/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Corel ændrede alle filer, hva' nu?
Fra : alka
Vist : 387 gange
200 point
Dato : 10-02-04 16:38

Jeg skulle lægge Corel4 ind på Win98. Programmet kunne/ville ikke lad sig installere uden fejlmelding. Efterfølgende viser det sig, at alle billedfiler har ændret sit til kun, at ville åbnes med - Corel! Jeg kan end ikke få boksen frem med: "Åben med". Billederne kan dog åbnes med andre programmer, men ikke ved åbning af filen alene, jeg skal ind igennem et program først. Alle filer er i JPG.
Er der en der har løsningen på, hvordan jeg kan ændre?

Kommentar
Fra : RocketBoy

Dato : 10-02-04 16:59

Ja instalere winnt/200/xp Og instalere der efter photoshop og Ad-aware....

Eller

instalere linux og brug gimp

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 10-02-04 17:03

Grundlæggende er dine billeder ikke ændret. de forbliver i det format de er lavet. Det der er sket, er bare at corel draw har taget ansvaret for at åbne dine billeder. Når du engang skifter over til Windows xp, får du bedre faciliteter for dine billeder, da de fleste så vil være i miniudgave, når du skal ind og kigge, og du kan åbne så du har et stort, og en stribe små i bunden af skærmen, så er det til at styre.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 210 point
Dato : 10-02-04 17:03

Prøv at kigge her:
http://www.hcma.dk/skift_filassociationer.htm
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-02-04 17:06

Du har vel h-klikket på filen som du vil ændre, og det var måske der du ikke fik muligheden, for at ændre.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : alka

Dato : 10-02-04 17:16

Tak for svarene til alle og ikke mindst emesen, som scorer kassen denne gang. Da jeg er på en stor offentlig arbejdsplads med et par tusinde PC'er, står der ikke lige udskiftning af WIN på programmet (økonomi/licent til Bill). Jeg prøver i morgen om det virker.

Hej fra alka

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-02-04 17:18

emesen - dit sidste indlæg - jeg fik ikke muligheden.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-02-04 17:21

Selv tak på catbody's vejne, som egentlig hjalp dig.
Emesen.