hvem skal jeg kontakte, for at få mere at vide om mit ønske?? ER RET FORTVIVLET OVER DET HER.
Tak for de mange svar
:)

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-02-04 20:45

Du tænker vel ikke på et navn som fx Mr. Dick head....Ja jeg tillader mig at spørge, fordi dit nick Rectum - jo ikke ligefrem er helt almindeligt

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-02-04 20:47

Nååå undskyld Mr. Todd Sandler. Jeg havde ikke lige læst din tekst ordentligt

Frida...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-02-04 21:02

Hi Hi Frida flipper

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 10-02-04 22:49

Hvad gør man hvis man vil have et etnisk navn som Dansk statsborger? Der er jo mange etniske folkeslag i Danmark, de beholder jo deres etniske navn når de bliver Danske statsborgere

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-02-04 16:25

Hej igen. Kunne du ikke tage navnet "Tord", og så konsekvent selv opgive navnet "Todd" i alle sammenhænge??

Efternavnet tror jeg kun du kan få, hvis du finder en pige med det efternavn og du så gifter dig med hende. Eller hvis du bliver adopteret af familien... ---Hvis alle frit kunne skifte efternavn også, så tænk på, hvor mange der ville tage navne efter kendte filmstjerner eller popidoler..

Men der er jo ikke noget, der forhindrer dig i, at beholde det navn, du har i dag, og så tage det andet navn som "kunstnernavn" eller lignende. Således at du i forbindelse med din virksomhed eller dit arbejde KALDER dig Todd Sandler. Og privat kan du jo også bare kalde dig Todd. Men hvad siger den oprindelige Todd Sandler egentlig til dit ønske?

Og Skelmose, prøv at kikke på listen over godkendte navne i mit tidligere indlæg. Så vil du se, at der er rigtig mange udenlandske navne også.

Navnet Todd bliver da sikkert også godkendt engang, -om ikke før, så når der er en med det navn, der får dansk statsborgerskab.

Kommentar
Fra : rectum

Dato : 13-02-04 15:49

Tak for dit svar birgitta.
Vil nu ikke have navnet tord, lyder lidt ligesom turd.....ha ha ha
jeg må bare vente og se om der kommer en åbning så jeg kan ændre det.
tak for de mange svar:)

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-03-04 16:40

Der er så mange spørgsmål, der bliver stående åbne, selv om de er besvarede !
Så jeg kan ikke lade være med at sige: Husk at lukke rectum!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-03-04 17:05

Eller på dansk: Luk røven! Valde dog!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-03-04 18:16

nåe - ja der var jeg ikke sød undskyld!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-01-05 22:16

Hvad hedder du så nu??