/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
JavaScript-error
Fra : sfl17
Vist : 706 gange
50 point
Dato : 03-02-04 21:34

Her i aftes fik jeg en ubehagelig besked ved at gemme i Dreamweaver (den overfører automatisk til hosteren):

While executing receiveArguments, the following JavaScript error(s) occured: At line 45 of file "C:\programmer\macromedia\dreamweavermx\configuration\menus\mm\file_save.js" exception throw in native function

Hvad i alverden betyder det??? Og hvad kan jeg gøre ved det???

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 04-02-04 09:43

Jeg synes lige først du skal vide at vi har snakket om dig her : http://kandu.dk/dk/spg/31925

Ved du hvad 'exception handling' er? Ved du hvad en 'native function' er?

Jeg tror nu ikke det er noget farligt.

En exception er forklaret her : http://www.webreference.com/js/column38/jserror.html

Native code betyder at funktionen der kaldes ikke er en JavaScript funktion, men en funktion i operativ systemet eller i et program, der er skrevet specifikt til den platform/maskine koden kører på. JavaScript fortolkes ens af alle systemer, medens, native code kun kan køre på den aktuelle platform. Kode til f.eks en linux platform kan IKKE afvikles under f.eks Windows XP og omvendt.

Læs om flash, javascript native her : http://www.webreference.com/js/column84/3.html
og her : http://www.webreference.com/js/column84/5.html

Native kan også betyde 'lokalt', altså kode der ligger på DIN maskine og jeg tror det er det der er gået galt hos dig.
Det kunne lyde som om du i din kode kalder en funktion der ligger hos dig selv. Altså et kald til en funktion i c:\..\.., istedet for at kalde kode der retteligt burde ligge i ../../..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 04-02-04 12:39

Nej, jeg ved ikke lige, hvad de udtryk betyder - men har en idé om, at Dreamweaver ved en fejl har henvist funktionen "save" til min harddisk, for jeg kan godt lave et preview af siden dér, frem for til firmaets hosting. De påstår i hvert fald, at koden ikke har noget med dem at gøre. Underligt nok fungerede opdatering perfekt på nettet via ftp i Dreamweaver i forgårs, hm.....må lige se på det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-02-04 15:12

Go' ide. Lav f.eks en søgning på c:\* i dine html dokumenter.

Hvis der står noget i din kode med denne henvisning, må du rette den til hvor den havner på serveren f.eks i biblioteket :

../sound ; altså et bibliotek tilbage og ned i biblioteket sound, hvis du har et sådant.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 04-02-04 16:35

Det hele er mycket mystisk. Har lige gennemgået save-funktionen, og alt refererer korrekt. Ligeledes gemmer den korrekt nu, og siden kan opdateres som normalt ... Sært, at den så brokkede sig!

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 04-02-04 16:36

Tak for svaret molokyle.