/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
"Tung" PowerPoint-fil til "let" pdf-fil
Fra : louie2003
Vist : 495 gange
50 point
Dato : 10-02-04 15:36

Det er muligt, at dette emne før har været bragt på bane i dette forum, men så er det gået min næse forbi! Jeg har et tungt PowerPoint 2000 dokument (27,5MB) med både tekst og billeder. Det skulle gerne konverteres til en "lettere" pdf-fil (ca. 2 MB). Billederne må gerne blive lidt kornede men teksten skal være læselig. Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 10-02-04 15:48

En måde at gøre det på er at gemme dine slides som jpg, derefter åbne dem i Photoshop, og derfra ka ndu gemme det i pdf format

Accepteret svar
Fra : henrikdj

Modtaget 50 point
Dato : 10-02-04 18:22

Hej,
Det nemmeste er naturligvis at benytte Adobe Acrobat (ikke readeren) til at lave pdf filen. Jeg anvender selv Destiller, hvor man kan angive billedopløsning i dpi mm. og dermed bestemme filstørrelsen.
mvh
Henrik

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-04 19:22

Du kunne også hente OpenOffice.Org, der kan læse PowerPoint præsentationer og den kan umiddelbart konvertere til pdf som så kan læsesi AcrobatReader.
OpenOffice.org er gratis, fås i dansk versionmed dansk stavekontrol og kan hentes her (ca. 50 mb):
http://download.openoffice.org/1.1.0/index.html
Programmet kan rigtigt meget og kan indstillest il at gemme i Word, Excel og powerpoint format.
Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : louie2003

Dato : 15-02-05 15:45

Undskyld den lange lukketid.