/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvad forstår man ved et svar p Kandu?
Fra : BjarneD
Vist : 490 gange
150 point
Dato : 07-02-04 13:09

Jeg har flere gange undret mig over de kommentarer der bliver accepteret som svar og nogle gange kan jeg ikke lade være med at tænke på om spørger og svarer kender hinanden.
Nogle gange dukker der en op til sidst og sammenfatter de øvriges svar og det bliver så accepteret eller også er det som dette eksempel:
http://www.kandu.dk/dk/spg/32174

>>: slemmert Dato : 05-02-04 18:13

Spørgsmål : "Dragonsmedjen i Tønder"

Er der nogen af jer der kender nogen der ved noget om den og om personkredsen og om de ansatte på den tid

1 Kommentar

Fra : senta Dato : 05-02-04 18:18

Hvad årstal drejer det sig om ???????????
Senta

1 Accepteret svar

Fra : Guild Dato : 05-02-04 18:18

Hej slemmert,
Når du skriver: " ..ansatte på den tid"
kan du så ikke lige give et årstal ?
/PG

1 Kommentar

Fra : Guild Dato : 05-02-04 18:20

Senta,
Dér var vi lige hurtige !
/PG

1 Kommentar

Fra : slemmert Dato : 05-02-04 21:58

Tak for svaret Guild. første 1900-1950

1 Kommentar

Fra : slemmert Dato : 05-02-04 22:05

vedr. Dragonsmedjen,
---------------------------
af hensyn evt til omfanget mon mailadr. 120100750836@esenet.dk<<

Kan nogen give en rationel forklaring eller er det fup?

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-04 13:19

Ja da Manipulering med points

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 07-02-04 13:23

Hej Bjarne
Grunden til jeg skrev "lige hurtige" er, at Senta er knaldhurtig i "slægtsforskning". Jeg kender IKKE Senta, men jeg er imponeret over de hurtige og relevante infos.

Spørgsmålet blev ALDRIG besvaret, og jeg var den første til at tænke "Hva' sker der her ?" Jeg er helt enig i din betragtning med "aftalt" spil, det var det IKKE ! og jeg mener da også, at spørgeren "slemmert" lever helt op til "navnet", og burde have et gult kort.

Bjarne, en rationel forklaring kan jeg ikke give, men det var GARANTERET IKKE fup !
/PG

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-04 13:27

Hmmm! Lænede mig måske lidt for meget op af ordsproget: Ingen røg uden ild
Gygge...
Søren

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 07-02-04 13:30

NB NB NB
Hvis min forklaring godkendes, vil jeg IKKE have points, stjerner eller hvad der kan gives !
/PG

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-02-04 13:39

Ja, og de stakkels kandu slægtsforskere der køber svaret får
Fortsat god weekend

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 13:42

PG det handler ikke specielt om dig, men det var lige den seneste mærkelige som jeg stødte på og derfor brugte jeg den som eksempel.

Jeg har for nyligt oplevet at en der henviste direkte til en kommentar længere oppe i spørgsmålet fik accepteret svaret uden at bibringe noget nyt.

Jeg er sådan set lige glad med om jeg får point, men jeg er ikke ligeglad hvis jeg har gjort en indsats for at hjælpe spørgeren og så bare bliver til grin. Jeg husker jo også f. eks. Granslam (der har undskyldt), der stillede spørgsmål til sig selv.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 13:45

bentjuul har fat i næste del af problemet.
Det kan ikke være rimeligt at der står en masse lukkede spørgsmål som ikke indeholder svar. Måske kunne vi opfordre Kandu teamet til at lave en mulighed for at et spørgsmål kan fjernes. Spørgeren har selvfølgelig betalt sine point og skal ikke have dem tilbage.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 07-02-04 13:49

Bjarne
Helt enig !
Man bliver lidt "sur i skrællen" når slutbemærkningen fra spørgeren er
"he, he, he"
Slut fra mig i dette sprøgsmål, og fortsat go' week-end.
/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 07-02-04 13:52

Bjarne
Da jeg skrev mit "slutindlæg", havde jeg ikke set din kommentar 13:45. Jeg synes, det er en rigtig god idé. Hvem kontakter team Kandu.
/PG

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 07-02-04 14:18

Hvorfor dog lade sig irritere af noget der alligevel ikke kan gøres noget ved. Ingen - heller ikke kandu - kan gøre noget ved dette "problem" der bliver fremsat gang på gang, når en forholdsvis ny bruger får øje på det.
Sagen er at kandubrugere består af en blandet skare, nøjagtig som samfundet udenom.
Nogle er dygtige og seriøse. Andre er overfladiske og flygtige. Nogen er måske ikke så dygtige; men forsøger alligevel, at hjælpe efter bedste evne. Nogle få finder ud af at man kan tuske sig til nogle få værdiløse point; men når man så finder ud af, at disse ikke kan bruges til noget som helst, ebber det ud igen.

Det væsentlige er dog, at en utrolig masse mennesker stiller gode spørgsmål, hvoraf de fleste får brugelige svar + en masse kommentarer der måske også kan bruges. Om ikke af den oprindelige spørger; men måske af en eller flere af det publikum der også læser trådene.
For det er jo også et væsentlig koncept hos kandu, at alle spørgsmål og alle kommentarer og svar er frit tilgængelige for alle, og ikke bare en intern kommunikation mellem en lille gruppe brugere.
Det indebærer at man måske slet ikke behøver at stille sit spørgsmål selv; men kan finde det i den aktuelle kategori, og der læse det med medfølgende kommetarer, og måske finde det svar man har brug for.

mvh

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 14:50

Rfou jeg ved da godt at du har ret langt hen ad vejen, men helt generelt kan jeg slet ikke acceptere den slags synspunkter. Vort samfund er efterhånden gennemsyret af "lad stå til" holdninger hvor man lader nogen få lov til at sætte dagsordenen fordi de er hæmningsløse nok til at gøre det. Man kan ikke afskaffe asocial adfærd, men ind imellem er der nogen der skal sige, hør her vil vi finde os i det.
Jeg ser mange her på stedet arbejde hårdt for at hjælpe nogen, der har fået problemer med et eller andet og det er både tekniske og psykologiske problemer, men jeg ville nok selv afholde mig fra at krænge personlige problemer ud her da man åbenbart ikke kan gøre noget ved når afstumpede personer håner dem der har problemer, men jeg føler på den anden side også at jeg bliver hånet når nogen blander sig i en hjælpeproces uden at forsøge at bidrage.
Jeg bliver også sur når nogen sætter spørgsmålstegn ved hvordan jeg kan optjene 6000 superpoint på een måned, og jeg kan jo så da det er mig der betaler for dette spørgsmål lige fortælle at det kan man når man har tid til at sidde ved sin PC og hjælper gratis med en viden man tidligere fik god betaling for at anvende. Jeg er uheldigvis blevet syg og kan ikke længere disponere min tid på en måde som en arbejdsgiver kan bruge og derfor glæder det mig når jeg kan være til hjælp, men glæden bliver ødelagt når nogen tror at dette er deres private selvhævdelses piedestal eller legeplads for den sags skyld.
Man må da gerne have det sjovt, mobbe godmodigt - hygge, men det er heller ikke det jeg spørger om.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 07-02-04 15:23

Hej BjarneD
Jeg pointerer blot, at der her på kandu, som i samfundet iøvrigt, færdes folk der ikke gider eller har lyst eller tid til at sætte sig ind ind den korrekte fremgangsmåde.
Det tager tid at finde ud af hvordan det foregår. Jeg har været med i ca 1½ år, og i en periode var jeg selv én af kritikerne, der for hårdt frem overfor de formastelige der ikke (efter min mening) opførte som de skulle.
Men efterhånden opdagede jeg, at det var nytteløst, da der hele tiden dukkede nye brugere op, og følger man med i hvad der sker på kandu, vil man hurtigt opdage, at der tilsyneladende er en lille gruppe, der kan betegnes som "kernen" på kandu. De er hurtige med deres meninger og forslag til hvordan kandu kan gøres bedre.

Men ved nærmere eftersyn, finder man ud af, at der finder en løbende udskiftning sted. "Gamle brugere" ses ikke så ofte: I stedet kommer der nye til.
De "Gamle brugere" forsvinder dog ikke, men følger dog godt med i hvad der sker; men holder sig nu til at svare på relevante spørgsmål, og holder sig stort set ude af debatten, om hvorledes kandu burde styres.

Jeg selv vil ikke undvære kandu; og følger dagligt med i i de sidste spørgsmål.
Men jeg har affundet mig med, at kandu - som jo er en gratis service - fungere udmærket som nu; blot man holder sig for øje; at det er op til os brugere, hvad der står i trådene. Og at vi er lige så forskellige i opdragelse og uddannelse, som samfundet udenom.
Og ligegyldigt, hvad jeg skriver her, og hvad kommentarer der kommer til det, så kommer der nye brugere i morgen, der ikke har læst dette; men må drage egne erfaringer.

Jeg forstår godt din ærgelse over visse tildragelser; men hvorfor gå og ærgre sig over noget man ikke kan ændre.
fortsat god weekend.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 15:45

Rfou, jeg vil igen sige, at du nok har ret, men den erfaring vil jeg selv gøre og jeg håber aldrig at jeg bliver for gammel til at se sådan på det.
Jeg er ingen årsunge og jeg har været med ti at forbedre mangt og meget, som stadig står

Accepteret svar
Fra : Rfou

Modtaget 150 point
Dato : 07-02-04 15:52

BjarneD
Jeg vil da ønske dig god fornøjelse; og vil håbe at du får lige så meget glæde af kandu som jeg har og har haft.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 15:55

Rfou, den klovn er malplaceret i denne sammenhæng

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 07-02-04 16:05

BjarneD

Du har ret; men der er mange der syntes den passer meget godt på mig. Og jeg kan faktisk lide den.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-02-04 16:36

Øuv, jeg havde fået klikket på linket inden det gik op for mig, at der var en kopi af hele tråden nedenunder... Så jeg er en af de kandubrugere, der fik . Ærgre, ærgre.

Men problemet kunne da løses, hvis man afskaffede pointsystemet eller lod spørgsmålet forblive åbent efter der var godkendt et svar... -Jeg forstår ikke rigtigt, hvorfor man skal betale for at se svarene for de lukkede spørgsmål?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 16:42

Hej Birgitta jeg tror godt jeg kan fortælle hvorfor svarene ikke må stå åbne.
Jeg fandt selv Kandu da jeg søgte en løsning på et problem og ærgrede mig så over at jeg ikke kunne finde svaret fordi jeg ikke var logget ind og da jeg havde oplevet det et par gange tilmeldte jeg mig og er dermed med til at give de folk der har oprettet Kandu et bedre grundlag for at sælge de reklamer der er på stedet.
Mon ikke det er rigtigt?
Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-02-04 16:46

Jamm, så kunne man da bare lade svarene være åbne for alle der er logget ind...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 16:49

jah.. sådan ser jeg egentlig også på det, men så skulle man jo kunne se om spørgsmålet er besvaret, men mon ikke der er nogle der lader sig lokke af det isenkram, der udloddes hver måned.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-02-04 16:56

Jo, men isenkrammet kunne man jo bare udlodde alligevel (fred være med de syndige sjæle..).
Hvis man ikke lavede andet om, end at man åbnede alle besvarede spørgsmål for alle kandubrugere.. ---Det er da vist alligevel en anden slags point, man bruger til at købe spørgsmål for, vistnok... Jeg er ikke så meget inde i de dele. Jeg må snart være den ældste normalbruger på kandu -eller i hvert fald den længstlevende... (eller hvaddetnuhedder..)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 17:14

Ja der er mange løsninger, men Rfou har nok lidt ret med hensyn til ændringer, men en lille debat om mulighederne er da forfriskende.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-02-04 18:06

Jeg ka' godt li' point

..men er heldigvis så ligeglad, hvis andre får dem

Det vigtigste er :

Citat
Vejen til en hurtig løsning, gennem bruger til bruger hjælp, danske nyhedsgrupper, kurser og vidensdeling.

.. at vide, nogen kunne bruge ens viden/erfaring/hjælp ..og man for nogle få 'cyber-' point selv kan hente hjælp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 18:16

Hej Molo
Jeg er ikke i tvivl om din holdning og jeg ved også at du har en pædagogisk og tolerant indfaldsvinkel, men jeg har også lagt mærke til at du trækker dig (næsten) ubemærket tilbage når folk bliver forvrøvlede.
Respekt for det, men jeg har vist fået min irritation ud for de næste mange dage og tak for det allesammen

Godkendelse af svar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 18:20

Tak for svaret Rfou dine venlige belæringer er ganske glimrende selv om vi ikke er helt enige.
Jeg lukker spørgsmålet nu for ikke at træde for meget i det.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 07-02-04 18:56

Der står ingen steder skrevet at vi SKAL være enige. Så blev det sikkert også for kedeligt.
Tak for pointene