/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Totalt forvirret!!!
Fra : loef
Vist : 247 gange
100 point
Dato : 05-02-04 15:45

Jeg har læst sider op og sider ned med gode råd om hvor vi skal tage hen i Thailand...med det resultat, at nu er jeg da total forvirret. Vi er 4 voksne og 3 børn (5+9 år) som vil på vores første Thailandsrejse til næste vinter. Vi har (havde) besluttet at tage til Phuket og er stadigvæk i tvivl om hvilken af strandene vi skal bo ved....men men men - nu er vi blevet anbefalet at tage til Krabi.
Vi vil gerne have en kanongod (hvid) strand med lavt vand, gode shoppingmuligheder, gode udflugtsmuligheder, ikke for turistpræget men heller ikke for kedeligt - simpelthen søger vi paradis på jord!
Men HVOR FINDES DET? Er der nogen som kan anbefale Phuket eller Krabi. Vi vil gerne flyve direkte fra Kbh. så hvilke rejseselskab skal vi vælge?
Håber I kan komme med nogle gode forslag, da denne her rejse da for alvor er begyndt at tage livet af mig....

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 05-02-04 17:46

Uden selv at have været der har jeg læst, at Phuket skulle have de flotteste og hvideste sandstrande, men jeg ved ikke lige hvor.

Ikke megen hjælp, men det var bare lige hvad jeg har hørt/læst.

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 05-02-04 17:49

Prøv lige at gå på www.google.dk og søg på thailand+sandstrand+hvid

så kommer der utallige links op og mange der nævner Phuket.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 05-02-04 17:59

Anbefaler Koh Phi Phi - ingen biler, og kun nogle få "affalds-scotere med vogn", der kun kører om aftenen.
Strandene er meget gode - og der er rige muligheder for at tage f.eks. dykkercertifikat eller komme ud og snorkle. (Kan personligt anbefale Island Divers - Michael Hammer (dansker) - men der er mange andre at vælge i mellem! Gå IKKE glip af muligheden for at prøve at dykke!)
Måske er øen "mest" for rygsækrejsende, men med lidt "ungdommeligt" sind, kan alle have det hyggeligt dér! Mange spisesteder til billlige penge - og billig indkvartering. Ved ikke lige om der er deciderede hoteller, men mange guesthouses.
Vi blev (sidste år ved denne tid) anbefalet at undgå Pukhet, da der skulle være meget turistet + mange gamle vestlandske mænd og unge thai-kvinder. (Ikke ligefrem noget man gider se på, når man er på ferie!)
Man kan sejle til Koh Phi Phi fra Krabi og Pukhet - tager vel ca 3 timer!
Mvh. Andreas Kaup.
Hvor lang tid er der til rådighed??
PS: Strandene ved Krabi er ikke ligefrem kridhvide - de består af meget fint mudder - udemærket at bade i, men ikke ligefrem hvad man forbinder med "idyllisk"!

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 10-02-04 11:04

Jeg kan kun tilslutte mig akaup.
Koh Phi Phi er super.
Men der er ikke så mange udflugtsmuligheder på øen (medmindre at man vil sejle eller dykke)
Hvis det er jeres første tur til Thailand, så er Phuket ok. Det kan være ret turistet (eftersom man jo nærmest kan flyver direkte dertil fra hele verden- hvad mange derfor gør) men det gør også at det heller ikke bliver alt for primitivt.
Der er gode muligheder for at tage på udflugter -ind i landet så vel som ud i vandet - fra Phuket.
mht hvor I skal bo?
Det er svært at sige. Det afhæger af smag og behag, komfort, pris, og jeres ønsker om bekvemmelighed og luksus.
Anskaf jer Lonely Planets rejseguide til Thailand. Læs afsnittet om Phuket og "places to stay", de plejer at have nogle gode kommentare til de forskellige steder i forhold til pris og "lækkerhed" og vil helst undgå de alt for overrendte steder.
go´ tur
mvh
Thomas

ps. Og der er jo ingen, som siger, at I SKAL ligge i jeres bestilte hotelsenge hver nat. Tag evt. ud til Phi Phi på en enkel overnatning eller to og nyd den afslappede ø-stemning et par dage.

Kommentar
Fra : Rumlepot

Dato : 14-02-04 07:00

Jeg kan godt forstå, at du er totalt forvirret ! MIn kone og jeg har været i Thailand 12 gange, og hver gang vi er der rejser vi rundt på egen hånd. Vi har været både i syd, nord, øst og vest.
Vi har da også været på Phuket nogle gange, men indrømmer at det ikke lige er os. Bevares, der er utrolig mange smukke steder, og man kan sagtens få tiden til at gå.
Dog synes vi at her er "alt for mange turister !" Patong er en forfærdelig heksekeddel,- - , men god hvis man skal købe de gængse souviniers, kopitøj, kopiure,og først og fremmest gå på barer og se / købe piger ! Det har jeg ikke lige indtrykket af at i er ude efter.
Når nogen spørger os hvor mman skal tage hen, når de skal til Thailand første gang, anbefaler vi, at bo på hotel PINNACLE, som ligger i Na Jomtien, ca. 10 km fra Pattaya. Førhen var det Larsen Rejser der havde hotellet med ( som det eneste rejsebureau i Danmark ! ! ? ) I dag er Larsen Rejser vist nok overtaget af APOLLO REJSER. Her er jeg sikker på, at i kan finde hotellet.
I har sikkert hørt de skrækkeligste historier om Pattaya, - - og de er sande ! !
Men når man bor i Na Jomtien, er man på rimelig afstand fra mylderet, og alligevel så tæt på, når man skal shoppe de ting, som man absolut SKAL købe når man er i Thailand. Der kører en hotelbus fra hotellet og til Pattaya ca. hver anden time. Og ligeså tilbage fra byen til hotellet.
Hotellet har en dejlig privat badestrand. Desuden et pragtfuldt have/swimmingpoolanlæg. Et MEGET børnevenligt sted. Der er et utal af udflugtsmuligheder. Hvor jeg stærkt kan anbefale at man selv hyrer en Song tao. ( en pick up med sæder på ladet ) Det kan lade sig gøre at leje en sådan, fra f.eks. kl. 09:00 til kl. 16:00 for omkring 1500 Baht ( ca. 240,00 kr. )

Vi selv bor i en lille fiskerby der hedder Palar. Den ligger ca. 50 km. fra Na Jomtien mod øst. Her lejer vi et lille rækkehus, hvor vi bor 2 måneder hvert år ( december + januar ) I Palar er ingen turister. Her er pragtfuldt, men jeg vil ikke anbefale jer at bo her, da man SLET ikke kan købe noget vesterlandsk mad, ikke et postkort, og ingen overhovedet, taler engelsk. Vi lejer en motorcykel, ellers kunne vi ikke komme fra byen når vi vil. Vi har det skønt her, fordi vi nu har prøvet det så mange gange, og kan tale et nogenlunde thai. ( jeg har gået på kursus her i Danmark )

Hvis i vil have nogle flere desinger, og evt. vil have os til at maile nogle billeder til jer, så kan i kontakte os på vores mailadresse : vivi-kim@os.dk

Venlig hilsen
Kim