/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP Home Edition
Fra : bimbobo2
Vist : 440 gange
50 point
Dato : 09-02-04 10:03

Hej,
jeg har læst dette indlæg et eller andet sted i Kandu:
"Hvis du googler efter et program der hedder noget i retning af "XP antispy",
så får du en lille .exe fil, der lige skal køres. Den disabler flere af de
sladre/overvågnings/big brother funktioner fra, som findes i XP."

Er der nogen der ved, hvad det er vedkommende refererer til... og hvordan man standser disse "spyware" i XP.
Jeg har kørt AdAware og fandt både Alexa og Windows Media Player id fil... dem kendte jeg i forvejen.. hvad med de andre??
På forhånd tak...

Kommentar
Fra : als

Dato : 09-02-04 10:21

http://www.xp-antispy.org/

Du kan roligt slette alt som Ad-aware finder, med mindre du bruger KaZaa og lignende "herligheder" for så skal du ikke forvente at KaZaa kører bagefter. Gå ind på Spywarefri.dk og kig dig lidt rundt omkring under menupunktet "Værktøjer". Der finder du rigtig mange gode ting. Har du probs med spy kan du spørge i deres forum. http://www.spywarefri.dk/forum

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 09-02-04 10:31

Tak for svaret...
jeg tænker mere specifikt om han refererede til nogle indbyggede programmer/filer i selve XP.....
Resten af "skidtet" er allerede smidt ud... andre forslag??
Hilsen

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 60 point
Dato : 09-02-04 10:38

Der er meget i xp som kan misbruges og slettes, men det kan du læse om på det link som jeg har angivet. Men ellers vil jeg da anbefale: SpywareBlaster, SpywareGuard og IE-Spyad. De er rigtig gode. Men ellers forstår jeg nok ikke rigtig dit spørgsmål. Alt det som Microsoft kan misbruge i din XP kan du som sagt læse om i det link jeg gav dig.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-02-04 10:49

Der må da foreligge en misforståelse, der er vel ikke tale om noget i XP som microsoft kan misbruge, men de huller i eks. outlook ekspress og xp indbyggede firewall ANDRE kan misbruge??.

Ellebye

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 09-02-04 11:00

Tak for svaret als.

Kommentar
Fra : als

Dato : 09-02-04 11:01

Jo, der er noget Microsoft k a n misbruge, men om de g ø r det er spørgsmålet, men ellers kig på linket jeg har smidt.

Kommentar
Fra : als

Dato : 09-02-04 11:04

Tak for points!